Hos meg er det Sjefen på jobb som har besluttet dette fordi hun ikke ønsket og ha ansvaret for at det skulle skje meg noe på jobb som kan være farlig for fosteret.
Hun hadde ikke muligheten til og forflytte meg til noe roligere sted uten peronkontakt på jobben og mente derfor at det var bedre for alle parter at jeg var hjemme. Da får de leid inn ressursene de trengte på jobb og jeg får et trygt svangerskap.
Hun kontaktet legen min hvor de sammen skrev brev til nav om at det var umulig med tilrettelegging for et trygt svangerskap.
Du burde vel i utgangspunktet vært på svangerskapspenger hvis du jobber med utageringer og det ikker mulig å tilrettelegge for deg på jobb og det bekymrer deg. Stress er blandt annet ikke bra for barnet eller etterhvert slag mot mage. Ville snakket litt med legen hvis jeg var deg og hørt hva han/hun mener.
Migrene i seg selv er ingen grunn til og stå på svangerskapspenger, det må være fare for fosteret det begrunnes med. F.eks hvis du har stressmigrene, da stress ikke er bra for forsteret og det ellers kan unngås hvis du omplasseres eller er hjemme og hviler, altså om det blir fremprovosert på jobb. Eller at du blir så dårlig at du ikke får i deg mat, som igjen ikke er gunstig for forsteret i lengden.
Jeg er ingen fasit her, men har vært igjennom denne mølla 2 ganger tidligere og snakket både med nav, lege og jordmor om det
Ble visst litt langt, men håper det ga deg svar på noe