Noen forslag?

Pearl81

Glad i forumet
Vi venter en til i September og vi aner hva den lille kan hete. Ender alltid opp med at vi bare flirer og tøyser det bort med forslag som Bob Reidar eller noe i den dur[:D] 
Vet vi har goood tid igjen og det haster ikke, men lurte på om dere hadde noen gode forslag, så vi kan komme litt i tenkeboksen uten å bare flire.

Eldste jenta heter Henriette Maien (bruker bare første navnet til daglig)
       Knerten heter Lars William (her brukes begge da gubben også heter Lars først)

Så forslag?
Både til jente og gutt hvis dere gidder.

ps: Skal ha dobbelt navn, da alle i familien har det, men trenger selfølgelig ikke bruke begge til daglig

Vår baby skal hete Thea eller Kasper. Spørs om det blir innover eller utover tiss[8D][:D] Vi hadde Adrian og Kaja på andre plass. Personlig liker jeg veldig godt Patric, Nikolai og William (men det har dere jo..) Jentenavn liker jeg Sara, Emilie, Mathilde osv osv.

Men hvorfor to navn, når bare ett blir brukt? Mannen min har to mellomnavn, og bruker de aldri.... Blir skrevet når han skal skrive under eller blir vel stort sett bare bokstaven.... Bare lurer altså[:D]

to navn er kjempe fint..[:)] vi har kevin andre'! =)

Gutt: Olav Andre- Chris Andre'- Ole Emil....

Jente: Thea Helen- ... nå sa det bom stopp her..[&:] har jo ellers så masse..[8D]

Skrev over her at vi alle sammen har doble navn. Jeg bruker til daglig bare første navnet, men er glad jeg har det andre også, for jeg er oppkalt etter begge bestemødrene mine. Saken er at begge ungene mine er oppkalt etter noen i familen, med begge navn. Denne gang finner jeg ingen jeg liker utenom muligens Johanne/Johanna som andre navn hvis det blir jente

Har en kusine som heter Johanna Amalie[:D] Hun er oppkalt etter vår farmor (Amalie) Johanna tror jeg bare de likte, men ikke sikker.

Hva med å lete litt lenger bak i slekten? Kan jo dukke opp noen fine navn der.

Er faktisk veldig mye Johanne/a og Johann på begge sider[:D][:D] Tilogmed Johanna som er gift med Johann flere ganger[:D]  Dårlig fantasi bakover i slekta på begge sider her[:D]

Er jo selfølgelig flere også, Noen greie, men ingen jeg har falt for.
Kan nevne noen

Anna
Marie (mitt andrenavn, så vil helst ikke bruke det)
Signe
Borghild
Maien(men det heter Henriette)
Bjørg
Vigdis(Min mor som døde 5 uker før Lars William kom til verden, derav William...)

Olav
Odd
Anton
Sverre
Martin (det har vi tygga litt på..)

Vår yngste heter Martin. Oppkalt etter svigerfar som døde da jeg var 4 mnd på vei med han.

Jeg liker Johanna/johanne veldig godt da. Johann er også fint synst jeg. Martin kan jo kombineres med mange navn.
Anna, kan vel bli Anne? Det er jo ett veldig anvennlig navn da.

Johann andre
Martin Johann
Martin Andre
Martin Olai

Johanna Amalie
Johanna Emilie
Anne Emilie
Anne Dorthea

[:)]Jeg har dobbeltnavn selv ,og alle i min slekt - på både mors og fars side har det. Gubben har bare 1 navn ,men han ble nedstemt (av meg) når det kom til dobbeltnavn. Bruker bare første fornavn på guttene mine ,men andre fornavn til meg selv. Greit å ha noe å velge i liksom[8D].
[;)]Eldstemann heter Michael (svigerfars navn)+ Sverre (min far) ,[:)]minsten heter Alexander -(variant av min brors mellomnavn) + Eirik (som min mamma skulle hett om hun var gutt - hun heter Else. I tillegg er Eirik navnet et navn som gutter i mammas slekt har hatt i annenhver generasjon siden 1500 tallet....) Selv har jeg navnet til min mormor + jenteversonen av morfars navn[;)]

ORIGINAL: Pearl81

Skrev over her at vi alle sammen har doble navn. Jeg bruker til daglig bare første navnet, men er glad jeg har det andre også, for jeg er oppkalt etter begge bestemødrene mine. Saken er at begge ungene mine er oppkalt etter noen i familen, med begge navn. Denne gang finner jeg ingen jeg liker utenom muligens Johanne/Johanna som andre navn hvis det blir jente

ella johanna!

Anna Maria[:)]

Benedikte Nicoline [;)]

Jens Gustav

Thea Amalie
Hanne Therese
Helene Victoria
Maren Kristine

Kim Andre
Odin Alexander
Thomas Andre
Ole Kristian