Noen flinke til å strikke her?

Eg tar alltid eit litt stramt kast på pinnen når eg snur, og strikkar det sammen med maska etter når eg kjem tilbake dit igjen.

Str 5 m og snu.
Kast, str 10 m, snu
Kast, str 10 m, str kastet frå forrige runde saman med m nr 11, str 4 m til og snu.
Osv.

Sikkert uforståelig, haha!

... mulig det fins bedre måtar å gjere det på, men det blir i alle fall ikkje hull.
e20000718b4dec2200f8fa26b35bbd39

Søk på wrap and turn/youtube. Bruker du den teknikken lukkes hullet når du snur. Ulik framgangsmåte for rett og vrang mener jeg, så hold tunga rett i munnen:p
Eller, det lukkes når du strikker over maskene neste omgang.
Skriver under på denne! Går ut på å snurre garnet rundt meste maske før du snur. Føltes skikkelig rart første gang jeg gjorde d, men d blir veldig pent! :) fikk d ikke til på vrangen jeg da, så ble pent bare på en side, men d kan jeg leve med!;)

Noen sa til meg at man på ta siste maske løst av, så strikke den vridd når man har snudd.
Fikk aldri til det, så vet ikke om funker eller ikke.

Jeg har prøvd flere vendemetoder, men den jeg er mest fornøyd med er Japanese shortrows, dersom du googler dette, vil du få flere filmer som viser godt hvordan en kan vende uten å få hull. Ellers kan du også søke på german shortrows, men som sagt, min personlige favoritt er den første.

Back
Topp