Noen frekkere? :O

den guttegjengen som kom igår, sa ting som : hæ?? får jeg bare 2 ting? jeg vil ha mer!,
,mammaene sto rundt hushjørnet vårt og så og hørte ingenting.

Hadde vel aldri turt å være så nesevis da jeg var 8 år! :-O mora mi hadde sendt meg rett på rommet.
Hva ER det med barneoppdragelsen idag??
Himmel.. Noen er bare så vanvittig frekke.. Hadde besøk av en liten gutt som fikk to ting.. Han takka og bokka..

Unger skal jo ha Nintendo, tv på rommet og mobil før de er 6 år, så det er vel ikke så rart...

Helt utrolig! Vi hadde over 50 stykk på døra i går og ga ut 2 godteri til hver; 1 klubbe og 1 liten innpakket sjokolade. Flere av ungene sa faktisk; "får vi ikke mer enn dette?" og da stod de der med svære kurver som var svært godt fyllte...

Se det for deg: Onkel Skrue åpner opp pengebingen sin for deg, og du VET at "her er alt lov, for ingen har sagt noe annet": Klart du blir skuffa når du til slutt bare får en 10 - øring!

Det er ikke alltid foreldrenes sin feil heller, og det er mine to et SVÆRT godt eksempel på:
Vi hadde kledd oss ut i går, og første hus som sto for tur, var barnefar sitt hus. Og skal si han hadde gått "all - inn" på dekorasjonene. På vei opp oppkjørselen ropte også noen barn til oss: "Tør dere å gå opp til det huset, det er jo kjempeskummelt!!!" Hehe

Uansett, vi ringte på, og ble tatt i mot av en skummel pappa, som tilbød dem godteri, og hva gjør ungene? Jo, de graver hendene sine ned i godteskåla. Da pappaen deres sa "bare to til hver", ble de kjempeskuffa og kom med den klassiske: "Får vi ikke mer?". Da fikk de som svar "Nei, dere får like mye som hos alle andre".

De neste husene oppførte de se derimot eksemplarisk, og selv da de kom til bestemoren sin, hadde de vendt seg til at det bare var lov å ta så mye man fikk beskjed om. Hos flere hus var det noen som spurte "hvor mange er dere?",og da fikk vi en søt, innpakket pose med 2 -5 ting i hver. Noen hadde hjemmelaget fudge, andre hadde laget skumle fingre.

Sorry avsporingene: Men til syvende og sist så tror jeg det smarteste kan være å forberede barna på at de kan få en ting hver,med mindre de blir tilbudt noe annet. Hvis ikke blir det b-gjengen i skrues binge, fremfor Ole, Dole, og Doffen som er småfurtne, men (forhåpentligvis) takknemlige for 10 øringen.

Overrasker meg ikke. Her i butikkene er det helt vanlig at utenlandske barn får lov av foreldrene å stå å spise fra smågodthyllen mens foreldrene handler. De ansatte tørr ikke si noe - og det er ikke snakk om noen få biter men at de står å spiser med begge henda i flere minutter mens mødrene går rundt i butikken. Og ja mødrene ser hva de gjør. Sett flere forskjellige. To ganger har jeg sett at de ansatte ser det men ikke sier noe. Jeg har sagt ifra til ungene og de så bare overraskende på meg og skjønte ikke hvorfor de ikke fikk lov, men de hørte på meg da men kikket forvirret bort på moren som ikke sa noe. Så begynte de å spise igjen når jeg gikk ut av butikken. Unger i 2-5års alderen. Fra flere forskjellige familier.

det er ikke så mye som sjokkerer meg lenger, men dette sjokkerte meg altså. Hva slags foreldre er dette da? klart barna ikke vet bedre når de har foreldre som ikke lærer de rett og galt...! Jeg gjør meg også tanker om hva slags mennesker blir disse barna når de blir eldre og voksne når de verken lærer lover og regler, rett og galt eller sosiale regler... skremmende rett og slett.

Det forundrer meg virkelig ikke. Er så mange syke frekke mennesker og unger at du aner ikke!

I går var det noen som var misfornøyd med mengden eller typen godteri de fikk av oss, jeg kikka på de i vinduet oppe. Så de kom tilbake, tok med gresskaret og knuste det rett oppi veien. Sønnen min ble kjempelei seg og jeg var på gråten selv, makan til forb***** drittunger!

Det forundrer meg virkelig ikke. Er så mange syke frekke mennesker og unger at du aner ikke!

I går var det noen som var misfornøyd med mengden eller typen godteri de fikk av oss, jeg kikka på de i vinduet oppe. Så de kom tilbake, tok med gresskaret og knuste det rett oppi veien. Sønnen min ble kjempelei seg og jeg var på gråten selv, makan til forb***** drittunger!
Skjønner dere ble forbannet!
Skikkelig utakknemlige unger!

Jeg leste dette tidligere idag. Fatter ikke at det går an!! For noen foreldre, som lar barna holde på sånn! :eek:

Omg. Gikk du ikke etter de å tok fra de godteriet? Mange utaknemlige drittunger ja!

What????
Er ikke barna jeg er sjokkert over, men de voksne!!!! Makan til tomskallede voksne skal man lete lenge etter. (Beklager språket)

Blir så irritert over slike saker!
Har vi mistet vettet vårt! Er det virkelig så mange som ikke kan lære ungene sine forskjellen mellom rett og galt?
Og det verste SE på at barna blir kriminelle!

Husker vi gikk julebukk og fikk mandariner og epler, ikke akkurat høydepunktet på turen, men var alltid høflig og sa takk! Også fikk familien de når vi kom hjem!

Håper han mannen i tvedestrand anmelder dette og at de som faktisk vet hvem disse personene er sier ifra og gjør noe med det! Er ikke rart flere blir totalt imot halloween når noen skal oppføre seg sånn!

Synes dette er veldig merkelig oppførsel av barn og foreldre. Det er vel ikke logisk at godteri i kioskhyller plutselig er "fritt vilt" selv om det er Halloween vel?

Nei er det noe rart at jeg er helt imot denne feiringen!

Blir så sinna over at det finnes så dumme foreldre!
Og så barn helt ned i fireårsalder da!
De skjønner jo ikke alltid at de gjør noe galt, og enda mindre hvorfor det ikke er lov ellers!

Nei fyttigrisen!

Uff forferdelig. Vi har ikke hatt unger på døra her før så vi ble overrasket. Hadde heldigvis. De ungene var kjempe søte og høflige. Bor på landet og er få som feirer det her. De ungene ble kjempe glad for å få en kjærlighet hver. De ropte til å med til foreldrene sine. De hadde ikke fått noe godteri enda. De takket pent før de gikk. Håper de kommer tilbake neste år.
Blir irritert på at det går ann å være så frekk. Og er noe foreldrene burde gjøre noe med. Høflighet er viktig. Datteren vår på 15 mnd tar å løfter tallerken og sier takk takk når hu er mett. Det er jo til å med kjempe søtt, så er jo faktisk morsomt å lære hu.

Back
Topp