Noen er skutte i hodet!!!

Japp.. Det var et stk mennesket som ikke har tenkt seg om trur jeg..

Leste igjennom alle kommentarene og la igjen to sjøl..

Lurer på hvordan personer som han får et sånt sykt bilde av ting? Hva er det som får han til å mene akkurat dette?

Satt å leste en artikkel om premature barn og plutselig kom denne linken opp. Kjente jeg ble så provosert at jeg begynte å gråte! Enn at det finnes SÅ trangsynte og umenneskelige folk her i Norge......
http://tankeverden.wordpress.com/2010/03/05/hvor-mye-er-et-liv-verdt/

Sniker litt..
Er selv født i uke 26, og ble jævlig provosert av denne saken!! Jeg ble da "normal" og frisk..etter en hard kamp selvfølgelig og svevde mellom liv og død lenge, men er liksom ikke jeg verdt det? Hadde det vært bedre å la meg dø? Nei! At det går ann å ha så trangsynte meninger er for meg helt ubegripelig..denne personen Eier ikke sympati eller medmenneskelighet!

Er helt kvalm av den artikkelen..! Helt fantastisk at de kan redde så små barn, våre små spirer er jo snart så gammel!
Ville gjort alt i min makt for å fått h*n med meg hjem, og skulle brukt hver dag resten av livet for å gidd h*n ett fullverdig liv, uansett hvor mange problemer som måtte dukket opp i etterkant..! :hug003

For et utrolig blogginnlegg.. Ikke spesielt gjennomtenkt. Kanskje smart å sette seg litt mer inn i slike alvorlige saker før man kaster ut antagelser rundt seg :-(

Noen mennesker er virkelig trangsynte. Jeg tror erfaringsgrunnlaget til denne personen er noe tynt og at han derfor ikke klarer å se den store sammenhengen.
Selvfølgelig skal disse barna kjempes for, det er ikke dermed sagt at de vil bli "syke" for resten av livet. De kan fungerer helt normalt. Jeg har vært lærer for barn som ble født i uke 27 og oppover. Kjære vene, den ene eleven var den sterkeste i klassen sin på 5 trinn. Hun var akkurat slik som de andre barna. Jeg husker moren fortalte meg dette på en utviklngssamtale, at hun var meget prematur.. husket jeg undret meg over dette :)

Men jeg tror det alltid vil være noen svært bastante sjeler der ute med svært sterke meninger, inntil de selv erfarer det motsatte. Da får ofte pipen en annen lyd.

Helt utrolig!! Det er jo så bra at legene faktisk kan redde så små babyer!! Og tenk å snakke om penger?!!! Et liv er vel verdt så ufattelig mye mer enn at det kan måles i penger? Klart det har vært en tung kamp, både for den lille gutten og foreldrene, men uansett hvordan han ender opp, med eller uten skader, så er jeg sikker på at både foreldre og han selv mener det er verdt alt sammen! Arg!!

Men tenk at babyene våre er så "ferdige" allerede!! <3

Jeg hadde gjort alt i min makt for å få med min lille gutt hjem igjen. Hun driver å snakke om at vi leker gud, men gud bestemmer skjebnen til disse små barna. Det er ikke vi som skal bestemme hvem som er verdig dette livet!!! Kjenner selv to som ble født i uke 24 og han er nå en av de smarteste i 7 klassen. Han overgår meg helt! Og det er så flott å se at vi har kommet så langt at vi kan redde slike personer som fikk en vanskelig start på livet. Ihvertfall når jeg selv har kommet til det punktet at min snart er så gammel.

Ååh, jeg håper denne jenta en gang får seg et barn, så hun kan kjenne på den helt utrolige morsfølelsen du får-til og med for noe som ligger i magen din enda. <3

Skjønner at jeg skal ikke lese det innlegget der da jeg skjønner det habdler om penger, premature og høyst sannsynlig at de ikke skal prøve å reddes. Jeg fikk jo selv dattera mi i uke 23 og jeg kunne gjort ALT for at henne skulle overlevd. Stakkars små, de fortjener livets rett, og prøve å redde de er det minste de kan gjøre. Kjenner jeg får vondt helt inn til margen over slike idioter som uttaler seg om noe slik, ÆSJ!!!!!!!

Denne gutten/mannen som har skrevet dette bør selv havne i en skikkelig livstrunede situasjon og IKKE få noe hjelp! siden han tydeligvis ikke vil at mennesker skal hjelpe andre som trenger det.. sykt sykt sykt :( heldigvis er det ikke disse folkene som bestemmer! :D

får helt vondt i hjertet mitt og blir kvalm av å lese og se at det finnes mennesker med slike tanker og meninger...

Back
Topp