Noen frisører her? *Oppdatert* :)

• Trådstarter Trådstarter Solstrål
  • Opprettet Opprettet
S

Solstrål

Guest
På bloggen min www.tonnessen.blogg.no finner dere resultatet av hårfargingen ;) Litt mørkere en planlagt mn fornøyd. Nå må jeg bare mye i solen ;)

Jeg er blond av natyr men har altid stript håret mitt lyst. En gang har jeg hatt mørkt (brunt) hår, men det er så mørkt det nesten er svart. Dette er noe hardt syns jeg. Jeg vil/har lyst å farge håret brunt. Men frisørene vil ikke dette pga rødskjør i håret mitt og håret kan bli rødt. Er det noen hårfarger det ute i butikkene som jeg kan bruke? Har såååååååå lyst på brunt hår. Kanskje domt nå på sommeren når håret lysner i solen.....

Eg har åg rødskjær i håret.... Og nå begynne eg å bli så mørke itte to onga at frisøren meine hu ikkje får de kvitt igjen... Så nå har eg farga d sjøl! Lys mahogny elle någe.... Trur du må kjøba en ganske så lyse brunfarge,eg.... Di blir aldri lige å på pakken..

Min frisør sa at når man har mye rødskjær må man ha askefarger for å unngå nettopp det du skriver om.
Hva det betyr vet jeg ikke, men mitt resultet ble ihvetrfall bra:D

Skal du kjøpe farge selv så pass på at det er et helt tall (f.eks 4,0 alt bak komma vil si at det er rødt i det, bortsett fra null). Hadde du ikke hatt rødskjær i det, måtte du brukt et tall bak komma, for å ikke ha fått grønt hår :) Og husk at alle farger blir en del mørkere enn på pakken :)

ORIGINAL: Vi gleder oss

Min frisør sa at når man har mye rødskjær må man ha askefarger for å unngå nettopp det du skriver om.
Hva det betyr vet jeg ikke, men mitt resultet ble ihvetrfall bra:D

Aske er en kald farge, tror man må bruke kalde farger mot rødskjær, og ellers varmefarger hvis man har blondt uten rødskjær, for å unngå grønt hår.
Hva man ikke vet og lærer opp gjennom [:)]

Hvis du har naturlig rødskjær i håret kan du få en litt varm brunfarge, men nå har ikke jeg sett utgangspunktet, men sånn som jeg har forstått så er det større sjangs for å få en varm brunfarge istedet for en nøytral eller kjølig brun ut i fra sånn jeg leser det. Det er sant det at man har lett for å få grønnskjær i et lyst hår, men det ser vi mest på bleket for da er alle nnaturlige pigmenter fjernet. Det beste er egentlig å farge det mørkt på høsten. Men hvis du absolutt skal farge det, så velg farger 3,0 = mørk brun 4=brun 5=lys brun osv jo høyere tall jo lysere er fargen, ikke velg en farge med f.eks 5.3 el 6.4 for tallet bak voser om det er rødt eller gyllent. Tallet foran er natur fargen. Og styr unna farge med 7. foran og bak. Ble litt lang denne. Og håper jeg forklarte bra nok, utrolig dårlig på å skrive:) Lykke til;)

Takk for supre svar :) På www.tonnessen.blogg.no kan du se meg ;) Håret mitt er naturlig blondt, mn lysnet med blonde striper. Gjort i noen år og vil ha forandring. Har fått gode tips her :)

ORIGINAL: *Plomma*

Men Grete så rart du snakker[8D][;)]

Sorry ikke meningen å kuppe tråden[&:][8D]

Haha ja ble visst plutselig slik!!! Er vant til å svare Solstrål på Facebook, og da går det på dialekt! Ikke alltid like lett å skille! [8D]

ORIGINAL: Solstrål

Takk for supre svar :) På www.tonnessen.blogg.no kan du se meg ;) Håret mitt er naturlig blondt, mn lysnet med blonde striper. Gjort i noen år og vil ha forandring. Har fått gode tips her :)

Og når du/jeg har striper i, så får du som regel fiiiiine nyanser i fargingen.. [:)] Alle de rare fargene jeg har hatt i håret mitt... Som regel i rød eller lilla-toner.... [:)]

Og HUSK; alt kler den smukke!!!!! [8D][:D][:D][:D][:D]

Nåååw så søtt sagt :) Svare på dialekt æg ao ;) Hehe.

Dæ mæ nyansa å så fint, å ha litt liv liksom :) Æg he vilt lyst på mørkt hår mn ove æ imod dæ :( Får sjå kæ farge æg handle på fredag :) Får kjøpe striper uansett itilfell katastrofe :p
ORIGINAL: Grete71

Og når du/jeg har striper i, så får du som regel fiiiiine nyanser i fargingen.. [:)] Alle de rare fargene jeg har hatt i håret mitt... Som regel i rød eller lilla-toner.... [:)]

Og HUSK; alt kler den smukke!!!!! [8D][:D][:D][:D][:D]

Drid i ke Ove vil... Jone lige meg åg best lyse, men når eg fysst farge de, så syns an ikkje de e så gale ligavel... [8D]

ORIGINAL: Bambien

Så fin du ble med mørkt hår [:D][:D]
du kler også blondt da[:)]

Jeg sliter litt med og få mitt fint lyst pga jeg har så mye rødskjær i håret naturlig[&:]æææsj[:'(][:'(]
Ja det er ikke lett :( Har du prøvd HM sine blonde striper? De er gode :)

Jeg er ingen ekspert men jeg har rødskjær i mitt hår også og har gode erfaringer fra HM sin bleking, prøv :)

Så fin du ble med mørkt hår [:D][:D]
du kler også blondt da[:)]

Jeg sliter litt med og få mitt fint lyst pga jeg har så mye rødskjær i håret naturlig[&:]æææsj[:'(][:'(]
Ja det er ikke lett :( Har du prøvd HM sine blonde striper? De er gode :)

f.eks når jeg skal ta etterveksten min så er det veldig lett at det blir gult, merkelig farge pga den rødskjæren jeg har i håret.. så vurderer sterkt og bare ta askeblondt.. da kan det jo ikke bli gult.. men vet ikke hvordan det vil bli heller, noen tips? til liksom etterveksten...

Back
Topp