Noen gode råd???

*Josefine

Forelsket i forumet
Mini er 2,5 år og sover 1t. i barnehagen. Sovner med en gang han blir lagt og må vekkes.
Men hjemme har vi problemer. Legges ca.19.30 , men bruker opptil 2t. på å sovne på det værste... Som regel sovner han mellom kl.20.30 og 21.00

Noen tips??? Kutte ut dagsovingen helt??

Vil ikke kutte det helt ut ennå.. Hva med å prøve 30 min?

En powernap!

Vil ikke kutte det helt ut ennå.. Hva med å prøve 30 min?

En powernap!

Jepp, høres ut som det er på tide å kutte ut. Det blir en hard uke- eller to etterpå, men så går det seg til. 

Jepp, kutt det ut. Blir nok hardt første dagen, men så sovner han fortere på kvelden = mer søvn = lettere neste dag :)

Blir det ikke slisomt med full dag i barnehagen hvis dagsovingen kuttes ut sånn pluselig over natten?

*Josefine skrev:
Blir det ikke slisomt med full dag i barnehagen hvis dagsovingen kuttes ut sånn pluselig over natten?

Jo, det gjør det. Men det går seg jo til og nettene blir lengre og barnet blir roligere. Det er omtrent som smokkeslutt, det må til. Hehe! 

Vi har gått fra 1t til 1/2 t. Det er litt bedre, men tror ikke det er lenge til han slutter helt. Ville nok prøvd en halvtime først:)

Jeg hadde kuttet ut helt. Jeg sluttet å la min datter sove da hun snart fylte 2 år.. Etter det sluttet alle problemer med å ikke få sove om kvelden.
Jeg synes det høres mye ut for en 2,5 åring å sove i 1 time jeg. Kanskje fordi det er lenge siden min datter har sovet på dagtid :P
Min datter er nå 2 år og 9 mnd. Sovner hun 10 min i bilen, blir det er rent h****** å ligge henne om kvelden.. 
Om du ikke vil kutte ut sovingen helt, kan jo du si at barnehagen skal vekke etter 30 min, og så se hvordan kveldene blir da?

Jenta mi er også ganske trøblete å legge om hun legges for sent. Hun må i seng kl 19 og da sovner hun kjapt. Hun også sover 1 t i bhg og hun er 2 år og 3 mnd.

Jeg hadde prøvd å legge ham tidligere på kvelden jeg.. Før han blir overtrøtt. Når står han opp om morgenen?

Vi hadde samme problem når guttungen var 2,5, vi prøvde å minske luren, men var vanskelig for de ansatte å følge med at han bare sov 30 min. Så vi endte om med å slutte fordi han var våken til 22-23.00 om kvelden.

Begynte sånn frøkna her og. Vi forsøkte å kutte ned, men måtte kutte den helt ut for å få effekt! :) 

Back
Topp