noen erfaringer med hydrokortison-krem ?

Neida, det er ikke farlig, Heffa! Men det er derfinitivt et preparat man skal ha respekt for og ikke bruke for mye av. Men å bruke det korte perioder, ca 1 uke, er ikke noe problem.
 
Jeg ville begynt i morgen med å smøre fuktighetskrem etterpå, smøre tynt lag og passe på ikke få den i øynene, både hans eller dine (lurt å vaske seg etterpå som sagt).
 
MEN mente ikke gjøre deg redd, bare virker ikke som du visste at det var et legemiddel, tenkte bare å gjøre deg oppmerksom på det[:)] (tror feks selv jeg hadde blitt litt sur om jeg i ettertid hadde fått vite noe viktig om dèt jeg smørte M med).
 
Jeg håper at det hjelper på utslettene hans![:)]
 
fant dette:
 
Mild eksem
Ved kortvarig mild eksem kan man prøve Hydrokortison krem 1% morgen og kveld i inntil en uke. Les [link=http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/]pakningsvedlegget[/link] nøye før bruk. Hydrokortisonkrem skal smøres tynt på det angrepne området. Etter 10 minutter bør hele kroppen smøres inn med en fuktighetskrem for å tilføre fuktighet i tillegg. 
 
 
syntes helsesøster kunne sagt dette med fuktighetskrem etter 10 min.
hadde ikke jeg laget denne tråden, hadde jeg aldri fått vite det.
så flakseflaks at jeg laget denne tråden :)
 
jeg skal i hvertfall huske fuktighetskrem i morgen tidlig.
 
jeg er kjempe glad du skrev dette til meg. jeg ante ingenting jeg.
jeg var helt ukjent med kremen, men takket være deg nå vet jeg mer.
 
Jeg har ikke prøvd a-derma eller a-krem, så jeg aner ikke hvor gode de er. Sa du til helsesøster at du bruker dem? Hvis hun ikke anbefalte deg noe annet så er det sikkert greie kremer. Vi bruker locobase repair nå, men det er mange gode kremer å få kjøpt på apoteket. Du får råd der dersom du viser fram huden hans neste gang du kjøper krem. Dersom han blir plaget med eksem, så må du nok regne med at han må smøres mye framover.
 
Det meste av utslett kan klø sinnsykt mye, så det er ikke rart om mini blir litt grinete.[&:] 
 
begynner å gå opp ting for meg her nå..hehe...
mini har vært grinete siden mandag, og det er i det siste utslettene er blitt mer.
+ at han spreller til tider "mye" om natta, eller vrir seg litt.
 
så han har sikkert klødd stakar.
 
jeg hadde ikke time hos hs før idag, så fikk liksom ikke gjort noe, eller jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre.
har jo både a-krem og a-derma her hjemme som hs anbefalte tidligere.
men utslettene ble ikke borte.
 
men grunnen til at han har vært grinete er nok tannebisser også.
han har vært litt varm, siklet masse, spiser alt han kommer over - til og med meg og har endret litt avføring. bæsjer litt forskjellig om dagen.
 
så en kombinasjon av evt kløe + tenner er nok ikke veldig godt. :(
 
 
jeg håper det er skyllemidlet og ikke eksemgreier.
 
 
 
 
ORIGINAL: *HeffaOgMini*

Slapp helt av, det er ikke farlig at du ikke har smurt ham i kveld. Eksemhud er tørr hud, den må alltid smøres, og hydrokortison erstatter ikke fuktighetskrem. De fleste med barneeksem har tørr hud hele livet, og må fortsette med fuktighetskremer selv om de vokser av seg eksemet. Det å smøre med en god fuktighetskrem er det viktigste du kan gjøre for å forebygge at han får unødvendig mye eksem, og dermed at du slipper å bruke kortisonkremer unødvendig ofte.



ble redd jeg nå.
helsesøster sa liksom ingenting om denne kremen, og jeg aner ingenting om den heller.
trodde jeg bare skulle smøre på jeg, men nå vet jeg at det er en skikkelig krem eller hva jeg skal si.
jeg har både a-derma og a-krem her hjemme.
de siste dagene har det blitt mer utslett - da spesielt på ryggen, mini har vært mer grinete, snørrete og varm i kinnene sine.
lurer på om det er tenner her jeg altså ?
men a-derma og a-krem er vel fine fuktighetskremer?
jeg har ikke villet smøre han for mye, så har ikke smurt hver dag, men må kanskje gjøre det nå så jeg forebygger hvis det er noe.
jeg vil jo helst ikke bruke spesialtkremer, men kommer absolutt til å kutte ut skyllemiddel, kan være det han reagerer på, tross for at jeg bruker blenda sensitiv.
  Det er en del unger som reagerer på a-derma kremene.. Mathias reagerte på den. Prøvd apo base ? Den er god og tykk til eksem hud[:)]
 
Her reagerte også M på aderma kremen,- ble verre av utslettene. Jeg bruker locobase repair. Pluss at jeg nå har kjøpt inn Lipikar baume.
 
Det er lurt å ha flere typer fuktighetskremer å veskle mellom, da huden kan bli litt "metta" av den ene etterhvert og da slutter å fungere som den skal.
 
jeg har ikke hatt noen god erfaring med aderma til mini, men til meg selv er den perfekt da jeg tåler lite kremer i ansiktet, men denne er perfekt til meg.
 
a-kremen har vært bedre for mini.
 
kanskje jeg skal kjøpe apobase også..hmmm...
 
kjøpte babyline her for litt siden, men funket ikke på utslettene, så jeg kastet faktisk kremen..trodde kremen var elendig.
burde kanksje beholdt den..hehe..
 
ORIGINAL: Zol80

Har brukt selv på hendene på eksem pga latexallergi. Ikke meningen å skremme deg [:)], men huden min er ganske så ødelagt. Veldig tynn og "rynkete". Brukte det ikke lenge heller...

 
jeg ogsaa. har brukt det for eksem paa fingrene. huden min er helt odelagt. er vel en kombinasjon mellom eksemen og salven.
 
Back
Topp