Noen fra Lofoten/omegn her?

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Som kanskje kan hjelpe meg litt?

Jeg planlegger 30-års presang til mannen min. Det er to år til, men vil begynne å spare og planlegge så smått allerede nå.

Mannen elsker båt og fiske, så jeg hadde hatt veldig lyst til å leie en leilighet/sjøhus ved havet et sted, med båtutleie, og ordnet det så han fikk være med fiskebåter ut og fiske ol. Har søkt en del på nettet og forstår det er flere fiskebåter man kan være med ut rundt om kring:)

Noen som har tips til hvor det er fint å bo? Vi bor på Vestlandet så i og med at det er såpass langt å reise (har forresten ikke peiling på beste reisemåte heller, båt eller fly?) vil vi nok være ei uke hvertfall. Tenkte i juni, da det er da mannen fyller år. Vet at det "o store lofotfiske" det snakkes sånn om er på vinter/tidlig vår, men regner med det finnes fisk der om sommeren også?:)

Fant dette stedet; http://www.lofoten.info/index.php?c=399&kat=SjhusogLeiligheter&lang=no&tellusid=24525

Det så jo veldig fint ut da. Erfaringer med stedet, noen?:)

jeg bor i vesterålen da men her har vi havfiskefestival på sommeren (slutten av juni) med fiskekonkurranse hvor en kan reise ut å fiske med båtene.'
her er programmet for årets festival.  http://www.norgeshavfiskeforbund.no/doc//Norgescup%202012/Andernes-%20og%20Midnattsolfestivalen%202012.pdf

og det er leiligheter og rorbuer å leie. flyplass veldig nært så man kan faktisk gå om man vil.

men lofoten er utrolig fint. det er flyplass på leknes og svolvær. ellers er jeg usikker på transport der. busser generelt i område er sparsomt

nemi.marselia skrev:
jeg bor i vesterålen da men her har vi havfiskefestival på sommeren (slutten av juni) med fiskekonkurranse hvor en kan reise ut å fiske med båtene.'
her er programmet for årets festival.  http://www.norgeshavfiskeforbund.no/doc//Norgescup%202012/Andernes-%20og%20Midnattsolfestivalen%202012.pdf

og det er leiligheter og rorbuer å leie. flyplass veldig nært så man kan faktisk gå om man vil.

men lofoten er utrolig fint. det er flyplass på leknes og svolvær. ellers er jeg usikker på transport der. busser generelt i område er sparsomt

Stemmer det. Man må uansett innom Bodø for å komme seg hit hvis man tar fly, så da kan man spare massevis av penger på å ta hurtigbåten over, eller eventuelt Moskenesferga, da kommer man til Å eller der borte? Er ikke så kjent helt i vest. 

Det er bare å velge og vrake i steder tror jeg, det finnes hoteller eller rorbuer over alt.
Du kan jo undersøke Reine, Å, Sund (Der bor pappa), Ramberg, Nusfjord, Ballstad, Svolvær og Laukvik. Jeg ville kanskje gått for enten noe vestover, f.eks. Ramberg, da har man kort reisetid til masse flotte steder, og det er ikke langt å kjøre f.eks. til Reine, og man klarer også en tur til Svolvær på en dag. I Svolvær finnes det masse flotte hoteller og rorbuer både av typen "vask selv" og typen "luksusrorbuer" som er mer som hotell nesten. 

Hvor du finner tak i båt aner jeg ikke, men i Svolvær selges det biletter på sommeren til hvalsafari, ørnesafari og slikt, turer til Trollfjorden, så man finner sikkert tak i muligheter for å fiske på havet der også. 

Men skal dere farte litt i Lofoten anbefaler jeg dere å leie bil. Det er sant som Nemi sier, det er utrolig sparsomt med busser her, men det går busser ja. Det man man se på 177nordland.no. 

Og en ting sier jeg bare, hvis dere skal til Lofoten må dere komme til Brenna og se på midnattsola. ;)

Takk for svar dere!:) Skal undersøke mer, har vel egentlig bare såvidt begynt planlegginga. Sikkert mange fine steder i nord, men det er liksom Lofoten jeg forbinder med båt og fisk;)

LillianneLie skrev:
Takk for svar dere!:) Skal undersøke mer, har vel egentlig bare såvidt begynt planlegginga. Sikkert mange fine steder i nord, men det er liksom Lofoten jeg forbinder med båt og fisk;)

Alle de stedene jeg har nevnt er i Lofoten da. ;)

Back
Topp