Noen flere med tvillingfølelse her?

Spenning i vente

April 2013's flerbarnsmamma
..Og hvorfor?

Jeg har den følelsen fordi jeg ble kvalm allerede 3+2. Jeg har en mage som ikke kan trekkes inn, jeg er veldig øm i magen, og klarer ikke å trekke beina oppunder meg. Jeg kjenner hele tiden at det er noe der, og jeg er bare 4+1 eller 4+2.

Har med de andre hatt en sterk følelse fra dag en hva det blir (og det ble det), men denne gangen har jeg ingenting. Bortsett fra denne tvillingfølelsen.

Må også legge til at jeg har vært gravid 5 ggr før, og har hørt at det er en større mulighet for twins da..

Vil helst bare ha en, men vi tar det vi får :)

Hva sier dere andre?

Heldigvis ikke :) ! Men gleder meg til å følge om noen har tvilling graviditet :)

Første gang jeg var gravid tenkte jeg kun gutt! Drømte blått og hadde bare guttenavn i hodet.. Mistet den i uke 13+2...

Med lillemor strikket jeg rosa teppe i uke 8!! Og guttenavn streifet aldri mine tanker! Kun jente og rosa i hodet mitt..

Denne gangen føler jeg gutt, men til stadighet dukker navnet Ella opp i hodet mitt!! Så jeg blir ikke overrasket hvis det er både gutt og jente her inni!!!

Kan ikke spekulere i det, for jeg har hatt ul! Hehe! Men det ligger i familien, så sjansen var stor

Jeg var visst gravid med tvillinger, men den ene ble det ingenting av. Så nå er det bare en spire der :)

Så spennende med tvillinger da!! :)

Jeg vet jo ikke, men jeg har en sterk følelse av det. Klarer absolutt ikke å forstå om det er hutt eller jente inni der.Om jeg tenker gutt, så sier magefølelsen to gutter. Ellers så blir det bare blankt..

Har strikket masse blått allerede (kjekt å ha til gaver om ikke det blir noe blått her :)), og tenker hele tiden at når jeg er ferdig med dette må jeg lage ett til sett som en likt.
Herregud, kan bli sprø av mindre. Kjøpte tom mammabukse i dag, for det er direkte smertefullt å ha på noe som strammer..

Håper på ul i neste uke, da håper jeg at jeg får et svar..

Minismurfen skrev:
Jeg var visst gravid med tvillinger, men den ene ble det ingenting av. Så nå er det bare en spire der :)

Hvor langt var du på vei da du fikk vite det da?

Min mor har drømt om tvilling jenter og bruker å være sanndrømt.. får vente å se på UL om maaange uker :) Har ingen sterkere symptomer da...Men testet postivt tidlig og har tvillinger i familien :)

spire nr fire :) skrev:

Minismurfen skrev:

Hvor langt var du på vei da du fikk vite det da?

Jeg fikk vite det for en uke siden, da var jeg 6+3. Hadde ingen anelse om det før jeg så det på UL, men hadde vært veldig kvalm+ hodepine en ukes tid før det, og magen virket plutselig så stor....

Nå er jeg 7+3 med en spire :)

Både mamma og mannen min har lenge tullet med at vi kommer til å få tvillinger, lenge før jeg ble gravid (mamma vet fortsatt ikke), men på ul viste det seg at det bare var en. Men har heller ikke hatt følelse for tvillinger da. Er sikkert veldig hyggelig, selv om det kanskje et litt mer jobb. Også kommer de til å ha selskap i hverandre hele livet. Tror det er ganske spesielt å være tvilling.. :) Lykke til uansett!

min bestemor er hellig overbevist om at jeg får tvillinger denne gangen. Jeg håper ikke det;) Jeg hadde sist en ekstrem guttefølelse, jente var bare sånn "det kan jo være jente også" men jeg klarte aldri tro på det. det måtte liksom være gutt... og gutt ble det:) Denne gangen føler jeg jente. men jeg er litt usikker på om det er fordi jeg ønsker meg jente siden vi har en gutt?

Vi har vært gjennom prøverør og satte inn 2 egg.. Så muligheten er der absolutt.. Ingen følelse for hva som gjemmer seg der. Ingen symtomer til nå. Er 6+3.

Skal på ultralyd 27/7 - så blir spennende å se.

Ja, det blir veldig spennende :)

Jeg har hatt mer vondt denne gangen også. Helt i begynnelsen (dvs i helgen ;)) hadde jeg vondt i begge eggstokkene. Kan ikke huske å ha hatt det de andre gangene.

Med de andre har det aldri vært noen tvil. Har sagt to dager etter positiv test at vi venter gutt/jente, og det har stemt. Har til og med kjøpt gutte/jenteklær i uke 6 fordi jeg har vært så sikker.

Denne gangen snakker vi om at det hadde vært kjekt med en gutt, men ingen følelse.

Huff, kan jo være det er noe galt da... Da tar jeg mye heller imot tvillinger!

Jeg har ikke det, men mannen min har. Av en eller annen grunn har han fått for seg at vi får tvillinger, og fikk helt panikk da faren hans fortalte i dag at kusinen til moren hans fikk trillinger :P
Men nei, jeg har ingen tro på det. :)

jeg har tenkt tanken på at det er to, men er veeeeeldig usikker. Grunnen til at jeg har tenkt tvillinger er at jeg testet positivt en uke før forventet mens, og hadde vært kvalm et par dager forut. og veeeeeeldig treg mage helt fra starten av.. kvalmen har bare blitt verre og verre. Dessuten er det eneggede tvillinger i familien. Jeg klarer ikke å ha på meg jeans, det er helt forferdelig. Da føler jeg at det presser sånn og jeg får vondt i magen. Dette er mitt fjerde svangerskap, og det er heeeelt annerledes enn de andre. men de sier jo at ingen svangerskap er like.. jeg har ingen følelse på hverken gutt eller jente. skal på ul 26/7 så det blir veldig spennende!!! :))

Ja, sånn har jeg det også! Dette er mitt sjette svangerskap, og det er fullstendig forskjellig fra de andre..
Men jeg har desverre en ekkel følelse i dag, så vi får se om dette holder til mars...

Jeg er bare redd der skal være to, for det kommer ikke til å gå bra.. greide knapt å bære fram en.. Tviler på kroppen min vil klare to...
Det er tvillinger på begge sider, og sambos mor er trilling...

Her kom kvalmen 3+0 (sannsynligvis da det festa seg) Jeg viste det allerede uka før, for drømte så rart, gjort det de andre to gangene også.. Testa positivt 3+2. Oppblåst er vanlig, så jeg kan helle rikke trekke inn, og føles som man ligger på en ball når man ligger på magen, ubehagelig. Men er vel bare ekstra følsomt i det området nå, mye som skjer..

Har ikke noe bestemt følelse på enten eller eller tvillinger...

Back
Topp