Noen erfaringer med dette regntøyet? Evt andre anbefalinger

Nevøen min har hatt det, det har fungert greit det :)
Kan være greit å tenke på at når de små skal være ut i regn under 10 grader, er det best med er fôret regntøy så om du skal ha nytt regntøy nå, kan du like gjerne kjøpe et med fôr, sånn basert på når bhg her etterlyser varmere regntøy og helst bruker en tykkere variant.
 
Godt fornøyd med det. Mye bedre uten fôr enn med. Fleece blir klamt og regntøyet er det fra før og det tar lang tid å tørke.
Mye bedre å kle på etter 3 lags prinsippet.

Her ber de om uten fôr
 
Ja som sagt - smaken er som baken. Har aldri opplevd det med fleece som klamt, utenom hvis sola skinner samtidig og de sier her at barna blir for kalde med tynt regntøy selv med ull under. :p
Vi har 3 lag når det er 4-5 grader og regn, altså ullundertøy, ulldress og fôra regntøy.
Det tørker raskt om du tørker det på vranga.

Men til ts, spør bare i barnehagen hva de har best erfaring med. Det vil jo variere litt rundt om i landet også tipper jeg :)
 
Uten for er det alle barnehagene rundtom her anbefaler. Bedre å kunne kle på et ekstra lag med ull enn å ha den fleecen. :)
 
Og det regner ikke i minus vær, da har man kjeledress på
 
Godt fornøyd med det. Mye bedre uten fôr enn med. Fleece blir klamt og regntøyet er det fra før og det tar lang tid å tørke.
Mye bedre å kle på etter 3 lags prinsippet.

Her ber de om uten fôr
Enig, i barnehagen jeg jobber i anbefaler vi uten.
 
Er nok forskjell hvor du bor, tenker jeg - og det gjelder også hvilke klær som passer for barna, både mtp vær og hvordan temperaturen og kroppen deres blir i klærne. Her anbefales det MED for i regntøyet, fordi vi har våte, kalde og sørpette vintre. ☺️
 
Back
Topp