Noen gravide som går på Niferex jern tabletter her?

Snuppeluppe

Gift med forumet
Hvor mange tabletter tar dere?
Jeg har fått påvist hos legen på kontroll at jeg har litt lite jern, og fikk beskjed om å begynne på Niferex. Men legen sa ikke hvor mange tabletter om dagen.. jeg har foreløpig begynt med 1 tablett om dagen... Er det nok?

Jeg tok de etter fødselen fordi jeg hadde ikke jern i kroppen og veldig lav blodprosent.
De er ganske sterke og så lenge legen ikke har sagt noe annet så ville jeg bare holdt meg til en. Ev ring legekontoret og spørr? :-)

Skal i utgangspunkte ta 1 om ikke annet er avtalt med lege. Jeg tar 2 , etter avtale med lege, pga av lav hb og kort tid til termin. Begynte med 2 først og, men ble skikkelig dårlig, og måtte begynne å ta 1. Nå får det bare våge seg, tar 2 for må ha opp blodprosenten før fødsel.

Takk for svar, jenter. Jeg blir dårlig i magen av å ta de på tom mage. Kan jeg ta de til litt mat, eller blir effekten borte da?

Tar en om dagen

Jeg tok Niferex når jeg var gravid, to om dagen tror jeg det var.
Ville egentlig bare si at jeg fikk beskjed om å drikke et glass appelsinjuice før jeg tok dem, eller noe som inneholdt C vitamin, og ikke drikke te eller kaffe, eller noe som inneholdet kalsium tett inntil tidspunktet jeg tok dem  

jeg skulle ha 2 om dagen 1 om morgen og 1 om kvelden

Leelu skrev:
Jeg tok Niferex når jeg var gravid, to om dagen tror jeg det var.
Ville egentlig bare si at jeg fikk beskjed om å drikke et glass appelsinjuice før jeg tok dem, eller noe som inneholdt C vitamin, og ikke drikke te eller kaffe, eller noe som inneholdet kalsium tett inntil tidspunktet jeg tok dem  

Jepp!!

Jeg tok 1. Vil tro legen din hadde sagt fra om du skulle tatt mer enn to.
Niferex er jo (såvidt jeg vet) høydose med jern. Jeg hadde jernlager på 3 (skal vel være mellom 15 -150) og etter 2-3 mnd var verdiene fin igjen med bare en tablett daglig.

Back
Topp