Noen gode tips til natursti i bursdag?

Krösa Maja

Forumet er livet
Tenkte vi skulle lage en natursti, men spørsmålene må ikke være for vanskelig. Er barn på 8 år, en veldig aktiv gjeng :)
Noen gode tips?

Så morro :) tommel opp for en slik bursdag.

Har ikke laget slik til bursdag men har laget mange på jobb til både 1 og 2 klasse. Jeg pleier da å lage det som et rebusløp ;) med premie til vinnerlaget :)

Spørsmålene kan være enkle, for eksempel bilde av et dyr (elg, bever, rev osv) og beskjed om at de skal bruke første bokstaven i svaret. Videre kan det være spørsmål som: "hvem er skogens konge?", "hbilket tre brukes mest som juletre?", "nevn 3 bærtyper som finnes i skogen" osv osv... Tilslutt får de et løsningsord, jeg har pleid at løsningsordet er et dyr også har jeg gjemt en bamse (feks en bjørn om bjørn er løsningen) som de skal finne som siste oppgave :)

Jeg ser meg nødt til å finne på noe meg ungene, de er 26 stykk, har ikke plass hjemme og det blir altfor dyrt å ta arrangerte bursdager. Så da tenkte jeg skog, bål, langpannekake og natursti. Håper det kan bli bra :)
Bare å stjele :D
Det høres helt supert ut synes jeg

Ville sett i skolebøkene deres og lagd spørsmål ut fra hva de lærer på skolen kanskje. Som foreslått over "hvilken fugl er dette" osv..

Back
Topp