Noen flere som har doppler?

Marime94

Betatt av forumet
Er det flere her inne som bruker doppler? Jeg har brukt det siden uke 9, og det har vært en stor trygghet for meg å finne disse nydelige hjerteslagene når det ellers er lite bevis på at noen bor der inne. Er jo ikke noe særlig bevegelse ennå (uke 18)
Fram til et par uker siden har jeg måtte lyttet helt nede ved skambeinet. Nå de siste to ukene har jeg slitt så med å finne hjertelyden fordi den har vært på forskjellig sted hver gang og mye lenger opp enn jeg har trodd! :laughing002
Dere som er rundt uke 17-20 ish, hvor på magen finner dere hjertelyden nå? :happy:

Jeg har! Vært så lite symptomer denne gangen så vært en trygghet her også :Heartred Jeg har også synes det har vært vanskelig å finne riktig sted, og ofte endt opp langt mot venstre rett over trusekanten. Har ikke prøvd de siste ukene, fordi jeg kjenner liv, men tenker man må lenger opp på magen nå. Hos meg er livmor rett under navelen nå i uke 18:) Kanskje jeg må prøve etterpå:D

Jeg har også, men har brukt den mindre da jeg kjenner spark flere ganger om dagen. :Heartred Men prøvde i går og fant den ganske høyt oppe. De har fortsatt veldig god plass så du kan finne den overalt, egentlig:laughing002

Jeg har, men bruker den ganske sjeldent, siden jeg pleier å kjenne bevegelser hver dag. Bruker den innimellom når storesøsken har lyst å høre.
Finner han som regel på forskjellig plass hver gang:happy:

Takk for svar alle sammen. Jeg gleder meg til å begynne å kjenne mer liv regelmessig sånn at jeg og kan la være å holde på med den doppleren selv. :smiley-ashamed004
Ble litt sta i går siden jeg ikke klarte å finne lyden, men til slutt fant jeg den ca midt på magen 2-3 cm under navlen mye lenger opp en de forrige gangene.
Har også lagt merke til at etter jeg har brukt doppleren nå de siste gangene, at jeg i minuttene etter jeg har lytta kjenner en del bevegelse. Tror ikke mini liker den. :laughing002

Hvilken krem eller gele bruker dere?
Jeg bruker ultralydgel som fulgte med doppleren da jeg kjøpte den. Den ble tom i går, så må på apoteket å høre om man kan få kjøpt det der. Ellers så har jeg lest flere som bruker aloveragel, og sier at det fungerer, men har ikke prøvd det selv. :happy:

Jeg har doppler, kjøpe rundt uke 12 og har brukt den innimellom. Veldig koselig å "få litt kontakt", både for faren og meg :dummy:
I dag tok jeg opp hjertelyden og sendte til min mor, svigers og noen venninner :happy:

Back
Topp