Noen forslag? God, billig og grei mat til et 40 års lag?

Baby36

Betatt av forumet
De felste drikker nok alkohol og tenker det ik er så greit med en tung mage da...skal ha kaker også. HAr der etips til meg? Har tenkt på tac, men blir det for lettvint? Tenkt koldtbord også men kan se for meg at det blir veldig dyrt...
 
Eg feirte 25 års dagen min med familien min og samboer sin og vi var ganske mangen. Da lagde jeg tapas/kodtbord. Fikk veldig skryt. Men det må jo selfølgelig handles inn litt så noe koster det jo alltid.
 
taco funker alltid i selskaper her i familien - da vi har noen som er veldig kresne. Men taco spiser alle noe av, så jeg bruker stort sett det Ikke så dyrt heller!
 
Tapas småretter, med kyllingvinger, kjøttboller, spekemat, eggerøre, laks, reker, pleier lage poteter med bacon og gratinere med ost, foccacia, vårruller har ei venninne som lager med søt chillisaus. Pastasalat, grøn salat, ris, tikka masala, tortillachips med tacokjøtt gratinerte med ost osv.. Alle fant noe de likte og jeg laget mye i forkant:)
 
Skal du stå for ALL maten selv? Hvis ikke så kan du jo ha koltbord/ tapas og få folk til å ta med litt forskjellig? Eller alliere deg med fire fem stykker som kan lage litt. For hvis du skal lage alt selv så blir det jo litt arbeid, alt etter hvor godt du trives på kjøkkenet. Og ikke så billig heller. Jeg syns alltid det er godt med taco! Men personlig ville jeg kanskje heller valgt tapas til et stort selskap, fordi jeg syns taco er litt hverdags. Pluss at tacoen bør jo helst serveres varm, mens mange tapasretter kan man stelle istand dagen før og så bare ta rett ut av kjøleskapet:) Og så er det jo så masse godt og spennende man kan lage som er veldig enkelt! Åååå nå fikk jeg lyst på tapas! Sikle sikle...
 
Gryterett med baguetter:-) enkelt,ikke så dyrt og de fleste liker det:-)
 
Takk for svar :) Får heldigvis hjelp til matlagingen ;) Så får man se hva det lander på :D
 
Back
Topp