Noen gravide som jobber i barnehage her?

*Lillemas*

Forelsket i forumet
jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid.. og er kjempe glad for det såklart..

men så lurer jeg på... det sies jo at man ikke skal løfte og bære så tungt når man er gravid. men jeg jobber på en småbarnsavdeling med 14 ettåringer.. hvordan skal jeg da klare å ikke løfte??

hvordan gjør dere det? har dere fått tilrettelagt arbeidet på noen måte eller løfter dere som vanlig?

hmmm

[:D]

Jeg var utplasert i bhg da jeg gikk gravid men Enya...
Jeg var godt over 30 uker på vei når jeg måtte si til skolen at jeg ikke klarte for bekken løsninga tok knekken på meg

Det er jo bare de 12 første ukene man skal være forsiktig med å løfte. Etter det kjenner du jo det selv på kroppen hvor mye du tåler før du må trappe ned. Ingen vits i å begynne med tilrettelegging før du er "klar" for det[:)]

Tror ikke det er noe problem[:)] Jeg bar gansker mye på eldste da jeg ventet minsten, i tillegg til å løfte tung vogn ol.. Tror det er noe man tenker mer på første gang, kjenner meg iallefall igjen selv[:)]

Er alt normalt og ingenting tilsier at livmorhals er svak, så burde det gå heltfint å jobbe i bhg.

Jeg ble sykemeldt fra dag 1 forrige gang fordi jeg hadde prøverør, og det medfører en viss risiko for spontan-abort.  Og så for min psykiske tilstand, så var jeg innmari redd for å miste iom at vi hadde jobber for å bli gravide i 7 år. Så da ville jeg ta det mest mulig med ro.
Var usikker på hvor forsiktige barna på jobben klarte å være..

Planen var å beg å jobbe igjen etter uke 12, men sånn ble det ik allikevel..

Back
Topp