Noen flere som er gått ned i stilling på jobb?

Safir91

Flørter med forumet
Har hatt tilrettelegging på jobb i September, jobber nattskift og lederen min har ordnet med at noen kommer å hjelper meg med morgenstell den siste tiden. Alikevel kjenner jeg at jeg får en del smerter etter endt skift, skal nå forsøke å gå ned 50%. Dette har jeg snakket med min leder om, har legetime på mandag.

Lederen min er helt super, og virker å ha veldig god forståelse for situasjonen. Jeg startet i jobben i sommer da jeg var allerede 3mnd gravid. Så det var ikke noe gøy å begynne å kreve tilrettelegging allerede etter kort tid :dead: Det er i hovedsak bekkensmerter med stråling ned i foten jeg sliter med. Hvordan er deres situasjon ifht jobb? Får dere tilrettelegging?

Jeg er 20% sykmeldt og jobber som lærer. Jeg merker at dette er litt lite, så jeg håper å kunne gå opp til 40 eller 50% snart. Jeg plages ikke så mye fysisk annet enn at jeg er tyngre, og går saktere, men psykisk da jeg mistet mitt første barn til termin.

Er nå blitt 50% sykemeldt pga bekkenet og graviditetsplager generelt. Det ble plutselig tungt å gå gravid :hilarious: Er mekaniker så har fått litt tilrettelegging, men nå er det kroppen som sier stopp.

Jeg er 20% sykmeldt og jobber som lærer. Jeg merker at dette er litt lite, så jeg håper å kunne gå opp til 40 eller 50% snart. Jeg plages ikke så mye fysisk annet enn at jeg er tyngre, og går saktere, men psykisk da jeg mistet mitt første barn til termin.
Det skjønner jeg veldig godt. Man skal være menneske fysisk og psykisk når babyen kommer.

Er nå blitt 50% sykemeldt pga bekkenet og graviditetsplager generelt. Det ble plutselig tungt å gå gravid :hilarious: Er mekaniker så har fått litt tilrettelegging, men nå er det kroppen som sier stopp.
Ja det merkes ganske godt etterhvert!

Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 16 pga bekkensmerter, jobber i barnehage. Dette er mitt andre svangerskap. Med første hadde jeg også bekkensmerter, men jeg trodde at jeg skulle "gå det av meg" fordi hver gang jeg gikk en tur så løsnet det når jeg ble god og varm i kroppen, problemet er bare at det blir værre etter belastning.. Var mye lengre i jobb i forrige svangerskap enn det jeg var nå. På slutten i forrige svangerskap lå jeg i smerter og grein pga. bekken, alt var vondt, ligge, sitte, stå, uansett hvilken stilling så verket det noe sykt.. Denne gangen har jeg tatt hensyn fra første stund smertene kom og roet helt ned og ble sykemeldt, foreløpig klarer jeg å holde det i sjakk og har ikke de samme smertene som sist og har stort sett en fin hverdag.
Anbefaler virkelig å ta hensyn til bekkensmerter, det er kun kort tid igjen av svangerskapet nå, og det er ingen som kommer til å takke deg for at du presset deg til å jobbe noen prosenter til eller fra.. Det er ikke en sykdom å være gravid, men det er virkelig en belastning på kroppen og man skal ikke ha dårlig samvittighet for å ta hensyn til seg selv i en sånn periode

50 % sykemeldt i 6 uker nå, har to uker igjen. Kommer til å forlenge. Er for å holde migrenen i sjakk (har ikke hatt det en eneste dag i løpet av sykemeldingen).

Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 16 pga bekkensmerter, jobber i barnehage. Dette er mitt andre svangerskap. Med første hadde jeg også bekkensmerter, men jeg trodde at jeg skulle "gå det av meg" fordi hver gang jeg gikk en tur så løsnet det når jeg ble god og varm i kroppen, problemet er bare at det blir værre etter belastning.. Var mye lengre i jobb i forrige svangerskap enn det jeg var nå. På slutten i forrige svangerskap lå jeg i smerter og grein pga. bekken, alt var vondt, ligge, sitte, stå, uansett hvilken stilling så verket det noe sykt.. Denne gangen har jeg tatt hensyn fra første stund smertene kom og roet helt ned og ble sykemeldt, foreløpig klarer jeg å holde det i sjakk og har ikke de samme smertene som sist og har stort sett en fin hverdag.
Anbefaler virkelig å ta hensyn til bekkensmerter, det er kun kort tid igjen av svangerskapet nå, og det er ingen som kommer til å takke deg for at du presset deg til å jobbe noen prosenter til eller fra.. Det er ikke en sykdom å være gravid, men det er virkelig en belastning på kroppen og man skal ikke ha dårlig samvittighet for å ta hensyn til seg selv i en sånn periode
Så bra at du tar det alvorlig, det gjorde jeg ikke sist heller og endte med en smell da jeg var ca 7mnd på vei. Klarte ikke å kjøre bil etter jobb og ble da 100% sykemeldt. Har likedan som deg at jeg er bedre når "maskineriet" er varmt. Men smertene kommer etterpå. Lovet meg selv at jeg ikke skulle presse meg selv hvis jeg ble gravid på nytt og fikk de samme problemene. Spesielt vanskelig med nr 2 nå da jeg har en fra før som er 3,5 som også trenger oppfølging hjemme. Godt å høre det er flere som tar det på alvor, håper jobben din tar hensyn og viser forståelse :)

50 % sykemeldt i 6 uker nå, har to uker igjen. Kommer til å forlenge. Er for å holde migrenen i sjakk (har ikke hatt det en eneste dag i løpet av sykemeldingen).
Jøss, det tenkte jeg ikke på. Har hatt mye hodepine i graviditeten, men faktisk ikke den siste tiden da jeg har vært hjemme de siste tre ukene pga noe helt urelatert til graviditeten. Kanskje det er en sammenheng

• Liker
Reactions: Ch8
Jøss, det tenkte jeg ikke på. Har hatt mye hodepine i graviditeten, men faktisk ikke den siste tiden da jeg har vært hjemme de siste tre ukene pga noe helt urelatert til graviditeten. Kanskje det er en sammenheng
Det er godt mulig! Ikke hatt migrene på lenge, men den kom igjen med graviditeten. Så lenge jeg er sykemeldt og kan lytte til kroppen ved å sove når den vil, holder migrenen seg unna :happy093.

Jobber bare 50%. Kuttet ned til det pga mye vonde kynnere og utmattelse for ett par måneder siden. Har ikke klart å komme tilbake 100% og nå begynner jeg å miste troen på at jeg kommer tilbake fullt før fødsel.

Jeg er 23+5 og ble akkurat 100 % sykemeldt. Jobber i helsevesenet og bekkenet er så vondt. Har så svak bekkenbunn at fysio klarer kun å løsne litt opp i de overbelastede musklene i korsrygg, bekken og hofte hver uke. Har et barn på 1,5 år også så kreftene går nå til levering + henting i barnehage og litt leking på kvelden.

Jeg har vært sykemeldt 50% siden slutten av september. Jobber på kontor, men kjenner det var veldig tungt å jobbe fulle dager. Veldig lav energi og har fortsatt en del kvalme og hodepine/migrene Lite tilrettelegging annet en hev- og senkepult. Hjelper veldig å kunne få jobbe halve dager.

Back
Topp