noen erfaringer med besafe?

a1989

Glad i forumet
Tenker å kjøpe besafe x2 eller x3 til snuppa snart, noen med erfaringer med disse så vil jeg gjerne høre både de negative og de positive [:D]
Eller har dere noen andre bilseter å anbefale?[:)]

vi har en besafe combi x3 til ho på 3 år. stor fornøyd. sitter som støpt!! ho sitt enda bakovervendt.
eneste minuset kan vær at den KAN vær vanskelig å få montert riktig(dette kan betjeningen som selg di), og tar litt stor plass.

men ha ikke kunna ha tenkt meg til å ha hatt noe annet sete til ho!=)

vi kjøpte det til odin. vi er kjempe fornøyde...hodet falt litt ned i begynelsen....men det er det slutt på nå

Jeg vil også vite!! Og noen som vet forskjellen på de to?

Vi har X1 til 2-åringen, hatt det siden hun var 10 mnd. Veldig fornøyd! Litt knotete og tungt sete, men til gjengjeld sitter hun høyt og fint i bilen slik at hun får se ut.

X1 - rent bakovervendt
X2 - kombi, kan brukes bakeover og forover
X3 - Isofix fester

I alle fall sånn jeg har skjønt det:)

ORIGINAL: Merri24

Vi har X1 til 2-åringen, hatt det siden hun var 10 mnd. Veldig fornøyd! Litt knotete og tungt sete, men til gjengjeld sitter hun høyt og fint i bilen slik at hun får se ut.

X1 - rent bakovervendt
X3 - Isofix fester

nei det er vell X2 er modellen etter X1 og X3 er da den nyeste modellen. Vi har X3 som er en kombistol uten isofix. Men man kan få X3 både med og uten isofix

ORIGINAL: Varia

X1 - rent bakovervendt
X3 - Isofix fester

nei det er vell X2 er modellen etter X1 og X3 er da den nyeste modellen. Vi har X3 som er en kombistol uten isofix. Men man kan få X3 både med og uten isofix

Aha:)

ORIGINAL: Varia

X1 - rent bakovervendt
X3 - Isofix fester

Aha:)

Ja og X3 kan også monteres både forover og bakovervendt.
Vi kjøpte X3 nå i helga, og er foreløpig bra fornøyd med den. Virker som om Sebastian sitter godt i setet. Og så liker han at setet er så høyt at han kan se litt mer ut[:D]

Vi har kjøpt Akta Graco Cosmic comfort S til lillegutt nå når han flyttet ut av babysetet og er kjempe fornøyd!! Det tar litt mindre plass enn besafen og så er det fra 9-25 kg så det kan brukes veldig lenge!!

Jeg skjønner bare ikke hvordan dere får plass jeg. Vi prøvde det i den nye toyota avensisen st.vogn...og hadde ikke sjangs

Skjønner ikke at så mange har behov for å bytte sete enda jeg - de går jo opp til 10 kg, og det er det vel veldig få her inne som har nådd...

Vesla brukte babysete til hun var over året, først da var vekta ca 10 kg og hodet opp mot kanten av stolen og hun lå gjennomsnittlig og litt over på vekstkurven...

Beklager off topic, men har lurt så lenge at jeg bare måtte spørre.

Har dessverre ikke erfaring med setet selv, men de jeg kjenner som bruker det er stort sett fornøyd selv om det tar mye plass. Bør absolutt sjekke at det går inn i bilen...

ORIGINAL: Athravil

Skjønner ikke at så mange har behov for å bytte sete enda jeg - de går jo opp til 10 kg, og det er det vel veldig få her inne som har nådd...

Vesla brukte babysete til hun var over året, først da var vekta ca 10 kg og hodet opp mot kanten av stolen og hun lå gjennomsnittlig og litt over på vekstkurven...

Har dessverre ikke erfaring med setet selv, men de jeg kjenner som bruker det er stort sett fornøyd selv om det tar mye plass. Bør absolutt sjekke at det går inn i bilen...

Vi måtte bytte pga at Odin rett og slett ikke hadde skikkelig plass og misstrivdes sterkt.. Vi kunne ikke kjøre noen steder uten å vugge han i søvn først ..og så snart han våknet var det ikke en ørens lyd. Nå stortives han endelig på tur.. Vi byttet for godt over en mnd siden.

Vårt går opp til 13kg og kommer ikke til å bytte før vi må.
Vi har allerede kjøpt nytt sete da, syntes det er greit å ha på forhånd. [:D]

greit å ha det litt romsligere nå når alle de tykke vinterklærne skal på, også kommer de litt høyere opp med det [:D]

Vi må bytte fordi han er for lang i overkroppen til selene. Har hørt at selene bak skal starte i skulderhøyde, men han har blitt så lang at de starter lenger ned mot ryggen hans. Og da er det ikke like sikkert og trygt lenger....

Men ang plassmangel.... Hvor blir det trangt? Vi har også Toyota Avensis, så kjekt å vite at den får plass.....

ORIGINAL: a1989

greit å ha det litt romsligere nå når alle de tykke vinterklærne skal på, også kommer de litt høyere opp med det [:D]

men man må også passe på å ikke kle på de små for mye når de skal i bilstolen. Blir det for mye klær på så vil sælene skli av skuldrene.

vi bytta nå i helga,rett å slett fordi han er for brei i overkroppen at han ikke får plass nedi babystolen. og nå når det blir litt kaldt og må ha litt mer klær på så satt han helt skakt,er ikke hverken godt eller noe bra..

Beklager, tasteleif, mente selvfølgelig 13 kg. Vesla var jo 10 - 11 kg da vi byttet, så det var mest pga høyden hennes og bilsyken at vi måtte bytte, og hun var over året, mer halvannet om jeg husker riktig.

Når det gjelder skulder vs belte som ble nevnt over, så er det bedre at de er lengre ned bak skuldrene enn for høyt opp.

Og som flere sier - ikke ha så mye på barna i bilstolene - det er ikke pga av påkledningen at man må bytte stol. Det holder med en ulldress (de er tynne, men varmer og regulerer godt) og heller et teppe over, ev slike vognposer man også får tak i. Det anbefales jo å ikke bruke tykke jakker/dresser osv også for oss voksne[;)] Det sikrer dårlig i en ulykke og blir fort ubehagelig fordi det er vanskeligere å regulere varmen.

Skjønner selvfølgelig om kroppsform ikke lengre passer inn i setet, men jeg opplevde ikke det som et problem i MaxiCosi - selv på slutten for vesla satt hun helt fine i bredden, og hun er ikke spinkelt bygget.

Back
Topp