Noen flere..??

LissiMiss

Glad i forumet
som har hørt at det skal være farlig å varme flaskene med mme i mikroen?? Har aldri hørt noe om det da. Min kjære svigermor  (som er hysterisk over alt jeg gjør) ringte samboer idag og sa at nå er det farlig å varme flaskene i mikro. For det mente hennes venninne å ha lest en plass. Vet ikke helt hvor men..
Har likevel ikke tenkt å slutte med det.

nja farlig å farlig. Har hørt man skal være forsiktig med å gjør det for melka blir ujamt varm, men de fleste rister jo på flaska og sjekker melka først. Ser ikke problemet[;)]

Nesj, herregud, mine gutter er friske og i live, å de har fått melk som ble varmet i mikroen.[;)]

Lest dt ja... her er link[:)]

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=510348

De mener vel ikke att det er best å lege ett måltid av gangen, for om du varmer den i microen har den kanskje blitt lagd på forrhång og stått i kjøleskapet.. Også var det jo snakk om for en stund siden att noen flasker inneholder stoffer som "regerer" når flaskene blir varme eller får varmt innhold i seg, men flaske er ikke forbudt i norge

ORIGINAL: Karla

Morsmelkerstatning - bland kun ett måltid av gangen

Skrevet av Mattilsynet   

fredag 22. februar 2008

På grunn av faren for kontaminering av morsmelkerstatning, blant annet med bakterien Enterobacter sakazakii og Salmonella, har Mattilsynet anbefalt at det kun blandes ut morsmelkerstatning til ett måltid av gangen.

Nyfødte og små barn er spesielt utsatt for matbårne sykdommer. EUs organ for mattrygghet (EFSA) anbefalte derfor i 2004 at det tilberedes en ny porsjon morsmelkerstatning til hvert måltid og at eventuelle rester kastes. Forekomsten av denne typen infeksjoner er sjelden, men god hygiene er svært viktig for å forebygge disse infeksjonene.
På bakgrunn av EFSAs rapport har Mattilsynet utarbeidet følgende råd for tilberedning av morsmelkerstatning:

Ikke helt det jeg spurte om men...[&:]

ORIGINAL: LissiMiss

ORIGINAL: Meeelina

Dr. brown flaskene inneholder ikke det samme stoffet som er i andre flasker og er dermed ikke farlig. Etterhvert blir nok de fleste flasker ulovlig, og alle må gå over til å produsere flasker på samme måte som dr. brown. Mattilsynet har krevd en rask rapport om vanlige flasker, så får man jo se hva resultatet blir av den.

takk for svar. Men det gjelder da ikke alle flasker. Hva med Dr brown flaskene?
HMMM lurer på..

ORIGINAL: koglu

ORIGINAL: LissiMiss

ORIGINAL: Meeelina

Dr. brown flaskene inneholder ikke det samme stoffet som er i andre flasker og er dermed ikke farlig. Etterhvert blir nok de fleste flasker ulovlig, og alle må gå over til å produsere flasker på samme måte som dr. brown. Mattilsynet har krevd en rask rapport om vanlige flasker, så får man jo se hva resultatet blir av den.

Denne er svar på dr.brown flaskene. Ble litt galt dette her
[:'(]

Takk for alle gode svar. Var godt å høre at det ikke er farlig å bruke mikro. Det min kjære svigermor hadde hørt var om stråling og ganske så mye annet... Men hun er en ganske merkelig dame til tider da. Føler jeg gjør alt galt. Får til og med så hatten passer om våtservietter. Noe jeg da bruker når vi er på tur. (har også brukt dem foran hun bare for å se om hun reagerer, for de er jo kjempefarlig de og, i følge henne da)

jeg har aldri varmet melken i micron, ikke vannet heller-.
JEG syntes vannet blir for ugjevnt varmet og det er ikke alltid det hjelper å riste på det etterpå...  jeg kokte opp masse vann på morgenen , hadde det pooi noe rent noe og varmet det så etter hvert i vannbad.....    like enkelt syntes jeg

Back
Topp