Noen gravide med astma her???

lulu81

Glad i forumet
Jeg lurer på hvilken medisin dere bruker? jeg er så engsteli for at medisinen skal være skadelig for babyen[8|]

har brukt ventoline gjennom hele svangerskapet [:)]
måtte tilogmed til legevakten å få større dose i begynnelsen.
men nå har jeg ikke så kraftig astma, men den har vært verre mens jeg har vært gravid..

Jeg har veldig kraftig astma og brukte ventoline både på inhalatorspray og forstøver gjennom hele svangerskapet i samråd med fastlege, sykehus og lungespesialist og jordmor.

Babyen min er idag en 100%frisk toåring! ;)

Takk for svar[:D] Jeg har fått resept på Seretide. Har brukt Ventoline før, men har hatt dårlig effekt av den. Blir litt ettertenksom når det står i brosjyren at medisinen kun skal tas under graviditet hvis fordelene ved medisinen er større enn risiko for bivirkninger.....[8|][8|]

ORIGINAL: lulu81

Takk for svar[:D] Jeg har fått resept på Seretide. Har brukt Ventoline før, men har hatt dårlig effekt av den. Blir litt ettertenksom når det står i brosjyren at medisinen kun skal tas under graviditet hvis fordelene ved medisinen er større enn risiko for bivirkninger.....[8|][8|]

Ventoline er jo anfallsmedisin mens seretide er forebyggende/langtidsvirkende.
Seretide funker og greit under svangerskap, har bare ett litt annen måte å funke på en ventoline.
synes du det er veldig ekkelt med astma og graviditet kan du jo høre med legen din om å få en time med en lege på sykehuset.

Ja jeg sliter fælt med pusten og skal prøve seretide en ukes tid, hvis det hjelper så skal jeg fortsette på det. Hvis det ikke hjelper så skal jeg på sykehuset for full utredning!

Back
Topp