Noen flere som sliter med...

september2012

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Søvnen? Jeg har seriøse problemer med å få sove, synes ikke jeg klarer å ligge behagelig samtidig som tankene sikkert svirrer rundt i hodet. Og i det jeg endelig roer med så må jeg opp for å tisse for ente gang...

Tips taes imot med stor takk:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Normalt sett er det meg, men når jeg er gravid sover jeg mye bedre. *ler*
Hvertfall til jeg begynner å kjenne spark :p

Jeg har slitt med søvn i så mange år at jeg har mista tellinga. Legen mener jeg bør ta tilskudd av melatonin.
Så hvis du plages skikkelig så hør med fastlegen om du kanskje kan få det. Dette er jo noe vi produserer selv, men jeg produserer tydeligvis ikke nok.
 
Jeg sover veldig dårlig/lett for tida.. sovner dessuten seint og våkner opp tidlig selv om jeg ikke er uthvilt :-/ Håper og tror jeg får hvilt ut litt i helga!

Jeg brukte Melatonin før og det funka veldig bra, men tør ikke ta det nå som jeg er gravid. Det er ikke forsket på det så de fraråder det inntil videre..

sendt fra mobilen via BV-appen
 
Jeg har kroniske søvnforstyrrelser. Mitt beste råd for å finne roen er å la tankene flyte over i en slags dagdrøm. For min del pleier jeg å se for meg at jeg har et hus ute ved sjøen som jeg har designet selv, og jeg har en hund eller en katt som ser sånn og sånn ut, og jeg går en tur ned til fjøra der den lille båten min står, osv osv. Jeg passer på å se for meg detaljer, og går gjerne dypt inn i hvordan bokhylla på stua ser ut. Alt for å hale ut tiden og zoome inn på fantasien. Ofte baserer jeg disse på drømmer jeg har hatt, eller ting jeg har opplevd/sett på film for å ha noe håndfast å gripe tak i.
I tillegg kutter jeg ut alt brus og godis en stund før leggetid.
I perioder hjelper det meg enormt å lese på senga før jeg skal sove.
Jeg trenger å ha det ryddig rundt meg for at jeg skal slappe av, så jeg passer på å rydde opp etter dagens aktiviteter i rimelig tid, slik at jeg ikke blir liggende å grue meg til morgendagens ryddesjau.
Noen ganger jukser jeg, og ser en film, serie eller dokumentar på nettbrettet på senga, med tekopp og kveldsmat.

Når det kommer til medisinering så vet jeg svært lite om hva som er greit og ikke greit å bruke mens man er gravid. Jeg har i samarbeid med min fastlege gått fra sterke preparater til Vallergan, ispedd med en halv Imovane ved behov. Det er en ganske stor overgang for meg, i og med at jeg har brukt diverse sterke legemidler fast i flere år. Jeg er selv på tredje dagen med Vallergan nå, og føler faktisk at det går overraskende bra. Det tar evigheter å få sovne, og jeg har mange oppvåkninger. Satser på å bli rammet av svangerskapstrøttheten snart. :p

Håper noen av tipsene hjelper, litt! :)
 
Jeg er så ekstremt trøtt på dagen at jeg klarer ikke å la vær å sovne så da sliter jeg litt med å finne søvnen til kvelden. Men tror det er heller alle tankene i hodet :)


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
Jeg sliter mer med at jeg ikke kan få nok søvn. Begynner å gjespe i alt fra 15-17 tiden og er helt dau om morgenen... Skolen har fått betale for det noen dager her. :eek: ikke bra! :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp