Noen folk skulle ikke hatt hund!!

Trultan

Gift med forumet
Naboen har fått hund (valp)- den bjeffer hele tiden, skarpe lyder.. Har den i bånd ute. Er så lytt at lillegutt våkner av den...grrrr!! (vinduet rett ved..)! De skulle aldri hatt hund. Sett at ungene sparker og slår den. Og plasserer hunden nesten bare i bånd ved hundehuset. Jeg vet ikke hva som er vanlig... Jeg har aldri hatt hund eller kommer til å ha hund. Mener når man har hund skal man ha tid til den (noe jeg ikke hadde hatt)... Andre naboene har også hund, hører nesten ikke dem... Årr måtte bare få ut litt frustrasjon!

Ville sagt i fra jeg, for en valp skal vel ikke stå bundet hele dagen og bjeffe.. 

Eller du kan ringe mattilsynet eller noe sånt da, men sjelden de gjør noen ting.. 

Noen jeg kjenner hadde hunden sin stående ute i bånd fra morgen til kveld, uansett vær!  Og den hadde knapt tak å søke ly under. Var forferdelig å se på!

Fy f### jeg er sint her.. Hunden er stille og så ser jeg ungene står i vinduet og terger hunden og den bjeffer for full hals. Lillegutt våkner. Ikke rart.. (endelig greid å få litt leggerutiner på han og så skal den hersens hunden ødelegge.) Greit gutten tåler lyder- men ikke brått lyder av og på. Blir en laaaang kveld/natt. Og gidder liksom ikke å klage, vi flytter i august!! Jippi!! :) (flytter jo ikke pga det, huset våres er litt for lite til vår voksende familie:))

Ville tatt meg en tur og forklart hvordan barna holder på jeg da. Tenk på hunden, og ikke bare på gutten din som blir vekt!

gutt09jente11 skrev:
Ville tatt meg en tur og forklart hvordan barna holder på jeg da. Tenk på hunden, og ikke bare på gutten din som blir vekt!

Ja vi (meg og sambo) har snakket om at vi syns synd på den hunden. Det at guttungen blir vekket er jo selvklart dritt eriterende- når jeg har strevd i noen timer på å roe og få han til å sove og alt blir ødelagt av uffattelig bjeffing.. Da de fikk hund var våres første tanke: nei de folka kan ikke ha hund! Rimelige spesielle... (mannen i huset mistenker vi av å ha sparket katten våres. Måtte ta katten til dyrelegen og legen sa at dette var tydelig spark fra mennesker pga katten hadde vært så redd og hadde bæsjet på seg..men dette er bare en mistanke..betyr jo ikke at han har gjort det) Stakkar hund...

Stakkar valpen! Vi har hund å ikke for skryte, men hun bjeffer aldri med mindre det banker på døra eller at det er andre hunder (som har slitt seg) på tomta vår. Valper bruker å bjeffe når de står ute i bånd når de er i tilvenningsperioden. Men detter er jo noe annet da! Her er det jo ikke hunden sin feil.. Huff stakkar altså! får helt vondt i meg når folk er slemme med dyr! Elsker dyr og blir helt fra meg når det skjer dem noe!
Skjønner veldig godt at du blir sur å irritert.. Har selv nabo med hund. De har 2 stk Chiuaua og en Dalmatiner. Å de to Chiuauaene står ute i mange timer å river kjeft! Holder på å bli gal! Har sagt i fra flere ganger, men det nytter ikke!

gutt09jente11 skrev:

Enig! Barna sparker og slår hunden og du gidder ikke å gjøre noe fordi du skal flytte?! 

Jeg ville absolutt sagt i fra til de, og hvis det fortsetter ville jeg kontaktet Mattilsynet.

Bare vær sikker på at valpen faktisk står utrolig masse ute i bånd.
Jeg kjenner jeg er litt stressa med min valp. Vi går turer, er på hundetreninger, leker masse, men han står også masse ute i bånd.
Rett og slett fordi han elsker det :-) Jeg kan rope på han flere ganger uten at han vil komme, og når jeg tar han inn blir han furten. Han vil helst sove ute også

Sannheten skrev:

gutt09jente11 skrev:

Enig! Barna sparker og slår hunden og du gidder ikke å gjøre noe fordi du skal flytte?! 

Nei.. Pga jeg bare har sett det en gang.

Om hunden ikke har det bra så hadde jeg ringt dyrebeskyttelsen....

Trultan skrev:

Sannheten skrev:

gutt09jente11 skrev:

Nei.. Pga jeg bare har sett det en gang.

Så hvis noen slår og spenner deg en gang så er det greit eller?

Det kan jo være foreldrene har sett at ungene slår og sparker hunden selv. Og så satt ungene på plass- siden jeg ikke har sett det mer!! Må få lov til å gi dem en sjangs før jeg "anmelder" dem. Jeg håper jo ikke de mishandler hunden fysisk! Men hunden får nok ikke den oppmerksomheten den burde, men hva vet jeg.. Jeg står dessverre ikke å kikker på dem 24timer i døgnet. Syns bare folk kan lære hunder til å slutte å bjeffe hele tiden og gi dem oppmerksomheten den trenger. Og ja hadde sagt ifra dersom jeg så de slo og sparka hunden.

Ikke for å være slem... Men siden det er en valp så må du belage deg på litt bjeffing altså.. Det tar litt tid å lære de til å ikke bjeffe.. Og noen hunderaser liker best å være ute..

Du får nesten se ann litt og ting bedrer seg :D

lmk88 skrev:
Ikke for å være slem... Men siden det er en valp så må du belage deg på litt bjeffing altså.. Det tar litt tid å lære de til å ikke bjeffe.. Og noen hunderaser liker best å være ute..

Du får nesten se ann litt og ting bedrer seg :D

Ja tåler litt bjeffing.. Men nå har de hatt en en god stund. Satser på at det ordner seg. Jeg var bare i et svakt øyeblikk og dritt lei av at hunden vekka guttungen heletiden.

Skjønner godt at du er lei av at barnet ditt våkner av naboens bjeffende hund, det hadde jeg blitt selv. Nå er riktignok mine unger ganske "immune" mot hundegnål da, siden vår egen hund vet å si i fra hvor hun er. Heldigvis bare når hun ser eller hører folk da, hun står ikke ute og hyler "uten grunn". MEN som nevnt over, det er en valp, som kan tenkes ikke får dekket opp sitt sosiale behov, når den blir stående så mye ute i bånd. Da er det ikke så rart at den bjeffer, å stå bundet ute alene er jo en tilvenningssak for disse små. De vil jo helst være med "flokken" sin. Hvis eierne ikke tar det på alvor, og gjør dette gradvis så må du nok regne med at denne lille kommer til å bjeffe ganske mye fremover.. Vet du hvilken rase det er? Noen hunderaser har jo lavere terskel for å lage lyd enn andre..

Back
Topp