Noen frisører her eller noe som har litt peil på hår..

Rita Lind

Elsker forumet
Har kort hår og skal klippe det skikkelig kort-kort nå før jeg drar til syden.
Frisøren min anbefalte å helbleke det siden jeg må ha striper i det for å få litt hold (har typisk nordisk hår, tynt og myk), men siden jeg skal ha det så kort er det ikke fin å stripe det siden det vil bli flekkete..

Har sett litt på nettet og fant ut at jeg kanskje skulle bleke det helt hvitt.. kler best kalde farver så gult hår ønsker jeg definitivt ikke. Er mørkeblond til vanlig.

Så til spm. mitt - finnes det ulike type blekemiddel eller finnes det bare en type og at jeg da må sitte leeeenge for å få det helt hvitt... ? Er det dumt å ta det like før sydentur.. vil hårbunnen tåle sol og saltvann etter en slik behandling.. ?

Takker for svar![:)]

Dytter og håper noen har erfaringer med det å helbleke hår..

Noen som har bilder på kort helbleket hår da.. ? [8D]

Har hørt her inne at Depend sin hårbleking er best her inne...
Håret blir nok mere slitt kanskje enn vanlig. Sover alltid med den hårkuren som følger med etter farging/bleking jeg. Bare sånn for sikkerhetsskyld.
Jo jo! Fikk ett tips om å ta en hårkur med masser av næring før farging/bleking, da blir håret mere mottakelig og rustet for behandling.
Du får jo også kjøpt spray som beskytter håret mot sola, og ta gjerne en hårkur eller tre når du er i syden om du har tid...

ORIGINAL: Jadasåneidaså

Har hørt her inne at Depend sin hårbleking er best her inne...
Håret blir nok mere slitt kanskje enn vanlig. Sover alltid med den hårkuren som følger med etter farging/bleking jeg. Bare sånn for sikkerhetsskyld.
Jo jo! Fikk ett tips om å ta en hårkur med masser av næring før farging/bleking, da blir håret mere mottakelig og rustet for behandling.
Du får jo også kjøpt spray som beskytter håret mot sola, og ta gjerne en hårkur eller tre når du er i syden om du har tid...

Ja, det var ikke dumt - å ta skikkelige hårkurer FØR behandling! Takk for tipset! [:)] Får nok bruke solhatt i syden tror jeg - men er redd klorvannet i bassenget vil gjøre håret grønt (noe jeg mener å ha hørt en eller annen gang.. )

Back
Topp