Noen erfaringer med stripping?

JuniBabys

Blir kjent med forumet
Jeg skal til jordmor i morgen er 39+6 og tenkte å spørre om det. Er andregangs og har så lyst på litt fortgang i sakene.. noen erfaringer? :)

Jeg ble strippet to ganger med en ukes mellomrom. Fødte samme dag som andre strippingen. Vondt, men fikk definitivt fortgang i det. Jeg fødte en uke før termin og var førstegangs.

Jeg ble strippet to ganger med en ukes mellomrom. Fødte samme dag som andre strippingen. Vondt, men fikk definitivt fortgang i det. Jeg fødte en uke før termin og var førstegangs.
Okei :) takk for svar.. spent på i morgen!

Samme skjedde her med andremann, bare at det var 40+5. Stripping satt i gang riene andre gangen. Var sikkert moden og klar for det da, ifht første strippinga uka før.

Ble strippet to ganger. Første gang sa jm at jeg ikke var moden så det hadde lite effekt. Andre gangen, 1 uke etter termin, startet riene noen timer etter strippingen

Har ikke prøvd selv.. Men i følge jordmoren på fødselsforberedende kurs, så fungerer stripping først dersom man er moden. Om man ikke er moden, vil det i følge henne bare føre med seg et par dager med ekstra smerter...Så får håpe du er moden!;)

Jeg ble strippet 3x på en uke, og fødte samme uke.
Mandag stripping = tirsdag gikk slimproppen
Onsdag og fredag stripping = lørdag gikk vannet

Lille jenta vår ble født 9 dager før termin :)

Ble strippet umoden, helt jævelig vondt, verre enn fødsel. Så aldri igjen! (Der hjalp heller ikke).

Fødte dagen etter stripping med første. 4 dager før termin, 1cm og moden. Riene startet 10min etter stripping

Strippet 2 uker før termin nå (mandag) men ingen rier enda. 1-2 men ikke helt avflatet livmorhals. Slimproppen kom da..

Fødte dagen etter stripping. 1 uke på overtid og 2 cm åpning når jeg ble strippet.

Back
Topp