noen gode forslag???

babyboen

Betatt av forumet
til hva jeg kan lage - bake til jul??? untattt kakemenner da[;)] Noe konfekt lignende f.eks.... og f.eks en oppskrift[;)]

åååååååååååå....det var bare midt i blinken....takk takk Bill[;)][;)][;)]

ORIGINAL: Bill

Jeg vil anbefale deg www.detsoteliv.no Her har de ufattlig mange oppskrifter på alle typer kaker, og en kan bare fullstendig gå seg vill......

Mangen gode oppskrifet her gitt![;)]

åååååå, jeg gleder emg til å begynne å bake til uka!!![:D]

ORIGINAL: Bill

Jeg vil anbefale deg www.detsoteliv.no Her har de ufattlig mange oppskrifter på alle typer kaker, og en kan bare fullstendig gå seg vill......

Må inn og kikke litt her tror jeg

anbefaler sarah bernard...NYDELEG FARLEG KAKE!!! SLAGS konfekt kake

ORIGINAL: teba

anbefaler sarah bernard...NYDELEG FARLEG KAKE!!! SLAGS konfekt kake

Den er bare utrolig god. Fikk øynene opp for den for bare 2-3 år siden, men nå bare MÅ vi ha den i julen.

vi og. og så er det så genialt a den går an å fryse ned og ta opp etter kvart [:D][;)]

Smaker aller best når den er halvtint. Hva bruker du inni? Sjokolademousse eller sjokoladesmørkrem? Jeg lager med mousse. mmmmmmmmm.....

smørkrem: tine meierismør,eggeplommer,melis og raspa kokesjokolade. Røres til ein krem!!!
klatter det på småkaker med slik mandelbotn veit du, og så dypper eg den i ein blanding av dronning sjokolade og lys kokesjokolade!!
syns den er beste når den kjem rett frå kjøleskapet/frysen og har fått seg litt tine i rom-temp
NAM er alt eg kan sei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:D]

Den er ikke helt lik min da ser jeg. Jeg lager først en kransekakedeig som jeg ruller til en pølse og skjærer i skiver. Skivene stekes gylne. Når de er kalde så spruter jeg sjokolademousse, (av stivpisket kremfløte og smeltet sjokolade) som jeg har puttet i en sprøytepose, i små topper på kakene. Dagen etter dypper jeg dem i smeltet mørk skjokolade.

JA,LAGER KRANSEKAKE DEIG/MAKRON BOTN...MEN MIN MÅ LEGGAST MED Skei på plate eller så går det an å lage ein heile botn og dele opp når alt er lagt på!
eg bruker både lys og vanleg dronning pga da vert det litt mildare mska på sjokoladen. sjokoladen blandes og med litt delfia-fett.
er sikkert mange måter å lage den på,..[;)]

Sjokolade/risboller [:D] *sikle*

Back
Topp