Noen gode tips? *søvn*

Askepott79

Forelsket i forumet
Gullgutten legger seg ca kl 20 +/- en halvtime etter grøt og flaske hver dag. Fra kl 22-23 kan han våkne så ofte som annenhver time gjennom hele natten og gråter. Sovner straks han får smokken igjen. Det begynner å bli litt slitsomt nå, har holdt på sånn i hvertfall en mnd... (før det var det verre...)

Han sover ca 2 timer ute i vogna hver dag, og en times dupp frem til kl 17. Ellers sover han fra 20 til 07 uten mat.
Forsøkte at han sov alene 1 natt (jeg og mannen min flyttet til et annet soverom for natten), men det var like ille.
Har også begynt å ha vindu oppe litt om natten, da han ofte har vært varm, men ingen endring. Har prøvd Dentinox da jeg har tenkt at det er tenner på gang, men ingen effekt.

Noen tips?? Anyone?

Hmmmm, har du prøvd sovepose fra hm?? Kanksje det hjelper litt på varmen hvertfall. Prøvde det her med bare body under, sovepose og et helseteppe over og da ble hun perfekt i temp...

ORIGINAL: Askepott79

Gullgutten legger seg ca kl 20 +/- en halvtime etter grøt og flaske hver dag. Fra kl 22-23 kan han våkne så ofte som annenhver time gjennom hele natten og gråter. Sovner straks han får smokken igjen. Det begynner å bli litt slitsomt nå, har holdt på sånn i hvertfall en mnd... (før det var det verre...)

Han sover ca 2 timer ute i vogna hver dag, og en times dupp frem til kl 17. Ellers sover han fra 20 til 07 uten mat.
Forsøkte at han sov alene 1 natt (jeg og mannen min flyttet til et annet soverom for natten), men det var like ille.
Har også begynt å ha vindu oppe litt om natten, da han ofte har vært varm, men ingen endring. Har prøvd Dentinox da jeg har tenkt at det er tenner på gang, men ingen effekt.

Noen tips?? Anyone?

Har samme problem som deg! Hun er lett å få lagt om kvelden og sovner mellom 18.45 og 19.30. Da har det hendt noen ganger at hun har sovet til 5, for så å få litt mat og så sove et par-tre timer til. Men de siste ukene har hun våknet bare kort tid etter at vi har lagt oss, fått mat og så våknet igjen annenhver - tredjehver time etter det. De siste nettene har hun skreket masse og det har tatt LANG tid å få henne til å sovne igjen. Til slutt legger jeg henne i senga vår og da sovner hun mens jeg holder henne i hånda.. Merker at det begynner å bli slitsomt, hun sover jo så godt når vi ikke er der... Holder på å pusse opp 2. etasjen så vi får nye soverom, så gleder meg til det er ferdig. Jeg håper det vil hjelpe på søvnen på alle 3! Jeg tror nemlig hun sover veldig lett og merker at vi er der og vil da heller oppi senga vår for kos..

Har også prøvd Dentinox og litt maltekstrakt på smokken, og det hjelper litt, men er ofte kortvarig.

Så gjerne flere tips hvis noen har [:)]

Har du forsøkt å få ham til å sovne uten smokken ?
Jada.. det høres sikkert litt sært ut, men babyer sovner faktisk med et situasjonsminne. Når de våkner så "forventer" de at situasjonen er lik. Noen blir frustrerte når dette ikke er tilfelle. Det er f.eks årsaken til at man ikke anbefaler at man ammer ungene i søvn. Jeg merker at snuppa mi etterspør smokken mye mindre ila natta dersom hun har sovnet uten smokken. Det har resultert i at jeg i første omgang ikke gir henne smokk når hun skal sove. Hun får den først dersom hun sliter med å sovne....

har samme problemet her gitt.. men her funker dentinox litt hvertfall.. men gir ho bare smokken uten at ho ser mej, prøver hvertfall.. men siden det er på kvellen når vi legger oss, å ho er ganske så var på lyder=( kansje slik med dere med??? kansje eget rom hadde vør tingen... selv tørr ej ikke helt det ennå..

Har problemer med nattesøvnen her og for tiden.[:'(]
Hadde kommet inn i den fine rytmen, men etter vaksinen forrige tirsdag har alt vært ødelagt!!
Sover dårlig både dag og natt.[:@]
Fikk tips fra en venninde om noen nettsteder der det var gode tips. Det er: sovlillebaby.com, og barnogsøvn.com
Har lagt disse sidene til favoritter, så får jeg inn og lese i morgen.
For i natt skal jeg soooooove, sambo skal ligge i stuen med tulla, så jeg har funnet frem øreproppene[;)]

ORIGINAL: Mosaikk

Har du forsøkt å få ham til å sovne uten smokken ?
Jada.. det høres sikkert litt sært ut, men babyer sovner faktisk med et situasjonsminne. Når de våkner så "forventer" de at situasjonen er lik. Noen blir frustrerte når dette ikke er tilfelle. Det er f.eks årsaken til at man ikke anbefaler at man ammer ungene i søvn. Jeg merker at snuppa mi etterspør smokken mye mindre ila natta dersom hun har sovnet uten smokken. Det har resultert i at jeg i første omgang ikke gir henne smokk når hun skal sove. Hun får den først dersom hun sliter med å sovne....

Tusen takk for gode tips, tror Mosaikk har et veldig godt poeng, stod noe om det på linken emb tipset om også(sovlillebaby.com). Det skal jeg absolutt prøve til natten!! Har allerede forsøkt i vogna og etter litt ekstra vugging, sovnet han greit UTEN SMOKK[:D]

Back
Topp