Noen drevne strikkere her?

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Dette er gjerne en litt håpløs oppgave, men jeg prøver meg likevel! ;)

Jeg er ganske så nybegynner i strikking, men jeg fant bilde av noen kjempe søte minecraft luer jeg kunne tenkt meg å strikket. Problemet er at det ikke er noen oppskrift på disse. Kanskje det er noen med masse strikkeferdigheter her inne som også kunne tenkt seg å forsøke, og som kunne laget en liten oppskrift de vil dele med meg? :rolleyes::oops: Eller som vet hvor jeg kan finne oppskrift på noe lignende?

10954954_785598751518353_1452179564_n.jpg

Det er mulig å ta utgangspunkt i en enkel oppskrift på lue som man finner på feks drops sine sider. Så kan man benytte ruteark og tegnet opp mønsteret man ser på bildet (telle antall masker man ser på bildet). Dersom man ser på luen som er nederst på bildet, så er nederste figur feks på 8 masker, pluss to masker mellom hver figur. Dersom du strikker en lue hvor du legger opp rundt 80 masker (kommer jo an på størrelse og garntype) så får du plass til 8 figurer. Husk å benytte riktig garntykkelse i forhold til oppskrift.

Dersom det blir for vanskelig, så er det garantert mulig å finne andre varianter med Minecraft-mønster. Google det, eventuelt på engelsk.

Tusen takk for tips! :) Ja, jeg har googlet en del, men jeg har ikke funnet noen andre luer som jeg synes er i nærheten av like fine. Så jeg må nok bare kjøpe rutepapir og gjøre ett forsøk trur jeg. :wideyed::oops::)

Med så enkelt mønster er det ikke problem å telle masker og tegne mønsteret på rutepapir :)Tar bare litt tid ;)

Back
Topp