Noen ganger får jeg bare lyst til å gi opp...

*Meya*

Elsker forumet

Eller rett og slett tatovere "Jeg er IKKE smittsom" i panna. Spesielt når jeg er på sosiale hendelser. Bordet jeg var først å sette meg ved, var det siste som ble fylt opp, jeg snakket med to foreldre i klassen til minste mens jeg var på foreldremøtet, og det ene paret er fra Palestina... 

Og det er ikke det at jeg ikke prøver, men etter å ha prøvd nok, så gir man faktisk bare opp... Har vært sånn i alle år, med alle tre ungene. 

Rummy-o skrev:
Unngår de deg bare fordi du er muslim?
Tragiske mennesker isåfall.

Vil jo ikke tro det, ALLE kan jo ikke være sånn liksom :P Møter jo alltids en eller to som kikker på meg som om jeg er fra månen, men til slutt kom i alle fall foreldrene til bestevenninna til lilleK og satte seg med oss, for hun syntes det var så dumt å sitte på andre siden av rommet når ungene våre ville sitte sammen. Og så kom palestinerne rett etterpå og satte seg der også. Men de som satt på benken på andre siden av bordet, snudde seg og satt med noen som satt på stoler bak der igjen liksom uten bord i stedet for å sitte med oss :P

vel jeg jobber i barnehage og det er ingen foreldre med hijab der, og det er nok ofte mange føler det likt som deg forde. mange folk tar ikke kontakt med andre de ikke kjenner og de søker gjerne de som de har noe til felles med på en eller annen måte. hjemland, barna er venner e.l. Hvorfor gikk du å satte deg på et bord alene istedenfor et bord der det satt noen?

hvis jeg velger å tatovere dødningshode på meg og gå med rød hanekam og nagler, altså jeg regner med noen folk kommer til å styre unna meg. og da må de få lov til det. man viser litt av sin identitet med utseende og om identiteten ikke stemmer med en selv så tenker man som oftest at man ikke har noe til felles som gjør at det er naturlig å være venner. selv velger jeg venner ut fra dette. men å skravle med noen på et foreldremøte bryr jeg meg ikke noe om hvem eller hvordan de ser ut, det er jo bare overfladisk chit-chat. men skjønner at det er logisk mange ikke gjør det.

Mannen min skjønner jo ikke hva jeg snakker om engang, han ser jo bare ut som en vanlig nordmann med skjegg, og ingen skjønner jo sånn umiddelbart at han er muslim, og han er på hils og chit-chatter med omtrent alle foreldrene. 

Bur du på "bygda" eller i en storby?

Har ofte inntrykk av at folk på småsteder er mer tilbakeholdne og mistroiske ..

(Primærkontakten til sønnen min i barnehagen er  arabisk/dansk og bruker hijab, Jeg  har aldri reagert fra første stund.. men det er meg da.

En arbeidskollega så barnehagebilde av sønnen min og gjengen og sa:
" Er det bare EN norsk og TO utlendinger på avdelingen hans? "
(referte til hun med hijab og ei med svart hår)

Øh  ja,,,nei Hu ene er dansk, men de to andre er norske .)

*Meya* skrev:
Mannen min skjønner jo ikke hva jeg snakker om engang, han ser jo bare ut som en vanlig nordmann med skjegg, og ingen skjønner jo sånn umiddelbart at han er muslim, og han er på hils og chit-chatter med omtrent alle foreldrene. 

men han er vel ikke nordlending? folk har en tendens til å vike unna oss skjønneru ;)

Mrs Lutz skrev:

*Meya* skrev:

men han er vel ikke nordlending? folk har en tendens til å vike unna oss skjønneru ;)

Hehe ja stemmer, han er jo telemarking. Glir lettere inn da med nynorsken og greier.

er det mulig?? Synd det skal være sånn

Vesten skrev:

(Primærkontakten til sønnen min i barnehagen er  arabisk/dansk og bruker hijab, Jeg  har aldri reagert fra første stund.. men det er meg da.

Tenk å dra alle under en kam under en sånn diskusjon!

imsa gto skrev:

Vesten skrev:

Tenk å dra alle under en kam under en sånn diskusjon!

velkommen til generelt. der alt mistolkes med vilje. Grunnen til at jeg skrev det er fordi jeg er fra en bygd sjøl, med mindre enn 1000 innbyggere, og kan se en klar tendens til at på mindre steder at folk er mer tilbakeholdne. Kontra det å bo / jobbe i en større by. Mulig det var taktløst skrevet , uansett.. Folk med fordommer finner man overalt.. Dessverre.

Jeg vill ikke tro at dette er fordi du er muslim, liker å være naiv..... Men jeg er sånn at jeg aldri tar kontakt først, jeg må bli snakket til om du skjønner. Så jeg setter meg helt alene på slike ting om jeg ikke kjenner noen.

Du kan like godt snu det andre veien. Muslimene vil ikke ha kontakt med "oss andre" når det er noe som skjer i barnehagen. Afrikanere som ikke er muslimer er null problem (om de nå dukker opp), de er sosiale og utadvendte. Så har du østeuropéere, de holder seg også for seg selv. Så har du det punktet også at det er ikke alle som er sosiale og veldig utadvendte vesner som bare MÅ snakke med alle de treffer. Så det er nok ikke noe spesielt for deg/dere. Ingen som kommer og setter seg ved bordte til sambo og meg heller om vi er på noe greier i barnehagen. Vi har ikke noe kontakt med andre foreldre i barnehagen så vi havner utenfor klikkene som alltid viser seg når det er et eller annet som skjer i barnehagen. Foreldremøter, foreldrekafé, sommerfest, you name it (vi har kontakt med en familie som hadde unger i barnehagen før, men de flyttet, og flyttet så tilbake igjen, men ungene har ikke plass i barnehagen her enda). Glem nå heller ikke at nordmenn er av typen som gjerne holder seg for seg selv istedet for å sette seg ned med folk de ikke kjenner.

Vi flytta til en LITEN kommune og på alle sånne tilstelninger så blir vi sittende alene..stortsett!

Jeg liker ikke å ta med campingbordet mitt og sette meg inn i en gjeng med foreldre som allerede sitter sammen om ikke de ber oss komme bort..noe de som regel aldri gjør..

Ikke har vi familie her heller så da blir det jo sånn at vi sitter der aleine gubben og jeg, kan slå av en liten prat med de som ev går forbi og det er det.. folk på mindre plasser spesielt er livredde for å bli kjent med nye tror jeg..

Blir liksom kun innvitert hjem til de om det er no homeparty de vil jeg skal kjøpe ting på så lei så jeg vil flytte herfra for å få meg venner igjen men ungene har det så bra her så...

TralleTrollol skrev:
Du kan like godt snu det andre veien. Muslimene vil ikke ha kontakt med "oss andre" når det er noe som skjer i barnehagen. Afrikanere som ikke er muslimer er null problem (om de nå dukker opp), de er sosiale og utadvendte. Så har du østeuropéere, de holder seg også for seg selv. Så har du det punktet også at det er ikke alle som er sosiale og veldig utadvendte vesner som bare MÅ snakke med alle de treffer. Så det er nok ikke noe spesielt for deg/dere. Ingen som kommer og setter seg ved bordte til sambo og meg heller om vi er på noe greier i barnehagen. Vi har ikke noe kontakt med andre foreldre i barnehagen så vi havner utenfor klikkene som alltid viser seg når det er et eller annet som skjer i barnehagen. Foreldremøter, foreldrekafé, sommerfest, you name it (vi har kontakt med en familie som hadde unger i barnehagen før, men de flyttet, og flyttet så tilbake igjen, men ungene har ikke plass i barnehagen her enda). Glem nå heller ikke at nordmenn er av typen som gjerne holder seg for seg selv istedet for å sette seg ned med folk de ikke kjenner.

sign

Mrs Lutz skrev:
vel jeg jobber i barnehage og det er ingen foreldre med hijab der, og det er nok ofte mange føler det likt som deg forde. mange folk tar ikke kontakt med andre de ikke kjenner og de søker gjerne de som de har noe til felles med på en eller annen måte. hjemland, barna er venner e.l. Hvorfor gikk du å satte deg på et bord alene istedenfor et bord der det satt noen?

hvis jeg velger å tatovere dødningshode på meg og gå med rød hanekam og nagler, altså jeg regner med noen folk kommer til å styre unna meg. og da må de få lov til det. man viser litt av sin identitet med utseende og om identiteten ikke stemmer med en selv så tenker man som oftest at man ikke har noe til felles som gjør at det er naturlig å være venner. selv velger jeg venner ut fra dette. men å skravle med noen på et foreldremøte bryr jeg meg ikke noe om hvem eller hvordan de ser ut, det er jo bare overfladisk chit-chat. men skjønner at det er logisk mange ikke gjør det.

Lurer jeg og på.

Back
Topp