Noen her med 3 barn og som har/venter nr 4?

Babygirl93

Forelsket i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Hei! Fant ut til min store overraskelse igår at jeg er gravid igjen. Dette blir min 4.!!! Veldig blandede følelser her altså, og sliter litt med å finne ut hva jeg/vi ønsker å gjøre. 4 barn er mange barn.. så derfor trenger jeg litt råd fra dere som har gått igjennom det samme Jeg er veldig bekymret for om jeg i det hele tatt blir å klare det mtp det økonomiske, praktiske, egen psyke, ja alt egentlig.

De to eldste er 10 og 12 år, og minste er 3. Så har jo tenkt tanken om at det hadde vært fint for hen å få et søsken på samme alder, da det bestandig ikke er like kult for de eldste at hen vil være sammen med de :hilarious:

Er jo også redd for å angre senere hvis jeg f.eks tar abort. Jeg er over 30, så det er jo ikke sikkert det blir like lett senere hvis vi plutselig ønsker en til likevel. Pleaaase gi meg noen gode råd og erfaringer :nailbiting:

Last edited:
Jeg er kanskje ikke den rette til å gi råd med min historie. Men jeg har tro på at man ikke angrer på de barna man får. Og er man i tvil så tror jeg at man vil angre mer på å ta abort.

Min erfaring er at når man har 3 barn, så merker man ingen overgang på hverken fjerde eller femte ungen, annet enn på klesvasken :hilarious:

Står i samme situasjon, uplanlagt gravid med nr 4 (tilogmed tatt angrepille på CD 7), men fruktbar som fy tydeligvis :hilarious: Har 3 barn på 8 år, 6,5 år og siste er nettopp fylt 2 år. I tillegg har mannen 2 fra før på 14 og 16. Bare hun 14 åringen som er faste helger hos oss.

Økonomi, plass (liten stue), mangel på soverom, mye jobb med de vi har (tror han ene har adhd), osv osv osv. Er 35 så begynner å bli gammel :p Hadde lyst på nr 4, men nå var ikke tidspunktet som passa best for å si det sånn (og va ikke helt landa på om vi sku gå for nr 4).

Så henger litt med her å ser hva folk skriver :p

Står i samme situasjon, uplanlagt gravid med nr 4 (tilogmed tatt angrepille på CD 7), men fruktbar som fy tydeligvis :hilarious: Har 3 barn på 8 år, 6,5 år og siste er nettopp fylt 2 år. I tillegg har mannen 2 fra før på 14 og 16. Bare hun 14 åringen som er faste helger hos oss.

Økonomi, plass (liten stue), mangel på soverom, mye jobb med de vi har (tror han ene har adhd), osv osv osv. Er 35 så begynner å bli gammel :p Hadde lyst på nr 4, men nå var ikke tidspunktet som passa best for å si det sånn (og va ikke helt landa på om vi sku gå for nr 4).

Så henger litt med her å ser hva folk skriver :p
Samme greia her, vi har akkurat nok soverom til barna nå, så vet ikke helt hva vi gjør med fjerdemann :hilarious: De to eldste er fra et tidligere forhold, så de er bare her annenhver uke. Vi merker jo at det blir veeeldig stille når det bare er oss og minste, og hadde jo vært koselig med en "kamerat" til minsten som er "enebarn" annenhver uke.. men likevel så vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre. Er jo litt redd for å ta på meg for mye på en måte.

Jeg er kanskje ikke den rette til å gi råd med min historie. Men jeg har tro på at man ikke angrer på de barna man får. Og er man i tvil så tror jeg at man vil angre mer på å ta abort.
Kunne ikke vært mere enig :Heartred

Vi venter ikke, men vi prøver på nr 4.
Han minste ble 2 år i mars også har vi to stk jente på 14 og gutt på 20, vi tenker at det blir veldig fint for han minste og ha en som er jevn alder og vokse opp med. De to andre har hatt så mye fine stunder sammen selv om det er 6 år. Jeg selv er fra en søskenflokk på 5 og kunne ikke vært for uten mine søsken :Heartred

Jeg er gravid med nr 7 :love7 ville ikke vært foruten noen av de. Hektisk til tider ja. Men elsker det :Heartbigred
Så hærlig! Elsker å gå gravid og babybobla, kunne fått barn annenhvert år jeg ♡ men er noe med kapasiteten etterhvert.. kan jeg spørre hvor gammel du er? Og hvor stort hus dere har :hilarious:

Så hærlig! Elsker å gå gravid og babybobla, kunne fått barn annenhvert år jeg ♡ men er noe med kapasiteten etterhvert.. kan jeg spørre hvor gammel du er? Og hvor stort hus dere har :hilarious:
Jeg blir 37 i år. Har barn som er født i:
2012
2015
2016
2017
2019
2022
Aner ikke hvor stort huset er men vi har 5 soverom, har nok mulighet til å lage 1-2 til. Men ja, de skal følges opp, kjøres hit og dit. Bor forholdsvis sentralt, så de eldste kan jo sykle på aktiviteter og sånne ting :-) vi drar på turer og gjør som andre :love7

Jeg blir 37 i år. Har barn som er født i:
2012
2015
2016
2017
2019
2022
Aner ikke hvor stort huset er men vi har 5 soverom, har nok mulighet til å lage 1-2 til. Men ja, de skal følges opp, kjøres hit og dit. Bor forholdsvis sentralt, så de eldste kan jo sykle på aktiviteter og sånne ting :-) vi drar på turer og gjør som andre :love7
Vi har 4 soverom, 2 store og 2 litt mindre. Samt et hobbyrom nede vi kan gjøre om til soverom. Så da er trikset å stable i høyden? :p Ønsker og mange barn, men nå er jeg gravid med #4 og mannens #6, og er sykt redd for hva andres reaksjoner blir. Er nettopp fylt 35

Ja, de to minste har køyeseng, og de to guttene jeg har som er født I 2016 og 2017 hat vanlige senger, de har såpass stort rom :) det rommet kan vi egentlig dele i to, men de er ganske avhengig av hverandre (10,5 mnd mellom de).jeg og stressa veldig over reaksjonen til folk før, men nå gidder jeg ikke å bry meg lengre. Vårt valg :love7

Har fire, 21år,17år,16år og 12 år, ingen forskjell fra tre til fire ! Alle har egne rom og mangler ingenting , gjør d samme som andre familier , ferier, turer etc gla jeg fikk så mange :) synes fire var skikkelig fint antall barn :)

Følger tråden, vi er inne på tanken med nr. 4 . Men har nylig fått nr. 3 og vi er snart over 40 begge to, så vi må se det an hva vi føler for om 1,5 år ca.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp