Noen gode råd? *langt*

Audioslave

Forelsket i forumet
Huff føler meg så elendig for tida.. Som dere vet er jeg nå gravid på nytt og er ca 13 uker på vei. Før jeg fant ut av dette i sommer drev jeg og planla nazi-regime for at jeg skulle komme meg i form og ned i vekt igjen etter forrige graviditet. Er ca 8 kilo tyngre nå enn da jeg ble gravid med mini[&o] Og i myyye dårligere form. Slapp og tiltaksløs[:'(] Ingen klær passer og jeg føler meg som en saccosekk[&o]

Er tungt å gå ett nytt svangerskap i møte når man er så missfornøyd med kroppen sin, gruer meg skikkelig til å bli enda større igjen[&o] Nå var det jo meninga jeg skulle bli mitt spreke, slanke selv igjen[:'(]

Huff vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men noen med noen gode råd for å komme i form under graviditeten? Før jeg ble gravid med mini var jeg slank og i god fysisk form. Gikk lange turer flere ganger i uka osv osv.. Men etter jeg fikk han har det gått trått altså. Hadde en tøff fødsel og en tøff barselstid med en baby med magevondt og kolikk-tendenser så kom liksom aldri i gang. Vi har også strevet noe voldsomt med nattesøvnen, noe som jo også gjør at man ikke akkurat sitrer etter å komme seg ut og på helsestudio[&o] Huff sorry for langt syte innlegg.. [&o][&o]

Vel, med unntak av at jeg ikke var slank og i god form (speiselt ikke i god form) før første svangerskap, så er det ganske likt her. Var 10 kg tyngre da jeg ble gravid med nummer to, og hadde en møkkastart med nummer en som gjorde at jeg brukte all min energi der (nå tok det en del lengre tid før jeg ble gravid da, så jeg hadde hatt tiden hvis jeg absolutt ville - og orket). Men, jeg holdt meg i bedre form da jeg gikk i mitt andre svangerskap, og veide det samme den dagen de ble født (husk at jeg var 10 kg mer i utg.pkt). Det finnes svømmetrening og yoga og masse treningstilbud for gravide for dem som liker slikt[;)] Og så tar jeg tilbake den gamle formen min nå - og helst bedre form... Nå er jeg ferdig å gå gravid, og jeg har en mye enklere barseltid...

ORIGINAL: Fru Riskorn

Vel, med unntak av at jeg ikke var slank og i god form (speiselt ikke i god form) før første svangerskap, så er det ganske likt her. Var 10 kg tyngre da jeg ble gravid med nummer to, og hadde en møkkastart med nummer en som gjorde at jeg brukte all min energi der (nå tok det en del lengre tid før jeg ble gravid da, så jeg hadde hatt tiden hvis jeg absolutt ville - og orket). Men, jeg holdt meg i bedre form da jeg gikk i mitt andre svangerskap, og veide det samme den dagen de ble født (husk at jeg var 10 kg mer i utg.pkt). Det finnes svømmetrening og yoga og masse treningstilbud for gravide for dem som liker slikt[;)] Og så tar jeg tilbake den gamle formen min nå - og helst bedre form... Nå er jeg ferdig å gå gravid, og jeg har en mye enklere barseltid...

Var ikke på det selv, men har hørt at det er veldig bra. Så dra deg i nakkeskinnet og kom i gang[;)] Sier hu som har en viljestyrke fra h...... for tiden og propper innpå med sjokolade og annet tull. Men helt seriøst så tror jeg rett og slett man må tvinge seg i gang, for tror ikke lysten plutselig kommer flyvende en dag dessverre.

Hm ja dere sier noe der.. Men er så utrolig tungt å få tid til alt man skal. Jobber 86% stilling (mest natt) pluss det jeg skrev lengre opp at mini sover elendig om natta for tiden(før også, ser ut til å bare sove bra periodevis). Men men man må vel bare ta seg i nakkeskinnet og komme seg ut og gjøre noe tilgangs[&o]

Men vet du, begynn med det "enkle". Kutt ut godteri, brus osv, spis sunn og god mat til så faste tider som du får til. Der du vet du tar litt snarveier som heis, rulletrapp, sofaen i stedet for å gå en liten tur (trenger ikke være lange turen, bare få seg litt luft). Da vet du hvertfall at du tar vare på kroppen din. Men jeg tenker litt sånn da at når du nå får to tette, så kan du gå ned vekta etter dette svangerskapet, og slippe å gå ned to ganger hvis du skjønner hva jeg mener. Får være en liten trøst[;)]

Vet du hva.... Mitt forslag er slapp av og nyt graviditeten ellers blir det et evig jag og kosen forsvinner.
Snuppa mi var 10 måneder når jeg ble gravid, jeg var langt fra tilbake i form igjen, jeg var et stykke derfra når jeg ble gravid med henner. men men. Syntes det var helt grusomt de første månedene med nr 2 til jeg bestemte meg for å drite i vekta og nyte babyene mine, var kjempesliten av å være våken omtrent, og energien måtte omfokuseres, gå tur ikke akkurat prioritet.
Men vet du hva når sistemann var ute, etter et par uker veide jeg det samme som når jeg ble gravid med nr 1.
Tynn kan vi bli når vi blir gamle:)

ORIGINAL: Audioslave

Hm ja dere sier noe der.. Men er så utrolig tungt å få tid til alt man skal. Jobber 86% stilling (mest natt) pluss det jeg skrev lengre opp at mini sover elendig om natta for tiden(før også, ser ut til å bare sove bra periodevis). Men men man må vel bare ta seg i nakkeskinnet og komme seg ut og gjøre noe tilgangs[&o]

Men har ikkje du krav på tilrettelagt dagtidsarbeid når du er gravid??
Eg vart tatt rett utfra skift iallefall, fikk ikkje jobbe natt.

Så snille dere er![:)] Har faktisk dratt meg ut av sofaen i dag og gått en lang tur med mini[:)]
Håper jeg også kan komme tilbake til den vekta jeg en gang var etter denne ungen også er kommet til verden[:)]
Pastell: Ja det har jeg egentlig ikke tenkt på, det at jeg slipper å gå ned to ganger[:)] Hihi det var jo egentlig lurt[:)]

Har jobba i barnehage og måtte da være ute hver dag uansett vær.
Har lært at frisk luft er den beste medisin. Man må ikke prestere hele tiden men en tur gjør underverket. Og så er det fantastisk å komme inn i varmen etterpå.

Hei!
Så trist at du føler deg så ille.
Jeg vil i alle fall ikke anbefale slanking under svangerskapet. Spis sunn og næringsrik mat... vet det er en klisje, for når man er utafor er sjokolade en god men kortvarig trøst.....
men du trenger god næring og også å nyte mat uten dårlig samvittighet. å gå en tur hver dag kanskje om kvelden, har hjulpet meg, også på det mentale... så får man en pause fra alt.
det høres slitsomt ut med nattevakter nå når du går gravid. Kan du ikke snakke med arbeidsgiveren din om tilrettelegging av arbeidstid? Du er jo gravid og da må man ta vare på seg selv. Min erfaring er at svangerskapet er en tid man må gire ned og fokusere på det som er viktig, helsa si, barnet sitt og mannen, da....
Lykke til!

Hilsen mor til tre skjønne jenter

Ja må vel kanskje prate med de på jobb.. Men de vet ikke at jeg er gravid igjen, har jo nettopp begynnt å jobbe etter permisjon[&:] Men men må vel ta en prat med dem[:)]

Back
Topp