noen fra halden ?

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
Er d vanskelig å få seg jobb der ? Tenker da på alt av matbutikker, kafe hva som helst

Er d vanskelig å få seg jobb der ? Tenker da på alt av matbutikker, kafe hva som helst
Er ikke fra Halden, men kjenner flere derfra. Er ikke det letteste arbeidsmarkedet.. Men det er det vel streng talt ingen steder for tiden... :-/

Jeg har bodd et år i Halden, da jeg var deltidsstudent. Arbeidsmarkedet i 2008 var helt håpløst for en innflytter, selv om jeg hadde svært gode referanser fra tidlige arbeidsplasser. De velger først og fremst sine egne.

Har per idag familie som er fra Halden, og de sier også at det er vanskelig for innflyttere å få jobb. I tillegg er offentlig sektor svært vanskelig. De kutter i skole og helse om dagen.

Lykke til med søking! :) Håper det går bra for deg likevel! Og hvis du Har bil er det ikke langt til Sarpsborg/ Fredrikstad for noe mer stabile arbeidsmarkeder. :)

Østfold er generelt vanskelig tror jeg, om en ser på Nav og Finn etter utlyste stillinger. Er også min personlige erfaring som innflytter til en annen Østfold kommune :) Kommer nok an på hvor stor stilling man "trenger" for å overleve økonomisk.

Jeg er fra Halden, og dem butikkene som har lyst ut stillinger i det siste har fått 500-700 sökere. Men det var nyåpnede butikker. Men heer er det sånn at dem fleste ansetter folk dem kjenner, eller bekjente av bekjente, så vil si at det er vanskelig og få seg jobb. Endel som søker seg til Nordby senteret, Sarpsborg eller f.stad

Back
Topp