Noen diabetikere her?

*Aline*

Andre møte med forumet
Målte nettop blodsukker på sønnen min. Det var på 2,7 - fastende. Er ikke dette veldig lavt? (Fikk i han sukker, og har fått det opp i 4,7 nå... )

Vil anta at sønnen din er diabetiker siden du måler han.....

2,7 er jo lavt bl.sukker ja, men å være lav er jo ikke unormalt for en diabetiker.. :)

Det å våkne med litt lavt bl.sukker på morgenen er jo det de fleste av oss diabetikerer ønsker slik at vi er klare for frokost, men 2,7 var litt for lavt ja ;)

Grunnen til at han er plutselig så lav akkurat idag kan jo komme av mange grunner.. veldig aktiv i går, sol/varme, spenning, for mye insulin i kroppen i forhold til matinntaket, hormoner...

Små unger er ofte de vanskligste å forutse bl.sukkeret på pga de er så mye i aktiveitet og så mye som skjer i kroppen deres..

Visst din sønn IKKE er diabetiker så er det lavt ja for en ikke diabetiker, men mange ikke-diabetikere vil også kunne få lavt eller høyt bl.sukker (hyper- og hypoglykemi)
Visst han er en av dem som får lavt bl.sukker så er det egentlig det eneste som hjelper å spise faste og hyppige måltider :)

Ble mye rart jeg skrev her ja :P

åssen finner man det ut på små unger, rundt 3-4 års alderen?

nei, han er ikke diabetiker. Men min mor er, og jeg har sett litt diffuse symptomer på han i det siste... var derfor jeg tok en fastende blodsukkermåling av han...

han har hatt diare i snart 9 uker, og i det siste har han begynt å tørste noe veldig. (som jo likegreit kan være at han er tørst fordi han mister mye væske når han har diare)

Men i helgen har han hatt feber opp mot 40,5 uten andre symptomer, og i natt han han kaldsvettet/vært ekstremt urolig/sovet lite/drukket mye....

Så derfor tenkte jeg at jeg kunne sjekke blodsukkeret hans. :)

Har ringt fastlegen nå for å få videre hjelp ang diare'en hans, men da jeg nevnte det lave blodsukkeret ble jeg nærmest avfeid med at sånn var det ofte - var bare å gi han mat...

men jeg trodde normalen var mellom 4 - 7 for ikke diabetikere?? (er hvertfall det google forteller meg...emoticon )

For en ikke-diabetiker så kan bl.sukker være fra 3,5 til 6... (men selvfølgelig visst man har spist et stor stykke kake eller ikke spist på lenge så kan det variere mye for dem også)

De tegne du beskriver er likner på diabetessymptomer, men de kommer ved høyt bl.sukker og ikke ved lavt..

Du må tenke det at visst han er diabetiker så vil insulinproduksjonen stoppe/bli mindre og da øker bl.sukkeret..
Vanligvis/oftest så oppdages diabetes ved at man får høyt bl.sukker og symptomene kommer..

Men selvfølgelig kan det skje at bl.sukkeret blir lavt, men det er sjeldent..

Uansett.. et bl.sukker som er så lavt som din sønn hadde er ikke normalt nei...så hadde jeg vært deg så hadde jeg forlanget at de tar masse prøver..

Kan være at det har en sammenheng med diare og det...

Lykke til :)

Back
Topp