Noen flere studenter her?

Skogkløver

Forelsket i forumet
Tenkte det kunne være koselig å ha en tråd for oss studenter. Det er vel flere av oss? :)

Hva studerer du? Hva tenker du om permisjon og det å være gravid student? :)

Selv studerer jeg geovitenskap og har planer om et semester permisjon etter sommeren :D
 
Vi har egentlig en eller annen student-tråd fra før av her inne et sted...:) Vel, jeg skal levere master innen 15 mai. Da er jeg utdannet lektor:) Tenker å melde meg opp til et fulltidsstudium i april, slik at jeg får foreldrestipend fra Lånekassen + engangsstønad fra NAV. Lånekassen krever ikke at man står på eksamen, men jeg skal prøve da:) Etter permisjonstiden er over, skal jeg søke jobb!
 
Ah! Jeg leitet men fant ingen. Da må jeg kanskje se en gang til! :)

Så deilig det må være å være ferdig! Skulle ønske jeg slapp å fortsette etter permisjon :p
 
Er enda registrert student til februar, men leverte masteroppgaven i august, og er nå lektor :) Så eneste gjenværende del av studentlivet er studentrabatten på kollektivtransporten ;)
 
Jeg er student på 3. året på handelshøyskolen i Trondheim :) ferdig med bachelor til våren! Håper bare jeg rekker å jobbe litt før jeg må ut i permisjon :p
 
Økonomistudent her, ferdig t våren har vel ikke krav på permpenger da? Tenker jeg får selge ene bilen i stedet jeg, så får jeg leve på d, gubben og engangsstønaden +11 000,- i feriepenger fra jobben jeg snart mister hvis noen har bedre ide; bare fortell!
 
utdrag fra Lanekassen.no: "Får du barn i sommerferien etter at du er ferdig med utdanningen din, kan du få foreldrestipend fram til 14.08." kjipt:/
 
Økonomistudent her, ferdig t våren har vel ikke krav på permpenger da? Tenker jeg får selge ene bilen i stedet jeg, så får jeg leve på d, gubben og engangsstønaden +11 000,- i feriepenger fra jobben jeg snart mister hvis noen har bedre ide; bare fortell!

Hei, sniker bare litt fra vi som prøver, men håper å komme inn hit snart.. :)
Jeg er også ferdig til våren, og dersom jeg er gravid nå har jeg en plan:
Du har rett på foreldrestipend så lenge du har vært student 6 mnd før termin. Har du vært student om våren teller også sommerferien i disse 6 mnd så lenge du skal fortsette å studere til høsten. Det du kan gjøre da er å melde deg opp til et studie som ikke krever oppmøte før permisjon. Du går altså ut i permisjon fra høst-studie, før du har begynt der og får dermed rett på foreldrestipend. Så melder du deg av etter endt permisjon :) Du må bare kontakte den evt. skolen, og spørre om de har noen regler i forhold til om man må møte opp fysisk på skolen for å få permisjon. Mange skoler har ikke dette! Lykke til :)
 
Hei, sniker bare litt fra vi som prøver, men håper å komme inn hit snart.. :)
Jeg er også ferdig til våren, og dersom jeg er gravid nå har jeg en plan:
Du har rett på foreldrestipend så lenge du har vært student 6 mnd før termin. Har du vært student om våren teller også sommerferien i disse 6 mnd så lenge du skal fortsette å studere til høsten. Det du kan gjøre da er å melde deg opp til et studie som ikke krever oppmøte før permisjon. Du går altså ut i permisjon fra høst-studie, før du har begynt der og får dermed rett på foreldrestipend. Så melder du deg av etter endt permisjon :) Du må bare kontakte den evt. skolen, og spørre om de har noen regler i forhold til om man må møte opp fysisk på skolen for å få permisjon. Mange skoler har ikke dette! Lykke til :)
Tusen takk!!! Jeg kan jo ta noe jeg har lyst til da, så ser jeg hvor mye jeg orker, stress blir d i alle fall ikke snakk om, d har jeg gjort før og d er grunnen til at jeg ikke er ferdig enda :p Verste er vel å risikere å få til litt flere eksamener hvis d blir tid og energi ;) håper du kan joine juli 16, masse lykke t me testingen! :)
 
Tusen takk!!! Jeg kan jo ta noe jeg har lyst til da, så ser jeg hvor mye jeg orker, stress blir d i alle fall ikke snakk om, d har jeg gjort før og d er grunnen til at jeg ikke er ferdig enda :p Verste er vel å risikere å få til litt flere eksamener hvis d blir tid og energi ;) håper du kan joine juli 16, masse lykke t me testingen! :)

Ingen problem :D fikk hjelp her inne på BV for å finne ut av det selv, så er bare kjekt å dele informasjonen videre :)
Takk skal du ha! Håper også jeg snart kommer inn hit :D Er bare 8 dpo idag, så blir nok noen dager til testen evt. er positiv! Men har en god følelse ;)
 
utdrag fra Lanekassen.no: "Får du barn i sommerferien etter at du er ferdig med utdanningen din, kan du få foreldrestipend fram til 14.08." kjipt:/
Hvis du melder deg op til fulltidsstudie i april (60p), så får du støtte, uavhengig om du står eller ei:)
 
Hei, sniker bare litt fra vi som prøver, men håper å komme inn hit snart.. :)
Jeg er også ferdig til våren, og dersom jeg er gravid nå har jeg en plan:
Du har rett på foreldrestipend så lenge du har vært student 6 mnd før termin. Har du vært student om våren teller også sommerferien i disse 6 mnd så lenge du skal fortsette å studere til høsten. Det du kan gjøre da er å melde deg opp til et studie som ikke krever oppmøte før permisjon. Du går altså ut i permisjon fra høst-studie, før du har begynt der og får dermed rett på foreldrestipend. Så melder du deg av etter endt permisjon :) Du må bare kontakte den evt. skolen, og spørre om de har noen regler i forhold til om man må møte opp fysisk på skolen for å få permisjon. Mange skoler har ikke dette! Lykke til :)
Dersom man ikke tar permisjon fra studiet, så får mannen mer penger sv nav, vis han tar gradert uttak :)
 
Dersom man ikke tar permisjon fra studiet, så får mannen mer penger sv nav, vis han tar gradert uttak :)

Ja har sett den oppskrifta også :) Men for oss passer den oppskrifta jeg la ut best :)
 
Kan jeg spørre hvorfor? :) Prøver å finne frem til den beste løsningen selv...!:)

Mannen har nettopp fått fast stilling, etter mye fram og tilbake og surr og mas. Han jobber i tillegg turnus 2 på 3 av. Derfor har vi tenkt at det blir minst styr av at han bare tar ut vanlig pappa-perm som alle andre i firmaet hans.. :) Men kan godt få høre positive sider ved den andre måten også!
 
Grunnskolelærerstudent her på siste året! :) Bra dere sier i fra om oppmelding til studium. Jeg fikk råd fra legen om å bestille time med sosionom som de tilbyr studenter gjennom sio. De kan mye om penger, lånekassen osv. Alltid godt å snakke med en profesjonell! :)
 
Back
Topp