Noen flere alenemammaer her?

Shorty1985

Andre møte med forumet
Jeg har en gutt på snart 4 som jeg er alene med og blir alene med nr 2 også. Vil gjerne komme i kontakt med andre og høre deres erfaringer

Var alene med første til hun var 3 år :)

Var alene med nr. 1 fra han var 3 mnd

Var alene med første i et år :) Det var heftig og samtidig veldig flott fordi en kommer ekstra tett på. Går det bra med deg mtp det å stå alene? Heier på deg!

Var alene med de to elste i noen år! Fryktelig tungt i starten siden det er kun 22 mnd imellom de.. Men man klarer det utroligste bare man vil :)

Var tøft i begynnelsen men en blir jo veldig flink å finne løsninger etterhvert :-) men er litt skummelt å tenke på å ha en til..

Lurer litt på hva jeg skal gjøre etter at nr2 kommer når jeg tenker på det praktiske.. slik som å levere og hente i barnehagen, handle og så sove litt av og til :-P Tror hormonene gjør at jeg overanalyserer litt hi hi

Lurer litt på hva jeg skal gjøre etter at nr2 kommer når jeg tenker på det praktiske.. slik som å levere og hente i barnehagen, handle og så sove litt av og til :-P Tror hormonene gjør at jeg overanalyserer litt hi hi
Nå er jeg ikke alenemor i samme betegnelse som deg, for jeg er gift og bor med mannen min. Men jeg er veldig mye alene store perioder av året. Og det er utrolig hva slags rutiner man lager seg!

Når jeg skulle følge eldstemann i bhg, ble lillebror putta i bilposen i pysjen, så fikk vi goood tid til morgenstellet når storerbror var levert. Det funket fint stort sett. Storebror var tidlig våken, så han sendte jeg i bhg til frokost, sånn at han fikk sosial frokost i bhg og jeg fikk morgenstellet med lillebror. Handle gjorde og gjør jeg én gang i uka. Krever litt planlegging, men det gjør hele uka mye lettere. Sove bare må du gjøre på dagen hvis den lille ikke sover på natta. Då får hus være hus, evt eldstemann være en halvtime ekstra i bhg så du får samlet litt ekstra krefter.

Jeg synes nesten det er enklere når mannen ikke er hjemme, jeg blir så mye mer effektiv da, haha!!

Dette vil gå bra skal du se, heia deg!! :)

Og man blir ofte mer avslappet med nr to, da har man vært gjennom dette før!

Jelo: wow det kaller jeg effektiv!! Hatten av til deg :-) håper jeg klarer å få til noe slikt :-)

Har du bil så kan du ta babyen i bilsete og kjøre eldste til bhg og dra hjem igjen og ha en rolig morning med baby! Jeg er ikke alene men jeg har levert og hentet i bhg når jeg har hatt baby, det går helt fint. Sove gjør du på dagtid når babyen sover evt sover dere sammen. Det går nok bedre enn du tror :-) Du har ett barn nå og det er faktisk ikke så mye endring i rutiner når nr 2 kommer :-)

Ja bil har jeg :-) Begynner å tro at jeg kan få til dette :-)

Mutt veste tips. Skall et bæresjal eller ergonomisk bæresele. Da får du lille trygt plassert nært kroppen og hender fri til den eldste når det trengs.:)

Har litt lyst å prøve bæresjal :-) noen å anbefale der?

Har litt lyst å prøve bæresjal :-) noen å anbefale der?
Jeg vil anbefale deg å søke opp en bæregruppe nær deg og få prøve litt før du kjøper. Det er en jungel!
Til nyfødt er elastisk sjal veldig populært. Jeg bruker vevd og har flere i ulike blandinger. Med ull, bomull, silke osv. Favoritten er med kasjmir og silkeblanding. :) Og sjal kommer i alle prisklasser, men erfaringsmessig så koster det for å få god kvalitet.

Hmm får prøve meg frem litt da :-)

Back
Topp