Noen fag jeg ikke trenger å ta eksamen i?

Stita

Gift med forumet
Jeg har bestått GK Hotell og næringsmiddelfag. Altså reform 94.. Jeg tenker nå å fullføre studiekompetanse. Forhåpentligvis får jeg gjort det etter 23/5 regelen. Nå er spørsmålet. Er det noen av fagene jeg slipper å ta igjen? Altså er det noen av fagene jeg ble ferdig med ved å fullføre GK?
Håper noen har peiling [:)]

ORIGINAL: Tøsa

Du må ha norsk, engelsk, samfunnsfag, historie, matte og naturfag.

og riktig antall timer i hvert fag

Hvis du ikke hadde matte so valgfag, så mangler du 2 t der. Så da må du ta det.
Og alt det andre må du ta.[X(]

men engelsk da? Er det mer enn 1 år engelsk på vgs? Så dumt at det året skulle være helt bortkastet da [>:]

ORIGINAL: Stita

men engelsk da? Er det mer enn 1 år engelsk på vgs? Så dumt at det året skulle være helt bortkastet da [>:]

Ja, det er 2t på gk, 2t på vk1, og 1t på vk2. Eller, det var under R94 iaffal[8D]

De som gikk allmenfag hadde alle 5t i 1.klasse.

Du slipper vel å ta det du har, men du må ha tillegg på de fleste fagene, som f.eks. 2 timer til med matte, 14 timer til med norsk, 2-3 timer til med engelsk, hvordan det er med de andre fagene vet jeg ikke.

ORIGINAL: Tanntrollet09

Du slipper vel å ta det du har, men du må ha tillegg på de fleste fagene, som f.eks. 2 timer til med matte, 14 timer til med norsk, 2-3 timer til med engelsk, hvordan det er med de andre fagene vet jeg ikke.

Må opp i eksamen som privatist da vettu, og sa blir det full pakke..[X(]

Kan ikke si at man vil ta en halv engelskeksamen f.eks.[8D]

Men uansett, så kan man vel ikke ta opp igjen fag fra R94 nå, så du må nesten sjekke hva som gjelder nå.

ORIGINAL: smartass

Men uansett, så kan man vel ikke ta opp igjen fag fra R94 nå, så du må nesten sjekke hva som gjelder nå.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne det, for eksamenene er delt opp. Engelsk eksamen vg1 var skriftlig og neste var muntlig, enten kunne jeg ta de samtidig eller en og en. Samme med matte, den for vg 1 het xy og den neste het xx, der også kunne du enten ta xy+xx i en gang eller xy ført og xx etterpå.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne det, for eksamenene er delt opp. Engelsk eksamen vg1 var skriftlig og neste var muntlig, enten kunne jeg ta de samtidig eller en og en. Samme med matte, den for vg 1 het xy og den neste het xx, der også kunne du enten ta xy+xx i en gang eller xy ført og xx etterpå.

Tror ikke du snakker om R94 nå..[:-]

Kan ikke ta opp igjen R94 fag nå nei, men R94 fag kan dekke fag fra KL så man slipper å ta de[:)] Så derfor lurte jeg på om det var noe som jeg slapp. Om det f.eks er mer enn 1 eksamen pr fag som gjør at jeg slipper en.. Naturfag skal vel være et fag som er delt opp der man tar halve pensum første året og så resten 3året. (altså ingen naturfar 2 året). så om jeg hadde kunne fått en eksamen som blir mindre å lese på siden jeg allerede har bestått halve pensumet hadde jo vært greit. På NKI så jeg ihvertfall at de hadde eget kurs for påbygg naturfag, som er for de som allerede har fullført GK/VG1.. Jo mindre jeg må lese på pr fag jo høyere sjanse er jo det for å få bra karakterer[:)] Hadde gode karakterer på GK så må innrømme det svir litt om alt var forgjeves [8D][X(]

Back
Topp