Noen frisører her? Ang. butikkshampoo.

Oppdrag Nemo

Gift med forumet
Har alltid vært skeptisk til shampoo- og balsamer som kjøpes på dagligvarebutikk.
Spesielt fordi håret mitt er tynt, det blir lett tørt og ennå lettere slitt [>:]

Har derfor tydd til frisørhårprodukter, og virker som om håret mitt liker det.
Nå har jeg ikke råd til å kjøpe disse, så jeg lurer på om noen butikkshampoo/balsamer er bedre enn andre?

Har brukt den gule Schwarzkopf en ukes tid nå, og synes den virker bra, men, ja.
Noen synspunkter? [:)]

Er ikke frisør, men er ikke så mye dyrere for frisørshampoo på de nettsidene som ble nevnt over enn på butikken. Håret blir rent, men får lite pleie. De fleste shapooene inneholder et stoff som forkortes sls.

Dette stoffet brukes i de fleste produkter som skal skumme, som for eksempel shampo, såpe, tannkrem, barberskum og lignende. Denne ingrediensen brukes fordi det er en billig ingrediens som renser godt. Men Sodium Laureth Sulfate er også en veldig irriterende ingrediens for hud og øyne. Under framstillingen av SLS brukes gassen etylenoxid, som er en direkte giftig gass. Mange plages med tørr hodebunn, eksem og andre plager på huden, og årsaken kan være produkter som inneholder SLS.

Her er en link over hvilke stoffer en bør unngå i skjønnhetsprodukter.

http://minmote.no/index.php/2009/08/pass-deg-for-disse-stoffene-i-hudprodukter/

Alle shampoene som vi kjøper i butikken inneholder mye vann.. Når jeg kjøper shampo der, så bruker jeg sunsilk.. Ellers bruker jeg bedhead. Vet at fructis shampoen ødelegger håret iallefall!

Jeg bruker Define visst jeg kjøper i butikken, den ble jeg anbefalt av frisøren jeg går til![:)]

ORIGINAL: Heijdii

Jeg bruker Define visst jeg kjøper i butikken, den ble jeg anbefalt av frisøren jeg går til![:)]

Min frisør sa motsatt, IKKE bruk define. Den inneholder visst silikon, som legger seg rundt hårsekkene og hindrer håret i å vokse.

Jeg bruker Jon Frieda (husker ikke om det er slik det skrives). Kjøper på cubus. Litt dyrere enn shampoo i daglivarebutikken, men synes den er god på håret mitt i alle fall.

ORIGINAL: *LC*

ORIGINAL: Heijdii

Min frisør sa motsatt, IKKE bruk define. Den inneholder visst silikon, som legger seg rundt hårsekkene og hindrer håret i å vokse.

Jeg bruker Jon Frieda (husker ikke om det er slik det skrives). Kjøper på cubus. Litt dyrere enn shampoo i daglivarebutikken, men synes den er god på håret mitt i alle fall.

Jeg har värt på foredrag med en fra l'oreal som fortalte om butikksjampoer.. Hun sa at define og fructis er fy fy!! MYE silikon. Kjöper du en frisörsjampo som slitt og skadet hår så blir ikke håret ditt bra etter en vask, det tar gjerne litt tid. Men kjöper du en butikksjampo for slitt og skadet hår kan håret se glinsende ut etter en vask, det kommer av all silikonen.

ORIGINAL: Labambie

Ingen frisører med respekt for faget og integritet for yrket anbefaler butikkshampo av noe slag... Jeg har forklart hvorfor før, men det kan jeg godt gjøre igjen.. Alle hårprodukter er bygd opp av molekyler.
Det er vekten på disse molekylene som bestemmer hvor langt inn i håret de går, og hvordan de virker. Jo lavere vekt, jo bedre.

Blir vekten for høy, legger den seg bare som ei hinne utenpå håret og nedi hodebunnen. Dette er grunnen til at mange føler de må bytte shampo innimellom når de bruker dagligvare.

På frisørprodukter er molekylvekten et sted mellom 150 og 2500. Er vekten høyere, legger de seg som ei hinne og får ikke komme inn på markedet.

ALLE BUTIKKPRODUKTER HAR EN MOLEKYLVEKT PÅ 40.000 OG OPPOVER! Dette er uten unntak.
Dette er også grunnen til at hårfargene kan bli fort blasse og forsvinne helt, fordi fargen begynner utvikle seg inni silikonbelegget og kommer aldri skikkelig inn i hårskaftet.

Så de som sier at frisørprodukter er bare tull eller går så langt som å faktisk anbefale butikkprodukter vil jeg si er dårlig utdannet.

Og når det gjelder Define.. Vel, jeg skulle anbefalt veldig mye rart jeg også for 500.000 kr.. Det er jo snakk om å selge integriteten sin.
signerer den

Ingen frisører med respekt for faget og integritet for yrket anbefaler butikkshampo av noe slag... Jeg har forklart hvorfor før, men det kan jeg godt gjøre igjen.. Alle hårprodukter er bygd opp av molekyler.
Det er vekten på disse molekylene som bestemmer hvor langt inn i håret de går, og hvordan de virker. Jo lavere vekt, jo bedre.

Blir vekten for høy, legger den seg bare som ei hinne utenpå håret og nedi hodebunnen. Dette er grunnen til at mange føler de må bytte shampo innimellom når de bruker dagligvare.

På frisørprodukter er molekylvekten et sted mellom 150 og 2500. Er vekten høyere, legger de seg som ei hinne og får ikke komme inn på markedet.

ALLE BUTIKKPRODUKTER HAR EN MOLEKYLVEKT PÅ 40.000 OG OPPOVER! Dette er uten unntak.
Dette er også grunnen til at hårfargene kan bli fort blasse og forsvinne helt, fordi fargen begynner utvikle seg inni silikonbelegget og kommer aldri skikkelig inn i hårskaftet.

Så de som sier at frisørprodukter er bare tull eller går så langt som å faktisk anbefale butikkprodukter vil jeg si er dårlig utdannet.

Og når det gjelder Define.. Vel, jeg skulle anbefalt veldig mye rart jeg også for 500.000 kr.. Det er jo snakk om å selge integriteten sin.

Tusen takk for info [:)]
Da får jeg heller kutte ned på noe annet, for jeg er virkelig ikke villig til å ødelegge håret mitt [:D]

ORIGINAL: Tøysetulla

Jeg handler mye på strawberrynet.com.. Der er det gratis frakt, sånn at du kan bestille et og et produkt.. Da kan du greie å holde deg under momsgrensa.. Du får også bonuspoeng for hver gang du handler![;)]

Da får jeg sjekke der [:)]
Hvor mye er momsgrensa på? [:-]

sign SIGN

Back
Topp