noen gode løpesko å anbefale?

_Milla_

Gift med forumet
Er fersk på joggefronten.. å ønsker meg noen gode joggesko med god demping i hælen...[:D]

Om du skal ha Nike Shox så må du ta noen som er myke i dempingen. Ellers blir de meget harde å jogge med.

Er enig me Matata87 her. Du må finne ut hvordan foten din pronerer for å finne hvilke sko som passer deg [:)] Intersport og Løplabbet har instrumenter til å "måle" foten, så ville anbefalt å stikke innom der [:)] Selv løper jeg med asics kayano og er veldig fornøyd med det.

ORIGINAL: Skibomsen

ORIGINAL: TrineBallerine

Er enig me Matata87 her. Du må finne ut hvordan foten din pronerer for å finne hvilke sko som passer deg [:)] Intersport og Løplabbet har instrumenter til å "måle" foten, så ville anbefalt å stikke innom der [:)] Selv løper jeg med asics kayano og er veldig fornøyd med det.

Det koster jo flesk om du skal få spesialtilpasset sko..

Jepp, men det er enda dyrere å bruke feil sko når man trener.. Kroppen betaler for det i det lange løp.[;)]

Er ikke spesialtilpasset. Asics har f.eks en rekke modeller som er for enten under, over eller normalpronasjon. Disse er ikke spesialtilpasset hver enkelt fot, men laget med tanke på pronasjonen..

Her er noen bilder fra Løplabbet:

normal

Over

under

Så skoen er ikke tilpasset hver enkelt, men hvordan "gruppe" steget ditt faller i [:)]

Jeg har noen fantastiske gode sko!! Det er mizuno løpesko.. SVIIINDYRE, 1700 kr eller noe men gud så gode sko!!! Kjempegod demping.. Virkelig gode å løpe ute på asfalt med.. Både jeg og brodern har beinhinnebetennelse, og med de skoene merker vi ingenting..

Men smaken er som baken[;)]

Mizuno er også et velrennomert og anbefalt merke [:)]

Føtter er veldig forskjellig!  Jeg har mye kne og leddproblemer så måtte ha god demping og lette sko. Valget ble Mizuno. Løplabbet (oslo, Sandvika og sikkert andre steder) har veldig dyktige folk som kan hjelpe deg å finne en god løpesko. Der ser de på skjerm og kasse (du står uten sokker og de ser hvordan foten din ser ut  når den tråkker ned).

En god løpesko er alfa omega på en god treningsrunde!

Back
Topp