Noen her inne...

regnbuens farger

Forumet er livet
...som har hatt hjemmefødsel?

Blir nok en stund til enda, men tenker litt på det til neste gang, hvis vi er så heldige å få en til da... Er ikke prøvere nå altså, ikke klar for en til riktig enda [:D]

Jeg har ikke hatt, men før kunne jeg tenkt meg det. Nå hadde jeg ikke turt rett og slett... Hadde Aileen blitt født hjemme, hadde vi mest sannsynlig ikke funnet ut at hun var syk og jeg hadde aldri tilgitt meg selv om vi ikke hadde rukket sykehuset før det var for sent... Dessuten er det så utrolig mange andre ting som kan gå galt selv om en har greie fødsler bak seg. Nå svartmaler jeg veldig[8|]

Jeg vet jo at dette ikke skjer ofte, og som oftest går det bra[:)]  Men tanken er veldig skremmende likevel...og jeg sitter vel med den erfaringen at det desverre ikke alltid går bra.

eg hadde litt lyst til det en sutnd mens eg gikk gravid, men nå hadde eg aldri turt det med tanke på hvor teknisk fødselen egentlig ble. Endte opp med ledninger overalt og ble overvåket hvert sekund.

Jeg synes hele sykehusopplegget stresser meg endel. Ble stresset sist da de kom med ledninger og det ene med det andre og massevis av mennesker som fløy rundt i turbofart, ikke fikk jeg velge fødestilling heller til slutt og det var jeg ikke fornøyd med. Måtte ligge på rygg! [:@] Skal det bli en stor fødeavdeling i hele Oslo kjenner jeg veldig på at jeg heller vil føde hjemme, vi får uansett maks 10 min å kjøre til sykehus om det skulle trengs. Ønsker å ha ro rundt meg neste gang og har store ønsker om en så naturlig fødsel som mulig. Jeg er jo ikke syk når jeg skal føde om alt er som det skal.

Ingen som har erfaring med dette de vil dele altså?

Jeg tenkte på det men herregud så glad jeg er for at det ble sykehus! Vakum,tang,vakum og observasjon på sønnen....

Null erfaring med det, og kommer nok aldri til å få det heller!! Så lett fødsel som jeg hadde kunne jeg sikkert ha født hjemme, men har ingen garanti for at neste blir lik[:)]  Så filmer om hjemmefødsler når jeg utdanna meg, og det så fantastisk ut. Trygtn og kjært å få være hjemme, og med en Doula. Mulig jeg er negativ, men jeg tenker "Tenk om?". Nå skal det sies at jeg har 1,5 times kjøring til nærmeste sykehus med akuttberedskap på alle kanter, så er mulig derfor jeg er negativ[8D]
Spurt inne på Generelt? Her inne fødte vell de aller fleste på sykehus/fødestue! Ellers så får du skrive mail til prinsesse Märta[;)]Føde ikke hun hjemme i følge se og hør? hehe

Sikkert en fin opplevelse hvis alt går etter planen, men jeg hadde nok ikke turt det. Kommer sikkert av situasjonen vi havnet i denne gangen.. Her ble det oppdaget at knerten ikke hadde nok krefter til å gjennomføre en fødsel, så han ble hentet ut med hastekeisersnitt og hjertekompresjon da han kom til, mest sannsynlig hadde det ikke gått bra hvis vi var hjemme...

ORIGINAL: H i l l a

Null erfaring med det, og kommer nok aldri til å få det heller!! Så lett fødsel som jeg hadde kunne jeg sikkert ha født hjemme, men har ingen garanti for at neste blir lik[:)]  Så filmer om hjemmefødsler når jeg utdanna meg, og det så fantastisk ut. Trygtn og kjært å få være hjemme, og med en Doula. Mulig jeg er negativ, men jeg tenker "Tenk om?". Nå skal det sies at jeg har 1,5 times kjøring til nærmeste sykehus med akuttberedskap på alle kanter, så er mulig derfor jeg er negativ[8D]
Spurt inne på Generelt? Her inne fødte vell de aller fleste på sykehus/fødestue! Ellers så får du skrive mail til prinsesse Märta[;)]Føde ikke hun hjemme i følge se og hør? hehe

Hehe, hadde vel et par engler som guidet babyen ut også da, thi-hi [:D][:D][:D]

Burde sikkert hørt på generelt, men tror jaggu jeg holder meg unna der jeg altså [8|][8|][8|]

Kjenner bare jeg hadde grudd meg til å føde hvis jeg måtte dra på et sykehus med stor avdeling. Liker ikke sykehus, men blir det stor avdeling forsvinner man liksom og det blir så mye stress rundt det hele.....

Håper de lar Føderiket bli, så jeg kan føde der neste gang! For et fantastisk sted!

Back
Topp