Noen fra Stavanger/Rogaland?

Pinkcloud

Flørter med forumet
Flere enn meg som bor i Stavanger området?:)
Kunne gjerne tenkt meg å bli kjent med andre i området.
Ingen i min vennekrets som har barn eller venter barn..
Ser for meg at venninnene mine kommer til å bli lei av baby og
gravid snakk ganske kjapt, hehe
Så hadde vært kjekt å bli kjent med noen andre gravide :D

Forresten noen som har erfaring med å føde på Stavanger universitets sykehus?
Vanlig at man må dele rom osv? Har også hørt mye bra om barselhotellet, noen
som har ligget der?

Jeg er fra stavanger[:)]

Jeg har vært på barselavdelingen og barselhotellet og vil så absolutt anbefale barselhotellet[:)] Det er helt fantastisk. Da får du være i fred, har ingen visittid og det er akkurat som å bo på et hotell bare det at du får hjelp av sykepleiere og leger når du trenger det[:)] Der skal jeg neste gang også[:)]

Jeg er i fra sandnes.
Var også på barselhotellet sist. Veldig greit å få "fred", men følte meg veldig alene som førstegangs fødende. Dette også pga at far ikke fikk overnatte med meg[:(]
Så får jeg velge, så vil jeg fort hjem neste gang[;)] men er nok lettere å være alene på hotellet 2 gang [;)]

Ååååååååååååååååå, fikk du ikke ha mannen din der? Ja, da skjønner jeg at du følte deg litt alene som førstegangsfødende. Jeg lå på barsel første gang og følte ikke de tok vare på meg. Vi var mange på et rom, barna hylte hele natta og jeg fikk lite hjelp så jeg var utslitt når jeg kom hjem. Det var derfor at barselhotellet ble himmelen for meg, men så var jeg så heldig og hadde med meg mannen min[:)]

ORIGINAL: prøverpånummer3

Ååååååååååååååååå, fikk du ikke ha mannen din der? Ja, da skjønner jeg at du følte deg litt alene som førstegangsfødende. Jeg lå på barsel første gang og følte ikke de tok vare på meg. Vi var mange på et rom, barna hylte hele natta og jeg fikk lite hjelp så jeg var utslitt når jeg kom hjem. Det var derfor at barselhotellet ble himmelen for meg, men så var jeg så heldig og hadde med meg mannen min[:)]

Må si jeg var rimelig frustrert når jeg ikke fikk ha han der... Og veldig alene når jeg labbet ned til frokost dagen etter... livredd for å gå ifra lille jenta med borde mens jeg henta meg mat.
Men det var supert med tanke på privatliv og besøk.[:)]

ORIGINAL: Littlå

Må si jeg var rimelig frustrert når jeg ikke fikk ha han der... Og veldig alene når jeg labbet ned til frokost dagen etter... livredd for å gå ifra lille jenta med borde mens jeg henta meg mat.
Men det var supert med tanke på privatliv og besøk.[:)]

Huff, jeg skjønner deg veldig godt. Kan forestille meg at du følte deg alene. Men hvis det er til noen trøst så merket jeg at jeg følte meg veldig alene med første barnet når jeg lå på barsel også[:)] Var ingen god følelse når mannen dro etter fødselen. Men du kan jo satse på fødeloftet hvis det er noe?[:)] Jeg syns hotellet var fantastisk[:)] Sønnen min var hos foreldrene mine og mannen min var der i to netter. Vi bestilte pizza opp på rommet den kvelden jeg hadde født og vi kunne ha besøk når det passet oss[:)] Har en følelse av at jeg må være alene neste gang, men tror jeg vil være der de to dagene med tanke på at det blir travelt nok å komme hjem til to små[:)]

Jeg er fra sandnes....
leneg siden jeg fødte... så jeg var på barsel.... følte meg ikke så godt tatt varepå nei... følte meg alene der... håper virkelig jeg får prøve hotelle denne gangen.... kommer nok til å ha besøk ganske fort da!!![;)]

Jeg er fra Stavanger [:D][:D] Eller jeg bor her...kjenner ikke sååå mange, flyttet hit for noen år siden [:D]
Men har aldri vært på føden her... men av de jeg kjenner som har vært der, så virker det veldig bra [:)]

Jeg er fra stavanger[:)]

Jeg har vært på barselavdelingen og barselhotellet og vil så absolutt anbefale barselhotellet[:)] Det er helt fantastisk. Da får du være i fred, har ingen visittid og det er akkurat som å bo på et hotell bare det at du får hjelp av sykepleiere og leger når du trenger det[:)] Der skal jeg neste gang også[:)]

Hørtes jo helt supert ut :)! Men er det sånn at man kan velge om man vil være på hotellet??? Må man da reservere i god tid osv?

ORIGINAL: Maanestråle

Jeg er fra Stavanger [:D][:D] Eller jeg bor her...kjenner ikke sååå mange, flyttet hit for noen år siden [:D]
Men har aldri vært på føden her... men av de jeg kjenner som har vært der, så virker det veldig bra [:)]

Hei! Jeg også er innflytter ,hehe Kommer egentlig fra Sørlandet, men bodd her i noen år nå..Kan være vanskelig å bli kjent med folk i en ny by syns jeg. Men ellers er jo Stavanger en super by da[;)]

Hmmm.... Ja, hvordan fungerte det nå igjen. Hehehehe..... Det er litt vanskelig og bestille med tanke på at du ikke vet hva tid du føder:) Men jeg lurer kanskje på om jeg nevnte det som et ønske da jeg skrev meg inn på sykehuset:) Husker ikke helt:)

Jeg er fra Sandnes[:D]

Jeg fødte sist på SUS, og fikk sove på barselhotellet med min samboer[:D] Man kan ikke bestille rom, men når man kommer inn til føden for å føde så sier du at du ønsker dobbel rom (plass til sambo også) eller enkelrom (bare plass til deg) og det går an å ha med barn. Koster penger hvis man vil ha samboeren/mannen/partneren med. Vi lå der 3 netter og det ble 1500 kr for sambo. Men det følger med frokost, lunsj og middag.

Du er ikke garantert å få bo på hotellet, kommer an på om det er plass. Så er det fullt må du ligge på barselavdelingen.

Barselhotellet er kanonherligt å bo på. Man bare ringer, så kommer barnepleiere eller jordmødre å hjelper[:)]

Jeg er fra sandnes. Lå på barsel med mitt første barn og hotellet med mitt andre barn. Og hotellet er absolutt å anbefale. Jeg likte meg ikke på barsel så for meg va hotellet helt topp. Min mann var og med og sov der to netter.Har du en normal fødsel å det ikke er preamatur blir du lagt på hotellet, barsel er for de med keisersnitt/prematur osv. Så du kan ikke velge.

ORIGINAL: Timmytime

Jeg er fra sandnes. Lå på barsel med mitt første barn og hotellet med mitt andre barn. Og hotellet er absolutt å anbefale. Jeg likte meg ikke på barsel så for meg va hotellet helt topp. Min mann var og med og sov der to netter.Har du en normal fødsel å det ikke er preamatur blir du lagt på hotellet, barsel er for de med keisersnitt/prematur osv. Så du kan ikke velge.

Men er det fullt på hotellet så blir du lagt på barselavdelingen.

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

ORIGINAL: Timmytime

Men er det fullt på hotellet så blir du lagt på barselavdelingen.

Ja men er sjelden det er fult på enkeltrommene, er mest dobbeltrommene som blir fulle.Den vanlige barselavdelingen på sus er hotellet nå mens det som er i 7 etg først å fremst er for de som ikke har en vanlig fødsel /prematur babyer.

Back
Topp