Noen gravide studenter?

Hulda

Forelsket i forumet
Jeg skal forhåpentligvis levere masteroppgaven min i juni, hvis formen tillater det! Skal også ta billappen, så har mye på programmet!
 
Jeg er :) siste året på bachelor, skal levere oppgave i slutten av april, og 3 eksamener i mai..
 
Var det sist gang, i utlandet :) alt går hvis man vil :D (og formen ikke er helt crap da)
Og skal ærlig innrømme jeg gleder meg til mer normale omstendigheter denne gangen :)
 
Jeg studerer ved voksenopplæringen og går på skole hver tirsdag kveld:) skal ha tverrfaglig eksamen i mai/juni. Håper det går i orden og at formen er på topp :)
 
Jepp. driver med videreutdanning innen psykisk helse og rus. Aner ikke helt hvordan jeg skal få dette til og gå opp. Jeg må jo ut i praksis osv. Vurderer og bare gjøre det nå å bli ferdig med det. Redd for at jeg ikke får praksis plass på steder pga graviditeten også :/
 
Hopper inn her, veeeeldig tidlig enda. Første positive test i går, men denne tråden passet meg veldig fint akkurat nå. Er fulltidsstudent selv, endelig ferdig til sommeren håper jeg, og har lurt litt på hvordan vi skal gjøre det til høsten i forhold til permisjonspenger.. Finnes jo ingen fornuftige løsninger for gravide studenter, bortsett fra forelderstipend fra Lånekassen. Hvordan har dere andre tenkt å løse det? :)
 
Hopper inn her, veeeeldig tidlig enda. Første positive test i går, men denne tråden passet meg veldig fint akkurat nå. Er fulltidsstudent selv, endelig ferdig til sommeren håper jeg, og har lurt litt på hvordan vi skal gjøre det til høsten i forhold til permisjonspenger.. Finnes jo ingen fornuftige løsninger for gravide studenter, bortsett fra forelderstipend fra Lånekassen. Hvordan har dere andre tenkt å løse det? :)

Jeg tror jeg har rett på støtte 1 år til fra Lånekassen. Hvis det stemmer, har jeg tenkt å melde meg opp til et studie som ikke krever obligatorisk oppmøte. Da blir lån og stipend det året omgjort til foreldrestipend. Så får jeg i tillegg engangsstøndad fra NAV og far tar ut foreldrepengene i gradert stilling. For at dette skal gå, kan jeg altså ikke ta permisjon fra studiet/avslutte utdsnningen
 
Jeg tror jeg har rett på støtte 1 år til fra Lånekassen. Hvis det stemmer, har jeg tenkt å melde meg opp til et studie som ikke krever obligatorisk oppmøte. Da blir lån og stipend det året omgjort til foreldrestipend. Så får jeg i tillegg engangsstøndad fra NAV og far tar ut foreldrepengene i gradert stilling. For at dette skal gå, kan jeg altså ikke ta permisjon fra studiet/avslutte utdsnningen

Det er løsningen vi har kommet frem til også. Burde jo kunne gå helt fint da, men kjenner at jeg gjerne skulle jobbet et halvt år først. Har dog kommet frem til at det blir litt vanskelig å kombinere med fulltidsstudie også :p
 
Det er løsningen vi har kommet frem til også. Burde jo kunne gå helt fint da, men kjenner at jeg gjerne skulle jobbet et halvt år først. Har dog kommet frem til at det blir litt vanskelig å kombinere med fulltidsstudie også :p
Enig, men det går nok! Lånekassen stiller ikke krav til at man står på eksamen,da,dersom det ikke skulle gå. Så det viktigste er å melde seg opp til 60 poeng, og så se det an:)
 
Back
Topp