Noen drevne strikkere der ute??

only_me83

Gift med forumet
Sitter og strikker jakke til den lille i magen min [:)]

Bruker å spørre farmoren min om alt jeg lurer på med strikkinga,
men jeg har diare og kan dermed ikke dra til henne og spørre...

Har 133 masker, skal felle inn jevnt fordelt til 112 masker snart nå,
men hvordan gjør jeg det?
Tar jeg bare å strikker 2 masker sammen jevnt fordelt?
Og hvor jevnt fordelt skal det være...altså, må jeg telle opp og fordele eller holder det med sånn ca jevnt?

Håper noen her inne kan svare meg så kan jeg strikke videre ikveld og evt imorgen også om formen ikke blir bedre...

Du feller inn ved å strikke 2 masker sammen, da har du felt inn en maske.
Jeg pleier å regne ut sånn ca. når det er så mange masker. Det ser penest ut når arbeidet er ferdig :)

Takk skal du ha [:D]
Da skal jeg komme meg lengre uten farmors hjelp.

Bare en liiiiten ting til du Super:
Gjør jeg det på samme måte når jeg skal felle flere masker etter hverandre også da?
Skal felle til arm om ei stund...

ORIGINAL: only_me83

Takk skal du ha [:D]
Da skal jeg komme meg lengre uten farmors hjelp.

Bare en liiiiten ting til du Super:
Gjør jeg det på samme måte når jeg skal felle flere masker etter hverandre også da?
Skal felle til arm om ei stund...

Når du skal felle til arm, så må du felle litt annerledes. Da strikker du to masker, trekker den første masken du strikka over den siste maska, så strikker du ny maske og trekker den forrige over den. Slik fortsetter du til du har felt riktig antall masker. Det skal da være en helt rett kant der du har felt av. slike tips står også ofte beskrevet med bilder på en av sidene i de fleste oppskrifthefter [;)]

Kos deg med strikketøyet [:)]

Tusen takk [:D]
Skjønner hvordan du mener jeg skal gjøre det,
for gjør det slik på "ene siden" når en strikker sokker og skal felle til tå også [:)]

Takker for all hjelp!!!

Bruker å regne ut. Her blir det da 133-112=11 Da må du dele 133 på ca 12 og da felle ca hver 10 maske. Vet ikke hvor forklarende dette var[:D] Har det i hvert fall valdig klart i hodet[:D]

ORIGINAL: Bssbk

Hørtes det skummelt ut? Ingen storstrikker? [;)]

wow! dere som strikker, hvor lenge har dere gjort det, å hvilken interesse har dere for det. Mor og mamma er veldig flink på det der, å skal ha meg til å gjøre det, men jeg kan bare legge opp masker på vanlige pinner, å de blir ikke like heller, noen slappere enn andre:P

Hvilken mulighet har jeg for å lære meg å strikke strømper!?[8D][8D][:D]

ORIGINAL: Paprikka

Bruker å regne ut. Her blir det da 133-112=11 Da må du dele 133 på ca 12 og da felle ca hver 10 maske. Vet ikke hvor forklarende dette var[:D] Har det i hvert fall valdig klart i hodet[:D]

Må bare si at det regnestykket ditt er en tanke feil [;)]

Men har allerede felt maskene, også de til arm, og begynt på den første arma [:D]

ORIGINAL: *Saile sin mamma*

wow! dere som strikker, hvor lenge har dere gjort det, å hvilken interesse har dere for det. Mor og mamma er veldig flink på det der, å skal ha meg til å gjøre det, men jeg kan bare legge opp masker på vanlige pinner, å de blir ikke like heller, noen slappere enn andre:P

Du har svært gode muligheter for å lære deg å strikke strømper!
Det er slettes ikke så vankelig som en skulle tro [:)]

Jeg har strikket så lenge jeg kan huske,
lærte det av farmora mi når jeg starta på barneskolen,
da strikka jeg til barbie-dukkene mine.
Nå prøver jeg å bli en litt mer selvstendig strikker da...hehe...
men å skulle forstå strikkeoppskrifta heeelt alene var ikke så lett.

Jeg er veldig glad i å strikke,
men har ikke mye tid til det.
SÅ det meste av strikking blir nok overlatt til besteforeldre.
Men denne gangen, når jeg har en liten i min mage,
så er det viktig for meg å strikke noe til babyen selv [:D]

ORIGINAL: Paprikka

Må bare si at det regnestykket ditt er en tanke feil [;)]

Men har allerede felt maskene, også de til arm, og begynt på den første arma [:D]

Ooooops[:D] Det var sikkert økningen og ikke fellingen oppskrifta mi gikk ut på[:D] Sorry

ORIGINAL: *Saile sin mamma*

Du har svært gode muligheter for å lære deg å strikke strømper!
Det er slettes ikke så vankelig som en skulle tro [:)]

Jeg har strikket så lenge jeg kan huske,
lærte det av farmora mi når jeg starta på barneskolen,
da strikka jeg til barbie-dukkene mine.
Nå prøver jeg å bli en litt mer selvstendig strikker da...hehe...
men å skulle forstå strikkeoppskrifta heeelt alene var ikke så lett.

Jeg er veldig glad i å strikke,
men har ikke mye tid til det.
SÅ det meste av strikking blir nok overlatt til besteforeldre.
Men denne gangen, når jeg har en liten i min mage,
så er det viktig for meg å strikke noe til babyen selv [:D]

Kunne bare grunnleggende strikking før. Når jeg gikk gravid med eldstemannen for to år siden startet jeg å strikke på en av Nøstebarn sine oppskrifter - og det var så lett. Det ga mersmak! Siste måned før fødselen kjedet jeg meg så mye hjemme (det var januar, kaldt ute og jeg var i permisjon), så da fikk strikkingen farta. Brukte faktisk å høre på lydbok og strikke samtidig - det var effektivt[:)]

Smart tips med lydbok samtidig med strikking da [:D]

Om jeg skulle være så uheldig å bli sykmeldt før permisjonen,
ja da blir det nok strikket en del kan jeg tenke meg.

Back
Topp