Noen fler som er "slitne" i magen?

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg er 13+3 i dag og har de siste dagene akkurat som vært sliten i magemusklene. Det føles litt som etter man har tatt mange situps, bare ikke fullt så kraftig.

Det kjennes ikke ut som sånn ligament smerter som jeg kan ha på sidene.

Legen sa på lørdag at fosteret akkurat har dukket opp av bekkenet og er på vei oppover, kan det være derfor man er sliten?

Noen andre som opplever det samme? :) :)

Ja. Magemusklene står jo i spenn (og slites til slutt fra hverandre), på et vis.
Har mindre vondt nå enn første gangen, regner med at det er fordi alt er tøyd fra før.

o_O au?

Herregud å mye rart man skal igjennom :p
Huff, ser nå at jeg beskrev det veldig dramatisk :D
Magemusklene går litt fra hverandre hos de fleste, for å gi plass til den voksende magen. Hos de aller fleste går de fint sammen igjen en stund etter fødselen.
ready-set-mamas-diastasis-recti-diagram1.jpg

Huff, ser nå at jeg beskrev det veldig dramatisk :D
Magemusklene går litt fra hverandre hos de fleste, for å gi plass til den voksende magen. Hos de aller fleste går de fint sammen igjen en stund etter fødselen.
ready-set-mamas-diastasis-recti-diagram1.jpg

:joyful: jeg så for meg at magemusklene strakk og strakk og til slutt røyk (slitt fra hverandre) :smiley-bounce022

Har de samme smertene i magen. I tillegg til de på sidene. Værre utover dagen, går nesten litt krokete om kveldene [emoji14]

Back
Topp