noen frisører her?

en_til_på_vei?

Elsker forumet
Hei!

Bare ting jeg lurer på ang det å jobbe i en frisør salong som lærling..
Min første jobb dag er i dag..

Hva er oppgavene som man får første tiden??

Jeg har i grunn ikke gått på skole og skal ta alt igjennom frisør salongen.. omvendte løp...

Håper noen kan besvare meg[:)]

Rydde og vaske.
Hente te/kaffe til kunder.
Feie hår når frisørene er ferdig.
Lære å vaske hår, for det blir sikkert din oppg for de andre..

Hehe! Mange lærlinger liker å kalle seg selv "slaver" den første tiden. Og det er vel ikke langt fra sannheten. Vaske, koste, vaske opp, brette håndklær, lage kaffe, gå på butikken for de andre, vaske produkthyller, gå med søpla og alltid ha oversyn på at det er rent og pent. Du lærer antakeligvis å vaske hår rimelig fort, for mange trenger hjelp med det og det er god læring. Siden du skal være lærlig i 4 år, så har du GOOOD tid. Det blir nok mest vasking og slikt det første året tenker jeg. Så kommer du i gang, lærer så smått ting på dukkehode. Ting du kan synes er dritkjedelig og du får det ikke til. Så smått om sen vil du begynne med kunder, kanskje etter halvannet år. Modeller som klipper og farger seg gratis. Så halvpris, så fullpris. Det er vel litt forskjell fra salong til salong, men basically sånn.

Jeg gikk på nors frisørskole. 5mnd skole og rett ut i lærlingtid. Jeg begynte rett på med klipping og jobbet som en "vanlig frisør". eneste forskjellen var at frisøren (som var mamma) sjekket over alle klippene og fargene og viste meg hva jeg måtte rette opp om det var noe.
Første kunden min husker jeg var en blind (!!) mann som skulle klippe håret og barten.. rimelig nervøs da ja[&:][:D] men det gikk bra da[:D]

nå skal det sies at jeg var bare lærling i 3 mnd før allergien min tok meg. Hadde ikke hud igjen på hendene. [&o]

Jeg å gikk norsk frisør skole;)

takk jenter..
Jeg har farge håret på venner og familie veldig mange år.. siden barneskolen..

Klippet folka mine.. men dette har hvert kun på hobby base så klart....

alle har blitt fornøyde, men blir jo ikke helt det samme når man skal ut i en virkelig frisør salong da.. hehe[:)]

Men fortalt det til dem.. Så dem er klar over at jeg holdt på med hår i mange år og derfor jeg ønsker denne jobben...

Så blir spennende å se framover... Tusen takk for disse svarene kjekt å vite ca...[:)]

Begynner kl 13 i dag.. så gleder meg og gruer meg på samme tid[8D][:)]

Back
Topp