Jeg tok den i forrige uke. Det verste var egentlig at jeg ikke kunne spise noe før jeg kom.. Jeg var så sulten! Men jeg fikk nå komme inn, tok blodprøve og drakk 3 dl sukkerlake. Det var veldig søtt og ikke særlig behagelig, men det gikk nå ned. Så måtte jeg vente 2 timer før ny blodprøve. Jeg ble litt svimmel og kvalm, men tror det var mest fordi jeg ikke hadde spist. Jeg hadde fine resultater, fastende 4,3 og 2-timers 5,3, så ingen svangerskapdiabetes her.
Fikk et tips om å ta med sånn sitronsaft på flaske, for å gjøre det mindre kvalmende? Kanskje det kan være noe?
11.01.2013: De stikker i armen, noen ganger i fingeren også. Men det sikreste resultatet får de i armen. Husk at dette er en veldig viktig prøve å ta hvis du ligger i faresonen. Ubehandlet svangerskapsdiabetes kan få enorme konsekvenser for barnet ditt og for deg. Jeg er heller ikke glad i nålestikk, men noen ganger må man dessverre... Heldigvis er de svært forståelsesfulle på legekontoret her, så det går veldig greit å ta prøve.. Du kan ikke ta med deg noen som støtte da?