Noen gode råd til kommende feb'17 mor? :)

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)
 
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)
1. Vi brukte ikke bilstolpose, siden det var mildt og vi alltid varmet opp bilen før vi gikk ut med babyen. Brukte dyner og ulltepper over på vei til/fra bilen ;)

2. Vi har voksi urban, passer perfekt til vår vogn og våre behov :)

3. Ingen aning, vi har Bumbleride Indie med svingbart hjul (3-hjuling) foran. Det kan låses, noe som gjør det mye lettere å komme fram i snø :)

4. Anbefaler å tenke gjennom hva akkurat deres behov her, og prøve å finne utstyr basert på det, hvertfall når det kommer til de dyrere tingene som vogn og bilstol!
Og vi hadde nok aldri overlevd de første mnd med baby uten babynestet! Perfekt å legge fra seg babyen i på sofaen, i foreldresenga, på baderomsgulvet. Egentlig overalt når man trenger begge armene fri ;)
Det mest ubrukelige vi har hatt er bøker om hvordan man blir gode foreldre og hvordan babyer virker. Vi fikk spedbarnsboken på sykehuset, og det er den eneste vi har brukt så langt ;)
 
Hei! Har to febbiser. :)

Har aldri brukt eller hatt behov for bilstolspose. Kun brukt ulltøy og teppe/dyne.

Vi har Arctic dunpose og er veldig fornøyde med den.

Det er virkelig en utstyrsjungel! Det vi synes er nyttig er en god vippestol. Kjøper du en som kan legges flatt kan du begynne å bruke den tidligere enn en som kun har sittestilling (babybjörn er bra). Men har også tripp trapp med newborn-sete. Savnet det fra første. Ble dumt at baby alltid satt på gulvet mens mens vi satt ved bordet. Badestol har vært gull for oss. En morsom babygym vil jeg anbefale, samt en god matte til å ha på gulvet.

Tenker det er lurt å ikke kjøpe så mye før babyen kommer, bare det du absolutt trenger. Og så kan du se an behovet etter hvert. Det kan spare deg for mange penger. :)

Gratulerer med febbis på vei! Fin tid å få barn når man går mot våren. :)
 
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)

Hei. Grattis med februarbebbi :)

1. Ja jeg brukte bilstolpose MYE og kjøper absolutt igjen om vi skulle få vinterbarn. Det fine med den er at selene sitter helt inntil kroppen på babyen så sikkerheten ikke svekkes av klær :) også er det veldig enkelt og greit. Anbefales virkelig.

2. Vi hadde bozz lammeullpose uklippet. Den er super gpd og passet perfekt oppi både brio og emmaljunga bagdelen :) også er den god og varm.

3. Vi har emmaljunga med duo s undertell nå, vi har punkteringsfrie hjul og vil tro de er gode på snø og slaps, selvfølgelig ikke lile gode som 4 faste men alikevel super :) hjulene kan jo låses etter behov. Emmaljunga har jo nå i 2017 kolleksjonen kommet med "terrenghjul" til disse umderstellene, anbefaler deg å undersøke dette, en hjulpakke koster ca1000,- (mindre i sverige).

4. Ull, ull og ull ;) babyen min bodde i ull første månedene.
 
Vi har brukt bilstolpose veldig mye. Denne bilstolposen kunne også brukes som vognpose, veldig kjekt å kunne ta baby rett fra bilen og ned i vogn uten å måtte gjøre noe annet enn å ta av beltet på stolen. Voksi Move heter den. Også veldig greit å slippe å måtte ta på så masse klær hele tiden :p
 
Kjøpte bilstolpose, men brukte den aldri i bilen. Brukte den litt i vogna når det ble mildere i været, men hadde fint klart meg uten. :)
Ull! Det brukte vi masse de første mnd.
Ble veldig glad i en sånn foret sovepose til babyen, da slapp jeg å anse på om dynen hadde glidd ned/opp = bedre søvn for meg. :)
Skulle også ønske jeg hadde kjøpt tripp trapp med newbornsete. Skal definitivt i hus til neste baby. :)
 
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte? Nei, hadde en strikka bilstoldress vi brukte. Men hadde nok brukt det om jeg hadde kjøpt det.
2. Anbefaler noen gode vognposer? Har voksipose. Kan brukes når ungen er eldre også, så slipper man å kjøpe flere :)
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
Aner ikke, men tror svinghjul generelt på vinterføre er dårlig.
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet?
Mitt beste kjøp var bæresjal, men det kan du se an etter fødselen for ikke alle barn har det behovet :) hadde jeg hatt bæresjal til storebror hadde jeg ikke brukt det :)
Og babynest!! Bruker det fortsatt :)
Og den minste dyna til senga (65x80) er bare tull, vokser fort fra den, men genial i vogna på sommeren (hvertfall når vi har så kald sommer som vi har hatt nå). Brukt 80x100 i senga hele tiden.
 
Tenker at det kommer litt an på klimaet der man bor :) Jeg bor i Nordland og brukte bilstolposen fra januar til april :p
 
Vi kjøpte ikke bilstolpose og er veldig glad for det, har en utrolig varm baby så brukte bare teppe over han :)
Kjøpte ikke vognpose heller, brukte lammeskinn og dyne, men skal kjøpe Voksi city nå :)
Beste kjøpet vårt var babybjørn vippestolen!! Og hvis dere skal ha bæresele anbefaler jeg ergobaby.
Det vi ikke hadde bruk for var babynestet, aldri brukt det :)
 
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)
1. Ja, brukte bilstolpose, kjøpte brukt på finn.no til 200,- siden den kun skulle brukes noen måneder og jeg var usikker på hvor mye jeg kom til p bruke den. Det var gull verdt! Vi brukte den også i vogna i starten da den andre vognposen var så stor at han druknet i den. Utrolig deilig i bilen, da man slipper kle de små så voldsomt mye. Så løftet vi bare ungen og posen over i vogna, kjempegreit :)
2. Har ikke brukt vognposen enda, da vi kun brukte bilstolposen i vinter ;)
3. Vet ikke
4. Det kjøpet jeg er mest fornøyd med er bedside criben. Det å ha baby så nært, men allikevel i egen seng var gull verdt for vår nattesøvn, og veldig enkelt ved amming og senere flaske. Bare å strekke ut en arm, sp kan du gi ungen smokk, kos osv. Anbefales! Kjøpte denne også brukt på finn og kjøpte ny madrass.
Newborn setet til Tripp Trapp er genialt, men trengs ikke før babyen er litt eldre, fra ca 6 uker kanskje.
 
Anbefaler forøvrig å kjøpe mye brukt, man kan spare mye på det! Newborn setet f.eks. Sparer ca 50% på noe som stort sett er helt likt som nytt. Kan evt kjøpe et nytt trekk hvis man er redd for flekker fra tidligere bruk.
 
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?

Ja det gjorde vi, og synes det var HELT genialt!

2. Anbefaler noen gode vognposer?

Voksi city :)

3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)
Babynest!
Bedside crib.
Babycall med video.

Disse tre tingene hadde jeg ikke klart meg uten.

Ble noe rart men har svart inni der. :)
 
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)
1. Vi brukte ikke posen i bilstolen, men heller i vogna. For det første var hun for liten, for det andre så pakket vi heller ulltepper rundt henne :)
2. Vi har en strikket vognpose, med flere lag. Superfin! Ellers kjøpte vi en Bozz som ikke kostet så mye.
3. Vet ikke, har annen vogn.
4. Vi hadde ikke overlevd uten ulltepper, og generelt ull. Lammeskinnet blir flittig brukt enda.

Lykke til :)
 
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
Nei. Ble født såpass sent og var såpass mildt, så det varikke nødvendig. :)

2. Anbefaler noen gode vognposer?
Vet voksi er bra greier. Ikke kjøpt enda da, men blir nok en voksi av noe slag.

3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
Vet ikke. Men faste hjul vil alltid være mer stabilt.

4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)
Bruk finn og kjøp og salggrupper på fb flittig. MYE som selges til halv pris som ser helt ubrukt ut. Og ikke gå i fella med å kjøpe alt muligav duppeditter og lure oppfinnelser før babyen er født. Kjøp så du har det mest nødvendige, så kan du heller skaffe andre ting etterhvert som du ser hva du trenger. :)
Bortkasta her var bl.a. babynestet (fikk det, så ikke brukt noe penger på det heldigvis) og vugge.
Beste innkjøpene/gavene var en god ammepute, vibrerende vippestol og newbornsetet til tripptrappstolen. :)
 
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)
Vi brukte ikke bilstolpose, bare god ull og teppe :) mamma strikka vognpose og fylte den, elsker den <3 hadde emmaljunga med svinghjul og gikk helt greit på vinterføre, men derimot om man skal litt i skogen på stier ikke så god, men ville ikke hatt en annen iansett, for det er bare så enkelt alle andre steder :)
 
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)

1. Hadde ikke bruk for sånn pose, brukte ullklær og ullteppe i stedet.

2. Har bare hatt voksi urban, men var veldig fornøyd med den. Åpnes på siden, mulig det kan være greit å ha en som åpnes på midten. Kan ikke si at det var noe problem likevel :)

3. Har emmaljunga super viking med svingbare lufthjul, og syns de fungerte veldig greit på snø og slaps. Forhjulene på sv er ganske store, så tror det kanskje var derfor det gikk så greit. Kan låses.

4. Mest nyttig helt i starten:
Babynestet, vippestol (10 min i den så du rekker å dusje!), brystpumpe, bedside crib, gulpekluter, omslagsbodyer! Og bæretøy (elastisk sjal eller ringslynge i starten)!

Minst nyttig: fikk brukt det aller meste til slutt. Men babycallen ble ikke brukt før baby var nesten 3 mnd.
 
Eg anbefalar elastisk sjal/caboo close carrier! Gull og digg å kunne bera baby tett inntil seg, og ha armane fri!!! Caboo er superenkel, og kostar frå 500 brukt :)
 
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)
1. Vi brukte bilstolposen masse! Synes den var genial :D Var i bruk til det ble for varmt og det ble for trangt i setet.
2. Jeg har en lammeskinnspose som jeg og mine søsken brukte som babyer. Like fin :) Må nok kjøpe en til høst/vår, me. Vet ikke hva ennå.
3. Ingen erfaring.
4. Mamma sydde et babynest, og det var veldig fint og trygt å ha baby oppi selv om han sov i egen seng. Ellers kan jeg virkelig anbefaøe bedside-crib, den var virkelig verdt sin vekt i gull! Elsker å ha min lille rett ved siden av, men nå er han i sprinkelseng. Newborn-setet til tripp-trapp er fortsatt masse i bruk. Og vippestol - uvurdelig!

Jeg anbefaler som flere over her å se an behov før dere går til innkjøp av større ting. Så lenge du har basic-tingene på plass, er det ingenting som haster sånn at du må kjøpe det før fødsel. Vi har fått/kjøpt det meste brukt :)
 
Sniker fra februar 2017! :)
Prøver å planlegge litt i forhold til utstyr - og da værrelatert, som vognposer!
1. Brukte dere bilstolpose til den nyfødte?
2. Anbefaler noen gode vognposer?
3. Hvordan er emmaljunga med svinghjul på vinterføre?
4. Andre gode tips i forhold til generelle innkjøp? Noe dere ikke hadde overlevd uten og innkjøp som var helt bortkastet? :)

Har ikke brukt bilstolpose. Begge mine februarbarn hatet bilstolpose :eek: tepper gjør mer enn samme nytten :)

Vi er fornøyd med voksi urban :)

Har simovogn, fornøyd med den ;)

Anbefaler å ha en uro med musikk og stæsj, babynest og ergobaby 360. :)
 
Vi brukte bilstolpose masse, og langt utover våren! ☺ Genialt med kun vanlig body og bukse under! ☺ Mulig vi kommer til å bruke den igjen nå når det blir kaldt! ☺

Veldig fornøyd med Easygrow Grandma posen, brukte også den lenge! ☺ Kan gjøres tynnere ved å ta ut dyna inni.. og den kan festes med sele! ☺

Veldig fornøyd med Emmaljunga med 4 hjul og svingbare/låsbare foran! ☺ Den er stødig og god å trille! ☺ Vi ble anbefalt den i butikken vi kjøpte vogn pga terrenget vi bor i (mye bakker og mye snø når det er vinter)! ☺ Spør gjerne i butikk om hva de anbefaler til området dere bor i samt ferdes en del i, de har gode tips! ☺

Babynest har vi aldri hatt og heller ikke savnet..
Vippestol er genialt (kan fint kjøpes brukt)! ☺
Stellebord er et must! ☺ Badebalje på stativ er kjekt☺Lekegrind og babygym er fint (etterhvert)! ☺
Ull kan du prøve deg frem med om babyen tåler.
Lillelam utedress brukte vi masse i vogna, kun den og lue på så rett i vognposen! ☺

Vaskekluter kjøpte vi en del av, men ikke brukt noe særlig (bruker våtservietter og har ikke stellebord på badet)! ☺
Gulpekluter derimot er viktig! ☺
 
Back
Topp