Noen fine, morsomme bøker til en på 6 år?

Agnete

Forumet er livet
Tenkte å gi litt bøker i kalenderen til mine barn. Og heg synes det er svært lite bøker til en på 6 år, endten er de litt for barnslige eller for voksene.
Det er de jeg har sett da!
Har dere noen forslag?

Hva med bukkene bruse bøkene? De er populære her :-)

• Liker
Reactions: EJ
Jeg har kjøpt den som de er på badeland, har ikke fått sjekket om de er populære enda. Finnes det flere av de?
Har kommet en ny nå, bukkene bruse vender tilbake :-) har kjøpt den til jul, så har ikke lest den enda

Har kommet en ny nå, bukkene bruse vender tilbake :-) har kjøpt den til jul, så har ikke lest den enda

Den har jeg ikke sett!
Den skal jeg se etter :)
Savner de gode gamle bøkene som var fra Disney jeg, har ikke noe lignende lenger tror jeg :)

Rampete Robin har vært populært her (vi har dem bare på lydbok, vet ikke hvordan bøkene ser ut)

Det finnes Albert åberg bøker for både små og store. Du bør bla litt i de for å se hva de handler om. Noen av de er ganske enkle i handlingen, andre er mer filosofiske eller lærerike. Albert er noen ganger 4 år, noen ganger 5 år og noen ganger 7 år og handling er lagt til skole feks.

Doktor proktors passer ikke den til litt eldre? Sånn 8 år?
Jeg skal ta en titt etter disse også :)
Tusen takk!
Min sønn er nettopp fylt 7 og pappaen leser de bøkene for han nå. Mest for sin egen del tror jeg :p Han begynte på den første boken i fjor sommer og da datt han ut. Nå følger han med men skjønner nok ikke alt, ville har mer utbytte om han var litt eldre.

Min sønn er nettopp fylt 7 og pappaen leser de bøkene for han nå. Mest for sin egen del tror jeg :p Han begynte på den første boken i fjor sommer og da datt han ut. Nå følger han med men skjønner nok ikke alt, ville har mer utbytte om han var litt eldre.

Var det jeg egentlig tenkte, min gutt kan være litt barnslig for alderen også. Så vi kam godt vente ett år eller to med de da :D

Takker for alle tips, hvilken bokhandel anbefaler dere da?
Var på nordli og der fant jeg ikke noen av de dere har anbefalt.
Var bare så mye rart der :p

HVordan er bøkene egentlig?
Mannen lastet ned en lydbok i sommer og satt den på i bilen da vi kjørte av gårde til ferie. Men jeg tror det tok to minutter før vi slo av, for det var så mye banneord og det synes jeg ikke er ok!

Doktor proktors passer ikke den til litt eldre? Sånn 8 år?
Jeg skal ta en titt etter disse også :)
Tusen takk!

Nja, vi har lest alle disse for vår femåring med stor suksess:) Kommer sikkert litt an på hvor modden ungen er og sånt, men her i huset har han vært klar for litt mer "utfordrende" bøker en stund:) Tror Doktor Proktor står anbefalt under "6-8 år" på Ark også:)

Dersom det er bøker foreldre leser for barna, så vil jeg bare komme med en bok som er utrolig fin.
Den må nok sannsynligvis bestilles.

Bustehale :)

Back
Topp