Noen her inne som har rasekatt??

M3rl0t

Elsker forumet
Slipper dere de ut??

Er flere som synes jeg er så rar fordi jeg slipper ut kattene mine (en Maine Coon og en Bengal) siden de er såpass dyre, og tenkt om de skulle bli stjelt, tatt av rovdyr e.l.. Jeg mener at de har godt av å være ute jeg da. De er jo jegere!

Det er jo en ting som man bor i blokk eller nært en veldig traffikert vei, men vi bor jo på småbruk[&:]

vi har en main coon, og hun er ute hele tiden ( bor på landet da), men min søster har en bengal, og han er aldri ute...

EH.. Ja! Mine er norske skogskatter da, og da vi kjøpte var ikke prisen sååå høy, men hadde aldri falt meg  inn å holde akkurat disse kattene inne, men kanskje andre raser?
Naboen har en huskatt og en bengal, de er ute kun under oppsyn...

Jeg har Ragdoll,hun går ute:)

Nei mine er ikke ute, har en bengal og en abyssiner. Vi bor i blokk og her er bare lov å ha innekatt. Har prøvd å ha de på verandaen, men da hopper de bare over gelenderet, siden vi bor i 1.etg.

Drømmen er å kjøpe hus der vi har mulighet til å bygge en stor kattegård [:)] Hadde vi bodd på landet hadde jeg kanskje sluppet de helt løs, men det tør jeg ikke her i tykkeste Trondheim.

Vi har 2, hu ene er halvt maine coon. Så er jo ikke "ekte" rasekatt. Men lukker de ut jg, eller hu største er ute, men minsten er bare 5 mnder, så venter litt ennå. Boe på landet, så synd de har godt av å være ute[:)]

Vi har to birma.
De står i bånd når de er ute.. Også skal de få kattegård snart.

Jeg bor på en bitte, bitte liten øy, så her får alle mine gå ut, også de som er fertile (har oppdrett), for det er ingen på øyen som kan gjøre de drektige.

Så lenge man bor fint til og har en rase som tåler å gå ute i sol, regn og kulde og all slags vær, så synes jeg katten skal få lov til det, det er jo ikke kattens feil at den koster en del tusen [;)]

Bor man sånn at det ikke er trygt å la de få løs ute, gjerne nærmt tungt traffikerte veier eller man vet at det er mye katteaids i området, så ville jeg heller bygget en trygg kattegård.

Og så er det jo en selvfølge at alle som skal gå ut er kastrerte [;)]
(unntatt om man bor på ekstremt små øyer da, det har foreløpig ikke kommet noen katter svømmende over til øyen som jeg bor på og vi har knapt vei her, vi har bro over på naboøyen da, men den står alltid oppe og foreløpig har ingen av kattene klart å trykke den ned [:D] )

ORIGINAL: Venus83

Jeg bor på en bitte, bitte liten øy, så her får alle mine gå ut, også de som er fertile (har oppdrett), for det er ingen på øyen som kan gjøre de drektige.

Så lenge man bor fint til og har en rase som tåler å gå ute i sol, regn og kulde og all slags vær, så synes jeg katten skal få lov til det, det er jo ikke kattens feil at den koster en del tusen [;)]

Bor man sånn at det ikke er trygt å la de få løs ute, gjerne nærmt tungt traffikerte veier eller man vet at det er mye katteaids i området, så ville jeg heller bygget en trygg kattegård.

(unntatt om man bor på ekstremt små øyer da, det har foreløpig ikke kommet noen katter svømmende over til øyen som jeg bor på og vi har knapt vei her, vi har bro over på naboøyen da, men den står alltid oppe og foreløpig har ingen av kattene klart å trykke den ned [:D] )
Åååå det hørtes koselig ut! Er det en øy der til meg også??[:D]

ORIGINAL: forvirretmor

ORIGINAL: Venus83

Åååå det hørtes koselig ut! Er det en øy der til meg også??[:D]

Ja, det er veldig koselig, kjekt for kattene også [:D]
Her er øyer til alle [:D] men ikke alle øyene har bro da... hehe

Ja, det er veldig koselig, kjekt for kattene også
Her er øyer til alle men ikke alle øyene har bro da... hehe
Kunne godt tenkt meg å bo sånn:)

ORIGINAL: Ancita

Vi har to birma.
De står i bånd når de er ute.. Også skal de få kattegård snart.

Håper de ikke står ute alene i bånd....Nakken til katter er veldig skjør, og de kan fort bli skadet om de står i bånd uten tilsyn. Eller for å si det sånn, kattene bør stå med sele.

Til ts spørsmål: ja, vi har tre katter hvor den ene er en norsk skogkatt som er utekatt. De to andre er maine coon jenter som ikke er sterilisert, og som skal brukes til avl.

Vi driver oppdrett av Maine Coon og Bengal, og de fertile kattene mine slipper jeg selvfølgelig ikke fritt ut. De har store kattegårder å bevege seg på (ca 150 kvm) så de lider ingen nød! [:)]

Etterhvert som de blir kastrerte får de gå fritt ute, vi bor på landet, og helt innerst i en blindvei med skogen til nabo og ingen biler, så det er så trygt som man kan regne med å få det. Vi har likevel opplevd å miste to katter, som bare sporløst forsvant uten at vi vet hva som har skjedd, så helt trygge blir de aldri.

ORIGINAL: Chuma

Vi driver oppdrett av Maine Coon og Bengal, og de fertile kattene mine slipper jeg selvfølgelig ikke fritt ut. De har store kattegårder å bevege seg på (ca 150 kvm) så de lider ingen nød! [:)]

Etterhvert som de blir kastrerte får de gå fritt ute, vi bor på landet, og helt innerst i en blindvei med skogen til nabo og ingen biler, så det er så trygt som man kan regne med å få det. Vi har likevel opplevd å miste to katter, som bare sporløst forsvant uten at vi vet hva som har skjedd, så helt trygge blir de aldri.

BENGAL????!!!! ååååå yndlingskatterasen min <3 de er jo bare sååååå rå lekkre... har du mange?

Jeg har to Devon Rex. Jeg slipper de ut, dersom de vil ut på verandaen, men de går aldri lenger enn det. Setter stor pris på det[:)]

En Bengal ville jeg aldri sluppet ut. Risiko for at den blir stjålet er stor tenker jeg.

Men har Maine Coon ja, og hun er ute. Alle mine rasekatter har vært ute.. men har hatt bare naturkatter som Maine Coon og Norsk Skogkatt. Har hatt Sphynx en periode og hun var ikke ute. Hun var import og verdisatt til 18.000.. så never!! var på foravtale da.

Jeg har en maine coon og hun er innekatt. MEN det er god grunn for det da jeg bor i mellom en veldig trafikkert vei og togbanen.. Så uansett hvilken katt jeg hadde hatt ville jeg vært skeptisk til å slippe den ut, men tenker også litt på dette med tyveri også...

Har en Orientaler og en Hellig Birma. Begge får lov å gå ut om de vil. Birma jenta går kun rett ut, rundt huset, litt i hagen så er det inn igjen. Orientaler jenta er kun ute når temperaturen tillater det.(veldig korthåret), og hun og holder seg i hagen/rundt huset. 

Vi har en bengal, den går fritt ut/inn via katteluke i døra.
Hadde to bengaler, men den andre blei påkjørt.

ORIGINAL: Tasseline

ORIGINAL: Chuma

BENGAL????!!!! ååååå yndlingskatterasen min <3 de er jo bare sååååå rå lekkre... har du mange?

Har et kull på 5 stk her hjemme nå. Du kan se bilder av dem her: www.chumalunga.no

Back
Topp