Noen gode råd til kommende feb'17 mor? :)

Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)

Hei og gratulerer :-D

1. Brukte bilstolpose masse! I bilen og i vogn (vi hadde hjulsett til bilstolen som fungerte genialt på kjøpesenter/korte ærend osv), og i store vogna i starten da hun "drukna" i voksiposen.
2. Arvet mine voksiposer, men utrolig kjekt! Har en tykk til vinter og en tynnere til vår/høst. Nå på sommeren har jeg kun hatt lammeskinn i bunn med en tynn filt over (gulpeklut i flanell f.eks). Bruker da tynt ullteppe over ungen avhengig av vær og hva hun har på...
3. Aner ikke, har Stokke (brukt fra Finn) og er kjempefornøyd både på vinter og sommerføre :)
4.
- Masse gulpekluter (elsker de i flanell fra barnas hus!), bruker de til alt! I senga, i vogna, stoppe lekkasje i pupp nr.2 under amming, underlag ved amming, i vippestol (unngå bæsj/gulp på selve stolen), ved raping, på stellebordet osv osv...
-babynest brukte jeg mye i starten. Hadde den i sofaen, i veggen hennes de første månedene, på gulvet osv...
-hjulsett til bilstolen, suverent til små ærend osv...
-ulldressene fra lillelam var på hver eneste dag de første månedene
- jeg kjøpte altformye klær i små strl før hun kom. Mye hun ikke fikk brukt fordi hun var større enn antatt når hun kom og vokste ut av alt veldig fort...
Om du får jente: kjoler og gensere er veldig upraktisk! Brukte mest bodier og bukser med løs strikk i livet...
-hadde med altformye i fødebagen- brukte minimalt...
-bedside crib fungerte bra synes jeg. Den står inntil senga, kan skrud i samme høyde som din og har grind som kan åpnes/stenges så du "ruller" baby lett inn og ut om natta. Minus: varer ikke så lenge - 5mndr ca her så var hun for stor...
-små ullpledd (var så heldig å få mange strikket av familie og venner), bruker overalt!
-kjøpte inn masse anbefalte kremer og babyprodukter, men bruker ikke halvparten: alt jeg bruker er bephanten til stumpen, babyolje til vask og bad, tørre engangs whipes/våtservietter), saltvannssråper til nesa. Nesesuger har også vært til stor hjelp.
- fikk kozyfix ammepute, og den var veldig god i starten! Den vanlige "boomerang" ammeputen synes jeg og er veldig god, og den brukte jeg på slutten av graviditeten mellom bena når jeg sov for å stabilisere magen :p


Det var alt jeg kom på i farten, håper det var til hjelp :) Lykke til!
 
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte? Ja og brukte den hele tiden! Slapp å tenke på uteklær til babyen og selene satt helt inntil kroppen hennes. Absolutt verdt pengene! :) Brukte den også i vognen i starten.
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)
Ting som var ekstremt nyttig er vippestol, newborn setet, bæresele, bilstolpose og rede.
Jeg kjøpte aaaaaalt for mye klær. Kjøp det mest nødvendige til starten og ha litt is i magen på resten for å se an behovet litt. Det jeg trodde jeg kom til å bruke mye før hun kom til verden er det som blir brukt minst.
Mini kom også ut med veldig skjør hud og har slitt med eksem, noe som gjør at ull var bortkastet penger. Sånt vet man jo ikke på forhånd. ;)

Masse lykke til :D
 
Back
Topp