Noen erfaringer med denne?

2022baby

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Marshmallows 2022
Maxi-Cosi Cabriofix.

Vurderer å kjøpe den men har hørt at det er en utdatert type bilstol og at man heller burde gå for noe mer «nytt».

Noen som har/ har hatt denne som vil dele erfaringer? [emoji3]

Vi har den og bar fornøyde med den til sønnen hvertfall:)

Har hørt mange er fornøyd, men tror ikke den er gjort noe med på veldig mange år og derfor ville jeg heller gått for et nyere sete.
Den ser ut som den er mer åpen og gir mindre støtte enn den nyere fra maxi cosi.
Har selv gått for cybex.

Uansett må dere prøve i bilen deres og se hvilket sete som gir riktig helning

Vi har kjøpt denne, men har ingen erfaring med den.
Men jeg tenker som slik at det er de samme sikkerhetsreglene som gjelder nå som i 2007 når denne stolen ble testet og da kan den ikke være så ille? Den ligger fortsatt på en tredje plass med bruk av isofix basen i test...
Hvorfor forandre på noe som er bra? [emoji4]

Har hørt mange er fornøyd, men tror ikke den er gjort noe med på veldig mange år og derfor ville jeg heller gått for et nyere sete.
Den ser ut som den er mer åpen og gir mindre støtte enn den nyere fra maxi cosi.
Har selv gått for cybex.

Uansett må dere prøve i bilen deres og se hvilket sete som gir riktig helning
Med nyfødtinnlegget er det ikke åpent i det hele
Tatt. Babyen sitter fint i det. Og selv om det ikke er gjort noe særlig på det kanskje siden det kom ut på markedet kommer det fortsatt bra ut i tester:) så hvorfor gjøre endringer?

Damen i butikken anbefalte andre stoler enn akkurat denne fordi de andre stolene var mye mer stødigere og hadde bedre beskyttelse om det skulle skje noe. Blir en maxi cosi pebble her, da basen kan brukes på sete for 13kg og oppover også [emoji3]

Har hatt den til de to eldste, og var veldig fornøyd. Har derfor kjøpt den igjen :)
Den kommer godt ut i tester, og er lett å bære i motsetning til mange andre stoler.

Damen i butikken anbefalte andre stoler enn akkurat denne fordi de andre stolene var mye mer stødigere og hadde bedre beskyttelse om det skulle skje noe. Blir en maxi cosi pebble her, da basen kan brukes på sete for 13kg og oppover også [emoji3]
Hadde jeg skulle kjøpe nå, hadde nok jeg kjøpt en pebble og pga bilstol nr 2 og:) men den virker mye trangere å har hørt den er litt tung.

Vi har den og er veldig fornøyd :) Det er en lett stol, og takk for det med tanke på løft når baby begynner å veie litt :p
Mange andre stoler kan fort bli ganske tung!

Hadde jeg skulle kjøpe nå, hadde nok jeg kjøpt en pebble og pga bilstol nr 2 og:) men den virker mye trangere å har hørt den er litt tung.
Pebble veier litt mer enn Cabriofix ja, men syns ikke den virker trang altså... det vil tiden vise, vi gikk for den [emoji846] Skal ha adapter på vognunderstellet så satser på lite bæring av setet her da [emoji28]

Pebble veier litt mer enn Cabriofix ja, men syns ikke den virker trang altså... det vil tiden vise, vi gikk for den [emoji846] Skal ha adapter på vognunderstellet så satser på lite bæring av setet her da [emoji28]
Ja nei den er jo sikkert helt fin. Ville jo som sakt gått for den selv idag:) den bare ser trang ut, kanskje i forhold til cabriofixen. Vi og har vogn adapter, som er veldig praktisk, men blir en del løfting fordet:)

Vi hadde BeSafe izi til gutten vår på snart 2 år.. Var visst litt tyngre enn MaxiCosi cabriofix, men ikke mye forskjell.. Den var trangere ikke på lengden, men bredden..måtte bytte sete til Cybex når han var 7mnd pga dette.. Vi solgte setet (denne i magen kom litt uventet..[emoji6]), men når vi likevel skulle kjøpe nytt så valgte vi cabriofix siden det tross alt er litt lettere og ihvertfall litt bredere.. [emoji28]

Ja nei den er jo sikkert helt fin. Ville jo som sakt gått for den selv idag:) den bare ser trang ut, kanskje i forhold til cabriofixen. Vi og har vogn adapter, som er veldig praktisk, men blir en del løfting fordet:)
Vi hadde Cabriofix til nr 2 så blir spennende å sammenlikne litt ihvertfall (om vi husker noe fra det da, er 5 år siden [emoji28]) [emoji5]

Back
Topp