Noen flere som har blitt igangsatt med gele?

Newnew

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
jeg ble igangsatt med gele i kjeden sist gang, å lurte på om det er flere andre som har blitt det. Ville gjer e sammenligne litt, fordi jeg husker ikke helt hvor lang mellomtid man fikk den geleen.

Mener å huske jeg fikk første dose kl 06.00 og andre dose rundt kl 12.00. Etter første dose merket jeg ingenting, men ganske kort tid etter andre dose fikk jeg kraftige rier. Var aldri noen mellom ting med murring eller kynnere. Fikk 3 rier i slengen med en liten pause før det kom 3 nye på rad. Så ble datteren min født 3 og en halv time etter den andre dosen med gele. (Om det var kl 12. Jeg fikk andre dose, klarer ikke å huske det helt sikkert) men hun ble hvertfall født 15.30 samme dag.

Hvor lang tid gikk det mellom hver gang dere fikk gele? Og hvor mange gang fikk dere geleen?

Jeg ble satt igang med gele.... eller først ballong, som da selvfølgelig ikke hadde noe vesentlig virkning. Og pga tidligere keisersnitt så måtte de fortsette med gele i stedet for stikkpiller... de sa til meg at de kunne sette gele totalt 6 ganger med 6 timers mellomrom(st.olavs). Til meg holdt det med 1 runde med gele, da riene startet etter 2-3timer.. dessverre endte det med hasteks, da jeg fikk en kraftig reaksjon på epidural

Jeg ble satt igang med gele.... eller først ballong, som da selvfølgelig ikke hadde noe vesentlig virkning. Og pga tidligere keisersnitt så måtte de fortsette med gele i stedet for stikkpiller... de sa til meg at de kunne sette gele totalt 6 ganger med 6 timers mellomrom(st.olavs). Til meg holdt det med 1 runde med gele, da riene startet etter 2-3timer.. dessverre endte det med hasteks, da jeg fikk en kraftig reaksjon på epidural

Ble du satt igang på overtid da siden du bare trengte en runde?:) Har hørt de fleste kan ta litt tid når fødselen settes i gang.

Hva slags reaksjon var det?

Ble du satt igang på overtid da siden du bare trengte en runde?:) Har hørt de fleste kan ta litt tid når fødselen settes i gang.

Nei faktisk ikke... hadde termin 9.august, men pga seriøs angst for å føde så var jeg inn til samtale 3.august der hvor jeg sa at dersom de ikke satte igang meg, så friket jeg ut og valgte ks i stedet.

Hva slags reaksjon var det?

Fortsatt litt usikker på det faktisk. Men ikke lenge etter at epidural var satt så fikk jeg feber og en sinnsyk kløe på heeeele kroppen. Klødde faktisk av meg føflekker, så ille var det. På grunn av dette så ble baby stresset, fikk puls på 175 som varteni godt og vel en times tid. Bæsj i fostervannet. Jordmor sa det var en indikasjon på at baby ikke hadde det maksimalt, men ikke farlig. Så gikk det vel en times tid eller noe, ble i allefall vaktskifte.. da kom hele bøtteballeten... nå blir der keisersnitt! Fra jeg fikk vite at det ble ks til hun var ute, tok det vel 12 minuter....

Fortsatt litt usikker på det faktisk. Men ikke lenge etter at epidural var satt så fikk jeg feber og en sinnsyk kløe på heeeele kroppen. Klødde faktisk av meg føflekker, så ille var det. På grunn av dette så ble baby stresset, fikk puls på 175 som varteni godt og vel en times tid. Bæsj i fostervannet. Jordmor sa det var en indikasjon på at baby ikke hadde det maksimalt, men ikke farlig. Så gikk det vel en times tid eller noe, ble i allefall vaktskifte.. da kom hele bøtteballeten... nå blir der keisersnitt! Fra jeg fikk vite at det ble ks til hun var ute, tok det vel 12 minuter....

Høres veeeldig ut som allergi.

Back
Topp